Fullrate pingtider
Fra : kazz

Dato : 12-08-07 23:21

Havde faktisk besluttet mig for at bestille 20/2 hos Fullrate, men nu har
jeg hørt fra at par hardcoregamere at Fullrates pingtider er meget ustabile.
Nu bor de to jeg har talt med i samme område og er på samme central, så jeg
ved ikke om problemet kun er hos dem, eller der andre som har oplevet det
samme omkring pingtider hos Fullrate.
Jeg skal være rimelig sikker på at mine pingtider ligger omkring 10-15 på
danske servere og omkring 40 på Eu servere

Kazz

Fra : Frank Damgaard

Dato : 13-08-07 02:03

kazz skrev:
> [...]
> Jeg skal være rimelig sikker på at mine pingtider ligger omkring 10-15 på
> danske servere og omkring 40 på Eu servere

Jeg har hhv. ca. 28-32ms i DK og 45-46ms til Tyskland,
og det med standard løsningen fra Fullrate.

ADSL2 teknik giver desværre den lidt højere ping tid.

Man kan bede Fullrate om at slå Interleaving fra, det giver så lavere
ping-tider, idet interleaving forsinker med 5 - 20ms.
På stabile "gode" forbindelser kan interleaving slås fra.
Man risikerer dog en mere ustabil og langsommere forbindelse (up/download)
hvis linien ikke er god nok.

Fra : Steen Holm Pedersen

Dato : 13-08-07 20:53

"kazz" <kazz@adslhome.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Jeg skal være rimelig sikker på at mine pingtider ligger omkring 10-15 på
> danske servere og omkring 40 på Eu servere

Jeg ligger på omkring 20-30 på dk og tyske servere i bf2. Men det er nu
faktisk bedre end hos tele2

--
/Steen
Fjern alt til og med sidste underscore i domæne for email

Fra : Niels Kristian Jense~

Dato : 14-08-07 09:39

"Steen Holm Pedersen" <stonie@remove_this_nospam.dk> wrote in

> "kazz" <kazz@adslhome.dk> skrev i en meddelelse

Til sammenligning: Jeg har Cybercity 2M/1M (Solo). Resultat ved ping til
www.dix.dk

Ping statistics for 130.228.7.51:
Packets: Sent = 20, Received = 20, Lost = 0 (0% loss),
Approximate round trip times in milli-seconds:
Minimum = 10ms, Maximum = 11ms, Average = 10ms

Mvh. NKJensen

Fra : ShutEye

Dato : 14-08-07 19:40

> [...]
> Approximate round trip times in milli-seconds:
> Minimum = 10ms, Maximum = 11ms, Average = 10ms

21ms avg med Fullrate 15/2.

Fra : Thomas S. Iversen

Dato : 15-08-07 05:40

ShutEye <no@no.no> skrev 2007-08-14:

> 21ms avg med Fullrate 15/2.

16ms med en telia.net 7/1 (ADSL 1)

--- vhostip.hugin6.webhotel.net.uni-c.dk ping statistics ---
20 packets transmitted, 20 received, 0% packet loss, time 18998ms
rtt min/avg/max/mdev = 15.380/16.131/18.774/0.748 ms

Thomas
--
More and more of our imports come from overseas. - George W. Bush

Fra : Svend

Dato : 14-08-07 20:57

Niels Kristian Jensen wrote:
> [...]
> Approximate round trip times in milli-seconds:
> Minimum = 10ms, Maximum = 11ms, Average = 10ms

cybercity solo 7/0,7

Ping statistics for 130.228.7.51:
Packets: Sent = 4, Received = 4, Lost = 0 (0% loss),
Approximate round trip times in milli-seconds:
Minimum = 9ms, Maximum = 9ms, Average = 9ms

Det her er faktisk den bedste adsl jeg har haft nogen sinde.

--
Svend

Fra : Lars Bonnesen

Dato : 14-08-07 22:06

"Niels Kristian Jensen" <nkj@internetDYTgruppen.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Approximate round trip times in milli-seconds:
> Minimum = 10ms, Maximum = 11ms, Average = 10ms

Til sammenligning:

64 bytes from 130.228.7.51: icmp_seq=19 ttl=240 time=24.625 ms
64 bytes from 130.228.7.51: icmp_seq=20 ttl=240 time=27.870 ms
--- vhostip.hugin6.webhotel.net.uni-c.dk ping statistics ---
21 packets transmitted, 21 packets received, 0.0% packet loss
round-trip min/avg/max/std-dev = 24.063/25.160/28.525/1.093 ms

fra min skod TDC-prof forbindelse.

