Cybercity udfald
Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 04-08-07 20:04

Håber jeg er i den rette gruppe.. hej med jer :)

Mit tålmod med CC er snart forbi.. måske kræver jeg for meget. Men da
jeg havde TDC Bredbånd havde jeg ingen udfald på 4 år. Nu har jeg haft
CC i 4 dage og har haft 3-4 DAGLIGE udfald hvor DSL lampen går ud og
routeren mister al forbindelse til CC's net. Den skal så genstartes
for, at komme online igen.

Er det normalt hos CC?

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk

Fra : Jesper G Nielsen

Dato : 04-08-07 21:11

> Håber jeg er i den rette gruppe.. hej med jer :)
Hej

> [...]
> CC i 4 dage og har haft 3-4 DAGLIGE udfald hvor DSL lampen går ud og
> routeren mister al forbindelse til CC's net. Den skal så genstartes

Har du forsøgt med en opgradering af routeren's firmware ?

Jeg skiftede selv fra CC i vinter p.g.a. samme historie, nu har jeg TDC på
precist samme kabel, bare ingen udfald.

> Er det normalt hos CC?

Jeg ved ikke om det er normalt, jeg hører mange som er godt tilfreds med
CC. Jeg blev dog pure afvist af deres hotline og det var ikke fordi jeg var
utalmodig, jeg lod problemerne løbe over mange måneder i håb om at det ville
rette sig, men intet skete og jeg kunne genstarte min router konstant.

Det skal siges at problemerne opstod på min forbindelse i perioder, der
kunne så godt gå 1 eller 2 uger hvor der ingen bøvl var.

/Jesper, 6630 Rødding

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 04-08-07 22:01

> Har du forsøgt med en opgradering af routeren's firmware ?

Nej for "nyeste" er fra sidste år, v3.40 og det er den samme der er i
routeren nu.

> Det skal siges at problemerne opstod på min forbindelse i perioder, der
>kunne så godt gå 1 eller 2 uger hvor der ingen bøvl var.

Jeg kan slet ikke leve med den slags ustabilitet.

Normalt er jeg ikke så utålmodig, men det har været lidt bøvlet her i
starten med, at få mig til, at køre hos dem så de får ikke mange
chancer før er smuttet igen og de kan glemme alt om TDC tekniker gebyr
samt oprettelsen.

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk

Fra : Per Hansen

Dato : 04-08-07 21:16

"Martin Johansen [6000]" <martinlj@tiscali.dk> mentioned this

> [...]
> CC i 4 dage og har haft 3-4 DAGLIGE udfald hvor DSL lampen går ud og
> routeren mister al forbindelse til CC's net. Den skal så genstartes

Nej.
Sidst jeg oplevede et udfald hos CC ligger godt 1 år tilbage.
Har du prøvet at kontakte CC angående problemet ?
Måske er den gal med selve routeren og du derfor skal have en ny.
Den slags kan ske at man får en router der er fejl i.

--
Per Hansen

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 04-08-07 21:59

>Nej.

Pyh :)

>Sidst jeg oplevede et udfald hos CC ligger godt 1 år tilbage.
>Har du prøvet at kontakte CC angående problemet ?

Nej ikke endnu, men jeg vil gøre det i morgen.

>Måske er den gal med selve routeren og du derfor skal have en ny.
>Den slags kan ske at man får en router der er fejl i.

Jeg kan håbe det er så simpelt.

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk

Fra : Svend

Dato : 06-08-07 22:23

On Sat, 04 Aug 2007 22:58:53 +0200, "Martin Johansen [6000]"
<martinlj@tiscali.dk> wrote:

>Pyh :)

>Nej ikke endnu, men jeg vil gøre det i morgen.

>Jeg kan håbe det er så simpelt.
..
Jeg gætter på at det er så simpelt & at du er blevet belemret med en
af de elendige Zyzel routere.

-
Svend

When one door closes another door opens

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 06-08-07 22:44

>Jeg gætter på at det er så simpelt & at du er blevet belemret med en
>af de elendige Zyzel routere.

Jeg har da en Zyxel ihvertfald :)

Men det er nu ikke den der er problemet desværre. Havde det bare været
den så kunne jeg da selv købe en bedre :(

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk

Fra : Thomas S. Iversen

Dato : 07-08-07 06:39

Martin Johansen [6000] <martinlj@tiscali.dk> skrev 2007-08-06:

> Jeg har da en Zyxel ihvertfald :)

De er helt vildt ringe til at klare dårligt kobber, IMHO

Thomas
--
Customer: I'm running Windows '98
Tech: Yes.

Fra : Per Hansen

Dato : 07-08-07 09:37

"Thomas S. Iversen" <zensonic@zensonic.dk> mentioned this

> De er helt vildt ringe til at klare dårligt kobber, IMHO
>
> Thomas

Jeg har brugt Zyxel de sidste mange år hos CC unden problemer.

