Skærme
Fijala 3554
Skærm problem
Fra : Heidi, Miver og Mull~

Dato : 12-08-07 18:40

Udover at min skærm umotiveret går i dvale og umuligt kan vækkes, så har jeg
nu fået en sort plet i nederste højre hjørne. Pletten fyldte i går som en
5kr, men idag er den 8 cm i diameter, og det er nu ved at være svært at
arbejde ved skærmen, idet pletten dækker et pænt stort område :(
Der er billede i dk. binaer.
Er der noget at gøre - eller skal jeg ud og købe en ny?
(Det er en Orion 17")

--
Venlig hilsen Heidi

Fra : Hans

Dato : 12-08-07 19:07

Heidi, Miver og Mulles mor wrote:
> [...]
> stort område :( Der er billede i dk. binaer.
> Er der noget at gøre - eller skal jeg ud og købe en ny?

Har du prøvet at starte op i fejlsikret tilstand?

Hans

Fra : Heidi, Miver og Mull~

Dato : 12-08-07 20:48

<klip> Har du prøvet at starte op i fejlsikret tilstand?

> Hans

Ork ja, det sorte er der fra det sekund jeg tænder, og er ikke forbundet til
et program - kan f.eks. ikke tage et screenprint af det....

/Heidi

Fra : Hans

Dato : 12-08-07 21:43

> [...]
>>
> Ork ja, det sorte er der fra det sekund jeg tænder, og er ikke
> forbundet til et program - kan f.eks. ikke tage et screenprint af
Så har de andre du har fået svar fra desværre ret.

Tid til opgradering.

Hans

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 12-08-07 20:17

"Heidi, Miver og Mulles mor" skriver:

> Der er billede i dk. binaer.
> Er der noget at gøre - eller skal jeg ud og købe en ny?

Det ligner et indkøb af en ny...

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Heidi, Miver og Mull~

Dato : 12-08-07 20:49

<klip> Det ligner et indkøb af en ny...

> Klaus

Og jeg tror du har ret *snøft*

/Heidi

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 12-08-07 21:46

"Heidi, Miver og Mulles mor" skriver:

> Og jeg tror du har ret *snøft*

Det er ikke noget at pive over. Ny "cheapshit skærm" som den du har i
forvejen fås til næsten ingen penge..... Og så er der noget der ligner 2
års "garanti" i røven af den.

Alternativt er der brugtmarkedet, men det kan sku snart ikke betale sig.

Sidste alternativ er den lokale genbrugsstation, hvor du alligevel skal
ud med den nuværende skærm. Folk køber jo gladeligt fladskærme ind og
smider gamle velfungerende monitors ud..............

Fra : Heidi, Miver og Mull~

Dato : 15-08-07 21:13

> Det er ikke noget at pive over. Ny "cheapshit skærm" som den du har i
> forvejen fås til næsten ingen penge..... Og så er der noget der ligner 2
> års "garanti" i røven af den.

Det kan godt være du synes det er/var en skod-skærm, men den var bestemt
pengene værd - det var mig der ødelagde den - naturligvis ikke med vilje
forståes. Jeg håbede bare jeg ikke havde fået bekskadiget den så slemt.
Iøvrigt er alt over 1000 kr "mange penge" for mig, muligvis fordi jeg ikke
er så rig :)

nu har jeg købt en fin ny skærm, som jeg nok skal forsøge at passe
godt/bedre på :)
og den kostede "kun 1700kr" men det er altså mit it-budget for i år....

Hilsen Heidi

Fra : Hagar

Dato : 13-08-07 00:54

> Og jeg tror du har ret *snøft*
>
> /Heidi

Jeg har to af dem her
http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=250590 de har kørt alt
det jeg har brug for i nu snart 1½ år, og de virker bare upåklageligt.

Hagar

Fra : Hans

Dato : 13-08-07 01:18

Hagar wrote:

> Jeg har to af dem her
> http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=250590 de har kørt
> alt det jeg har brug for i nu snart 1½ år, og de virker bare
> upåklageligt.
Det kan gøres billigere og stadigvæk være acceptabelt. Prøv og kig på BenQ
eller ViewSonics skærme i den prisklasse som i er villige til at betale.

Denne BenQ f.eks. står forbløffende godt, og til prisen er den et fund:

Den har ovenikøbet både VGA- og DVI-Indgang.

Hans

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 13-08-07 07:27

Hans wrote:

> [...]
> eller ViewSonics skærme i den prisklasse som i er villige til at betale.
> Denne BenQ f.eks. står forbløffende godt, og til prisen er den et fund:

Jeg har sådan én her og alle opløsninger fra 640x480 til 1600x1200 står
perfekt på den:

Jesper Poulsen