Noget galt med min 20 Mbit forbindelse
Fra : Poul Johannsen

Dato : 06-08-07 22:16

Hej

Noget er fuldstændigt galt med min 20 Mbit forbindelse. Jeg bor ca 300 meter
fra centralen. Jeg er inde og download fullrates 100 Mb testfil og jeg
plejer at kunne downloader den med ca 2.04 mb/s (altså ca 52 sek for de 100
Mb).
Nu har jeg prøvet at downloader testfilen igen men nu ligger den mellem
131-151 kb/s. I selve routeren står der inde under systeminfo : 20 Mbit / 2
Mbit, så der må være noget galt i xp eller hva`?
Har overvejet at installere vista ved siden at xp for at se om problemet
også opstår der. Jeg får en bærbar til låns, så vil jeg måske tester
forbindelsen ( der er vista på bærbaren.
Kan nogen hjælpe med at få forbindelsen til at virker i min xp igen?

Se billede på dk.binaer under samme emne.

Mvh Poul Johannsen

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 06-08-07 22:39

"Poul Johannsen" <dsl343699@vip.cybercity.dk> crashed Echelon writing

> [...]
> måske tester forbindelsen ( der er vista på bærbaren.
> Kan nogen hjælpe med at få forbindelsen til at virker i min xp igen?

Og du er sikker på det ikke skyldes travlhed på Fullrates server? Har du
testet op mod andet?

--
Bjarke Andersen

Fra : Steen Holm Pedersen

Dato : 07-08-07 07:34

"Bjarke Andersen" <bjarke.andersen@gmail.com> skrev i en meddelelse
> "Poul Johannsen" <dsl343699@vip.cybercity.dk> crashed Echelon writing

> Og du er sikker på det ikke skyldes travlhed på Fullrates server? Har du
> testet op mod andet?

Fullrate påstår på deres hastighedstest side at antallet af brugere er
begrænset og man derfor altid vil få fuld hastighed.

--
/Steen

Fjern alt til og med sidste underscore i domæne for email
Google er din ven

Fra : Steen Holm Pedersen

Dato : 07-08-07 05:38

"Poul Johannsen" <dsl343699@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Kan nogen hjælpe med at få forbindelsen til at virker i min xp igen?
>
> Se billede på dk.binaer under samme emne.

Samme problem her. Det ser ud til at Fullrate mangler noget kapacitet et
eller flere steder.

Det får en til at tænke på da man i sin tid skiftede til tele2 og havde
præcist samme problem.

PS supporten er ikke specielt hjælpsom med dette her, hos mig prøvede de at
skyde skylden på den fysiske linie og skar min hastighed ned Problemet
er så det samme - henter jeg i dag timerne kører det ned med fuld skrue, i
prime time om aftenen går vi ned i sneglefart. Nu må vi se - jeg har en
dialog i gang med dem.

Fra : Poul Johannsen

Dato : 07-08-07 16:54

Hej

> Samme problem her. Det ser ud til at Fullrate mangler noget kapacitet et
> eller flere steder.

Hmmm. Det tyder på at jeg ikke er den eneste med problemet.

> [...]
> Problemet er så det samme - henter jeg i dag timerne kører det ned med
> fuld skrue, i prime time om aftenen går vi ned i sneglefart. Nu må vi se -

Jeg skrev også til dem og det var ikke meget at henter der.
Her til morgen kørte forbindelse på fulds skrald og hentede 100 Mb på 50
sek. Men her til aften falder den til omkring 12 Mbit. Tror jeg sænker
forbindelse til 10 Mbit, når jeg har mulighed for det.

Mvh Poul

Fra : Steen Holm Pedersen

Dato : 07-08-07 21:13

> [...]
> sek. Men her til aften falder den til omkring 12 Mbit. Tror jeg sænker
> forbindelse til 10 Mbit, når jeg har mulighed for det.

Well jeg blev ringet op af dem i dag. Et eller andet har de ændret - jeg får
de 15mbit som min linie kan trække nu her i primetime (de sidste 2 timer).
Og det er konstant hastighed, meget lidt dyk.

Mine support oplevelser hos fullrate har godtnok været positive. Og har der
været noget hvor at det har medført mindre regning så har deres
regningsafdeling reageret med det samme, det kunne andre internet udbydere
lære noget af.