Det lyder jo til at det er CC man skal flytte til...

Vh, Lars.

Fra : Svend

Dato : 14-08-07 22:34

Lars Bonnesen wrote:
> [...]
>
> fra min skod TDC-prof forbindelse.
>
> Det lyder jo til at det er CC man skal flytte til...

Well, det er så ikke for ip telefoniens skyld. Min siemens telefon ring
f.eks. 2 gange, hvorefter den holder op med at ring i et halv sekund
hvorpå den begynder at ringe igen. I de første 2 sekunder virker
visnummer, men det stopper så når den ringer igen. Irreterende.

Det der ip er noget spøjst noget.

--
Svend

Fra : Lars Bonnesen

Dato : 15-08-07 06:46

"Svend" <2@lazy.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> hvorpå den begynder at ringe igen. I de første 2 sekunder virker
> visnummer, men det stopper så når den ringer igen. Irreterende.

Ok, her virker VoIP rigtig godt, men det er heller ikke TDC... (-;

Vh, Lars.

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 15-08-07 07:16

On Tue, 14 Aug 2007 23:05:36 +0200, "Lars Bonnesen" <none@none.æøå>
wrote:

> Det lyder jo til at det er CC man skal flytte til...

Det er lidt voldsomt at basere et udbydervalg på en simpel ping af en
enkelt server.

Den (www.dix.dk) kører i øvrigt ikke engang på DIX. (Jeg har fx 4 hop
til DIX herfra men 11 til www.dix.dk).

-A

Fra : Lars Bonnesen

Dato : 15-08-07 09:33

> Det er lidt voldsomt at basere et udbydervalg på en simpel ping af en
> enkelt server.

Jeps, enig, men jeg refererer også nærmere til:
med en lidt dybere sag...

> Den (www.dix.dk) kører i øvrigt ikke engang på DIX. (Jeg har fx 4 hop
> til DIX herfra men 11 til www.dix.dk).

Det var bare den de andre målte op mod.

Vh, Lars.

Fra : Niels Kristian Jense~

Dato : 15-08-07 09:46

Asbjorn Hojmark <Asbjorn@Hojmark.ORG> wrote in

> Den (www.dix.dk) kører i øvrigt ikke engang på DIX. (Jeg har fx 4 hop
> til DIX herfra men 11 til www.dix.dk).

Jeg beklager - det var bare en adresse, jeg kunne huske som "god" at måle
mod fra tidligere. Tiderne har ligget stabilt de gange jeg har prøvet.

Har du et forslag til en bedre adresse?

Mvh. NKJensen

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 15-08-07 10:05

On 15 Aug 2007 08:45:37 GMT, Niels Kristian Jensen
<nkj@internetDYTgruppen.dk> wrote:

> Har du et forslag til en bedre adresse?

Man kan ikke med rimelighed teste Internet-performance ved at pinge en
enkelt host noget sted i Internet. Det er fx ikke engang specielt godt
at pinge en DIX-adresse, fordi ikke alle udbydere har forbindelse
dertil, og de store alligevel ikke vil peere på DIX.

-A

Fra : Flemming Joensson

Dato : 14-08-07 23:18

Niels Kristian Jensen <nkj@internetDYTgruppen.dk> wrote in

> [...]
> Approximate round trip times in milli-seconds:
> Minimum = 10ms, Maximum = 11ms, Average = 10ms

Jeg er ligesom Steen fullrate kunde og det han skriver passer altså. Hvis
man ønsker det slår de interleaving fra så man kommer ned på de lave
pingtider. Det kan dog (som Steen også skriver) gøre at linjen bliver
ustabil ved den høje hastighed og man derfor ikke kan køre med lige så høj
hastighed på linjen som hvis interleaving er slået til. Men når først
indstillingen er lavet så linjen kører stabilt så er ping altså også
stabilt lave.

Bor man inden for 1km af centralen er der formentlig ingen problemer - men
det ved FR support sikkert meget mere om.

