Lyder lidt for utroligt..
Fra : Janus Høi

Dato : 08-08-07 20:09

Jeg har fundet en gammel 'mirakelkur' i mine forældres gemmer. Men jeg
synes den lyder lidt for underlig.

Kuren følger herunder, men hvad mener I? Lyder den reel, eller
useriøs?
Altså det sidste om hvar meget man taber sig og hvor skønt det hele
er, er jo nærmest fjollet, men selve kuren vil jeg gerne høre meninger
om.

Hører gerne fra folk der har lidt faglig viden på området, da det ikke
er noget jeg selv har helt styr på.

--
Janus

---------------------------------
Suppe (Skal spises hver dag)

1 hvidkålshovede
2 løg
2 grønne pebre
1 bladselleri
2 ds. flåede tomater
1 terning grøntsagsboullion pr. ½ liter vand

Snit grøntsgaerne fint. Kog det hele i ca. 10 min. (Grøntsagerne skal
være dækket af vand) Skru ned og lad grøntsagerne simre til de er
møre.

Suppen skal spises, når du føler sult. Du må spise, så meget du vil.
Suppen forøger ikke dit kalorie-indtag. Faktisk vil du tabe dig mere
jo mere suppe du spiser.

1. dag   Alle slags frugt (ikke bananer) så meget du har lyst til.

2. dag   Alle slags grøntsager (Ikke majs og bønner) og en stor bagt
kartoffel m/smør.

3. dag   Frugt og grøntsager med samme indtagelse som dag 1 og 2. Ingen
kartofler.

4. dag   Bananer op til 8 stk. og 2 1/4 dl skummetmælk.

5. dag   Bøf med tomat. Bøffen kan tilberedes, som du har lyst til, og
du må spise så meget du vil. Du skal drikke et stort glas koldt vand
pr. tomat.

6. dag   Bøf og grøntsager med samme indtagelse som dag 2 og 3.

7. dag   Brune ris og grøntsager samt usødet frugtjuice.

Du må drikke alt det diæt-sodavand og kaffe/the uden sukker du vil. Og
HUSK ingen salt på maden.

Hvis slankekuren skal virke, er det ikke tilladt at udskifte nogle af
de nævnte ting.

Tab op til 17 pund og føl dig godt tilpas på kun 7 dage. En af
hemmelighederne bag virkningen af denne 7-dages kur er, at maden du
spiser kræver flere kalorier til forbrændingen, end du indtager. Så
spis så meget du vil.

7-dages kuren kan bruges så tit du har lyst og behov. Og du behøver
ikke være bange for at føle dig utilpas eller træt. Faktisk vil den
rense dit system for urenheder og få dig til at føle dig så godt
tilpas, som du aldrig troede var muligt.

Efter kun 7 dage vil du være op til 17 pund lettere og få masser af
energi.

HUSK! Ingen øl eller spiritus under kuren.

Fra : Sabina H.

Dato : 08-08-07 20:25

"Janus Høi" <newsgroup@hjerteknuser.dk> wrote in message
[...]

*****************************'

prøv at søge her i gruppen på
"hvidkålskuren"
"suppekuren"
"hvidkålssuppe"

og jeg er sikker på at du vil få en masse nyttig info...

suppen findes i et UTAL af varianter, ens for dem er at man indtager en
masse grønt og væske, og sætter gang i maven ;)

jeg har selv brugt suppen, ikke så grelt som "anbefales" men som
måltidserstatning, og er vild med min egen variant af den*G* synes den
smager fortrineligt.....

mirakelkur og mirakelkur..... det er måske så meget sagt... men det er
rimeligt sikkert at du taber dig hvis du prøver kuren.... hvorvidt du
beholder vægten af efterfølgende afhænger af hvordan du så vælger at
spise.... huske på at de første par kg du taber er væske....

--
Knus,
Sabina

Fra : Janus Høi

Dato : 08-08-07 20:47

On 8 Aug., 21:25, "Sabina H." <sab...@mandezonen.dk> wrote:

> suppen findes i et UTAL af varianter, ens for dem er at man indtager en
> masse grønt og væske, og sætter gang i maven ;)

Det var nu heller ikke så meget suppen, som de andre ting jeg studsede
over. Mere sådan noget som at man må spise alt det kød man gider en af
dagene.