Det er iøvrigt især på første hop den er slem på en FR linje hvor
interleaving er slået til:
1 <1 ms <1 ms <1 ms 192.168.0.1
2 25 ms 23 ms 24 ms 90.185.32.1
3 * 30 ms 30 ms 20-roco-hoer.fullrate.dk [90.185.3.1]
4 30 ms 30 ms 30 ms g2-0-215.core01.cph01.atlas.cogentco.com
[130.117.243.13]
5 31 ms 31 ms 31 ms ge6-0.val-dix1-core.bb.uni2.net
[192.38.7.9]
6 30 ms 31 ms 31 ms pos5-0.val1-core.dk.tele2.com
[130.228.18.57]
7 31 ms 31 ms 31 ms srp9-0.val2-core.dk.tele2.net
[130.227.247.50]
8 31 ms 31 ms 31 ms ge49.val-srv2b-core.dk.tele2.net
[130.227.247.38]
9 32 ms 32 ms 32 ms 129.142.249.234
10 32 ms 31 ms 31 ms knet-aar-vea-1mb.uni-c.dk [130.228.5.10]
11 32 ms 31 ms 32 ms vhostip.hugin6.webhotel.net.uni-c.dk
[130.228.7.51]

Resten af ruten er sådan set ganske pæn med 8ms ping

/flemming

Fra : Steffan Fallesen

Dato : 22-08-07 08:31

Relevant eller ej. Her er output fra en stor linie i Tyskland:

traceroute to www.dix.dk (130.228.7.51), 30 hops max, 40 byte packets
1 62-214-98-1.ptr.servage.net (62.214.98.1) 0.499 ms
2 z1-em1-1000M.flde.ip.servage.net (77.232.64.1) 0.193 ms
3 z2-em2-1000M.flde.ip.servage.net (77.232.64.37) 0.203 ms
4 g3-0-1-234.core01.ham01.atlas.cogentco.com (149.6.142.1) 3.552 ms
5 p0-0.core02.cph01.atlas.cogentco.com (130.117.2.126) 9.305 ms
6 ge6-0.val-dix1-core.bb.uni2.net (192.38.7.9) 9.517 ms
7 pos5-0.val1-core.dk.tele2.com (130.228.18.57) 10.911 ms
8 srp9-0.val2-core.dk.tele2.net (130.227.247.50) 10.736 ms
9 ge49.val-srv2b-core.dk.tele2.net (130.227.247.38) 10.078 ms
10 129.142.249.234 (129.142.249.234) 10.460 ms
11 *

Ping:
ping www.dix.dk -c 4
PING vhostip.hugin6.webhotel.net.uni-c.dk (130.228.7.51) 56(84) bytes of
data.
64 bytes from 130.228.7.51: icmp_seq=1 ttl=240 time=11.5 ms
64 bytes from 130.228.7.51: icmp_seq=2 ttl=240 time=11.6 ms
64 bytes from 130.228.7.51: icmp_seq=3 ttl=240 time=10.6 ms
64 bytes from 130.228.7.51: icmp_seq=4 ttl=240 time=10.5 ms

Mvh,
Steffan

Fra : Claus Krogsgaard

Dato : 16-08-07 09:11

On 15 Aug., 11:04, Asbjorn Hojmark <Asbj...@Hojmark.ORG> wrote:

> [...]
> at pinge en DIX-adresse, fordi ikke alle udbydere har forbindelse
> dertil, og de store alligevel ikke vil peere på DIX.

Jo jeg vil da mene at det er ret relevant. Det er klart at de fleste
peere på DIX, da det er der de fleste udbydere er repræsenteret, også
internationale. Der foregår kun i mindre grad peering i Taastrup,
Vallensbæk og Albertslund.

Jeg oprettede i sin tid en tråd på hol.dk, hvor spørgsmålet netop gik
på hvor langt folk havde til Forskernettets router på DIX'en. Kan
findes her: http://www.hol.dk/traad.aspx?fid=16&tid=360163

//Claus

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 17-08-07 07:06

On Thu, 16 Aug 2007 01:11:03 -0700, Claus Krogsgaard
<claus@krogsgaard.dk> wrote:

> Jo jeg vil da mene at det er ret relevant. Det er klart at de fleste
> peere på DIX, da det er der de fleste udbydere er repræsenteret, også
> internationale.

Jeg fastholder, at det i dag er *mindre* relevant end det har været,
fordi en række af de store udbydere måske nok er på DIX, men ikke vil
peere der længere. (En del af dem har noget peering der af mere eller
mindre historisk art).

Du ser fx ikke en peering mellem ComX og TDC på DIX. Hvis der er en
forbindelse, er den lavet direkte mellem dem, og det er det samme med
fx Telia og CyberCity.

Og godt nok er der nogle af de store internationale på DIX, men de
laver ikke peering med de små og mindre udbyere via DIX.

> Der foregår kun i mindre grad peering i Taastrup, Vallensbæk og
> Albertslund.

Har du faktisk været på Sydvestvej eller Hørskætten, og har du en idé
om hvad der er af forbindelser mellem udbydere der? Der er rigtig
meget peering og rigtig mange købte forbindelser de steder.

> Jeg oprettede i sin tid en tråd på hol.dk, hvor spørgsmålet netop gik
> på hvor langt folk havde til Forskernettets router på DIX'en. Kan
> findes her: http://www.hol.dk/traad.aspx?fid=16&tid=360163

Alle, der har en forbindelse til DIX, har en peering med
Forskningsnet. Det er *langtfra* det samme som at de har det med
hinanden (der).

-A

Fra : Lars L. Christensen

Dato : 21-08-07 22:47

> [...]
>
> Alle, der har en forbindelse til DIX, har en peering med
> Forskningsnet. Det er *langtfra* det samme som at de har det med

Jeg vil faktisk tillade mig at tilføje lidt til denne debat, nemlig at
der faktisk også er udbydere der konsekvent fravælger DIX'en, idet denne
er blevet langt mindre attraktiv end for bare 5 år siden.

Som flere skriver, så er det steder som Sydvestvej, Hørskætten og
interxion blandt flere, der bliver brugt i dag i større grad. Disse
steder har typisk også bedre/større housing faciliteter end DIX'en har.

--
-

Lars Christensen

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 17-08-07 07:26

Claus Krogsgaard <claus@krogsgaard.dk> writes:

>Jo jeg vil da mene at det er ret relevant. Det er klart at de fleste
>peere p=E5 DIX, da det er der de fleste udbydere er repr=E6senteret, ogs=E5
>internationale. Der foreg=E5r kun i mindre grad peering i Taastrup,
>Vallensb=E6k og Albertslund.

Det er faktisk ikke særlig meget trafik mellem "de store", der
sker på DIX'en.

Tager man eksemplet med Fullrate, peerer de med TDC i Albertslund,
Tele2 i Taastrup og Telia på Hørskætten, mens trafik til Cybercity
går via Webpartner og DIX.

DIX kan jo være en klods om benet på de store udbyderes trafik -
enten fordi det er geografisk forkert, eller fordi DIX'en ikke
tilbyder de rette omstændigheder mht. interfaces og stabilitet.

Omvendt er det klart, at DIX'en har en væsentlig betydning for
de små udbydere - og for peering med internationale ISP'er.

Mvh.
   Klaus.

Fra : Jeppe Seidelin Dam

Dato : 16-08-07 20:32

kazz skrev:
> [...]
> Jeg skal være rimelig sikker på at mine pingtider ligger omkring
> 10-15 på danske servere og omkring 40 på Eu servere

Mine pingtider på en 10/1.5 Mbit linie med "gamer profil" ligger på omkring
8 ms til www.dix.dk som andre har testet op imod i denne tråd.
Man kan få fullrate til at oprette en "fast profil" også kaldet "gamer
profil" forudsat at ens kobber er af god kvalitet.

mvh
Jeppe Seidelin Dam

Fra : kazz

Dato : 21-08-07 21:24

"Jeppe Seidelin Dam" <jeppedam@SLETmailme.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Man kan få fullrate til at oprette en "fast profil" også kaldet "gamer
> profil" forudsat at ens kobber er af god kvalitet.

Lyder som Fullrate ikke er så ringe endda, men en såkaldt "fast profil" er
det er tilvalg man skal betale ekstra for ?

Kazz

Fra : Andrew Engels Rump (~

Dato : 22-08-07 08:43

I demand that "kazz" <kazz@adslhome.dk> may or may not have written in
> "Jeppe Seidelin Dam" <jeppedam@SLETmailme.dk> skrev i en meddelelse
> Lyder som Fullrate ikke er så ringe endda, men en såkaldt "fast
> profil" er det er tilvalg man skal betale ekstra for ?

Næh, du kontakter bare support og beder om det og så sætter de det op!

Andrew Engels Rump
--
Software Engineer
E-mail: mailto:newandrew@rump.dk