--
Janus

Fra : Sabina H.

Dato : 08-08-07 22:25

> [...]

Det var nu heller ikke så meget suppen, som de andre ting jeg studsede
over. Mere sådan noget som at man må spise alt det kød man gider en af

**************************************

hvis du kigger nærmere på det, så vil de første dage (dag 1 til 3) give dig
en grundig udrensning, i form af fibre og grønt....
dag 4 giver dig bananer som er gode for peristalikken, og dermed holder gang
i maven...
dag 5 genintroducerer dig til kød, og hvorfor ikke spise så meget du vil,
sålænge det er rent kød, og fedtfattigt (og fedtfattigt tilberedt)....
tomaten har jeg ikke hørt om ved kuren før, men kan ikke se noget odiøst i
det....
dag 6 giver sig selv ud fra dag 3 og dag 5....
og dag 7 giver dig igen noget at arbejde med, lidt mere end bananerne....

der er såmænd ikke noget problem i den kur, hvis man ellers er ved godt
helbred.... jeg ville under ingen omstændigheder anbefale den til nogle med
nogen former for helbredsproblemer baseret i fordøjelsessystemet (feks
diabetes og den slags)

om du reelt kan tabe dig 17 pund, er måske så meget sagt.... men tænk over
det... de første 4 pund er væske... så er du nede på 13... dvs 6 ½ kg.....
det er voldsomt ved enhver standart.... og sansyneligheden for at du tager
hele pivtøjet på igen er stort....

jeg kan ikke helt forstå at du synes de daglige ting er det der får tankerne
til at springe, når du alligevel skal leve primært af suppen ;)
om tingene og den rækkefølge de spises i gør nogen forskel.... næppe....
men hvis nogen har helbredet og viljestyrken til at gennemføre kuren som den
er, og så måske senere køre en mere afslappet variant af den, så vil jeg
også gerne høre erfaringerne....

--
Knus,
Sabina

Fra : Anders

Dato : 09-08-07 16:20

"Janus Høi" <newsgroup@hjerteknuser.dk> skrev i en meddelelse
Jeg har fundet en gammel 'mirakelkur' i mine forældres gemmer. Men jeg
synes den lyder lidt for underlig.

Den er ikke sund. Kroppen kommer til at mangle en masse vigtige
næringsstoffer.
Den taler også usandt omkring kalorier, man bliver ikke tyndere af at spise
mere af den suppe - men man dør nok inden man blivet tyk.

Mirakelkure er det egenrelt en god ide at holde sig fra.
Hold dig til at forbrænde flere kalorier end du indtager, samtidig med du
spiser varieret - så kan du måske holde vægttabet.

Jeg har dog hørt om en del kvinder, der bruger den slags kure til at
kickstarte deres vægttab - det giver en masse moral med store vædsketab.

Fra : Ukendt

Dato : 17-08-07 15:07

>Jeg har fundet en gammel 'mirakelkur' i mine forældres gemmer. Men jeg
>synes den lyder lidt for underlig.

Synes du (og sikkert også mange andre) skal overveje kraftigt at tage et kik
ind på www.slankemakker.dk og læse nogle af artiklerne derinde.

Ud over at der sådan set ligger nogle af de kure til gratis download, så
beskrives det meget fint hvad man skal have sig for øje og hvad der er
realistisk. Vi har på den portal fat i noget af det helt rigtige - når vi nu
selv skal sige det.

Især bør du læse de artikler der hedder

"1 kg fedt koster"

"Verdens længste bryllup"

og

"Smid vægten langt væk"

Der er desuden masser af hjælp at hente inde på dens hjemmesides "community"
i form af støtte, opbakning, fiduser og det hele som medlem... hvilket
iøvrigt er gratis og du faktisk derinde får mindst det samme forærende, som
koster en lille 100 lap på TV2 slankedokteren... derinde bliver du bare ikke
udnyttet

Bare en lille håndfuld velmente og ærlige råd fra mig, der selv har smidt
foreløbig ca. 40 kg her

Mange mange hilsener
Finn