--
Per Hansen

Fra : Svend

Dato : 08-08-07 09:08

On Tue, 07 Aug 2007 08:37:23 GMT, Per Hansen
<onoman99****opoetikon@yahoo.dk> wrote:

>"Thomas S. Iversen" <zensonic@zensonic.dk> mentioned this
>
>Jeg har brugt Zyxel de sidste mange år hos CC unden problemer.

Jeg har brugt Zyxel hos CC de sidste 3 år og kan nu finde reset
knappen på Zyxlen i blinde, ombytning er sket 2 gange & det hjælper
lidt i starten, men så bliver Zyxlen værre og værre.
Ellers oplever jeg ikke nævnværdige problemer hos CC.

-

Fra : Bufferzz

Dato : 05-08-07 18:04

> Er det normalt hos CC?

Ja nogle oplever dette. Inkl. jeg selv. og andre slet ikke.
Der kan gå uger imellem og nogle gange er det 5-6 gange på en aften.
Har snakket med CC de siger linjen er god nok + jeg har byttet router 3
gange. Uden held.
Sidste udfald var 2 gange i går.

Skal vist også snart have ringet til dem igen. suk..

/B

Fra : Thomas S. Iversen

Dato : 05-08-07 18:17

Bufferzz <no.sp@m.2.me> skrev 2007-08-05:

> [...]
> gange. Uden held.
> Sidste udfald var 2 gange i går.
>
> Skal vist også snart have ringet til dem igen. suk..

Skift til en anden udbyder. Livet er for kort til dårligt net.

Thomas
--
If you put a million monkeys at a million keyboards, one of them will eventually write a Java program. The rest of them will write Perl programs." -- Anonymous

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 05-08-07 22:19

>Er det normalt hos CC?

Jeg har i dag snakket med CC.

Forklaringen er delvist min afstand til centralen. Teoretisk burde jeg
kunne trække 11Mbit på min afstand blev der målt, men fakta siger
noget andet pga. støj.

Og da routeren hele tiden forsøgte, at komme højere op så endte jeg
med støj og udfald.

Nuvel... muligheden var, at komme over på det gamle ADSL og ikke ADSL2
som jeg er på nu dvs. max 8Mbit/768. Dette var hvad jeg havde hos TDC
(dog 512 i upload) og det ville køre perfekt hos CC også. Men Martin
vil gerne have højere upload så han fik sat hans ADSL2 linie til
6Mbit/1Mbit og indtil videre har det da kørt uden udfald

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk

Fra : /Ole \(6000\)

Dato : 10-08-07 09:38

"Martin Johansen [6000]" <martinlj@tiscali.dk> wrote in message
> [...]
> CC i 4 dage og har haft 3-4 DAGLIGE udfald hvor DSL lampen går ud og
> routeren mister al forbindelse til CC's net. Den skal så genstartes

Hey Martin.

Velkommen i klubben.
Vi har også CC her i Kolding, 3-4 udfald om dagen er billigt sluppet... Jeg
har ringet så meget til dem, at jeg er på fornavn med alle, undtagen
kantinedamen, der vil kaldes Fru Hansen
Jeg fik opgraderet til 20Mb, det kunne de ikke levere alligevel, den kom ned
på 10, stadig udfald, ned på 8, stadig udfald, ny router, stadig udfald,
sidste nye var ned på 5, men stadig udfald...
Jeg gik faktisk lige ind i den her gruppe, for at høre, hvem mak skal ha' af
udbyder, for det her er uholdbart. Vi bor heldigvis i stuen med græs
udenfor, for camputerne er ved at ryge ud af vinduerne ind i mellem.
Det ligger helt fast, at CC bliver skrottet, for vi kan heller ikke leve med
det her, så forslag til udbyder her i Kolding modtages med mange tak. Jeg
har overvejet Fullrate. På edres side kan jeg se, de kan tilbyde 10Mb i
forhold til hvor vi ligger fra centralen (1900m) nogen erfaringer med dem?

/Ole

Fra : Karsten

Dato : 10-08-07 09:55

"/Ole \(6000\)" <x@xx.xxx>skrev:
-klip-
>har overvejet Fullrate. På edres side kan jeg se, de kan tilbyde 10Mb i
>forhold til hvor vi ligger fra centralen (1900m) nogen erfaringer med dem?
>/Ole

hej Ole, kan kun -indtil nu- kun sige godt om Fullrate, bor i 7500 ca.
1800 m. fra centralen og dl med ca. 8.8 og upl. med ca. 0.89, men
det er selfølgelig afhængig af kobberledning
kunne ikke komme på første dag, men det var en teknikerfejl på
centralen
har haft fullrate 3 måneder nu, og ikke oplevet udfald/nedetid
og for sølle 30.- extra kan familien ævle løs til andre fastnet tlf.
men du skal jo selv stå for mail osv,
mvh. Karsten

Fra : /Ole \(6000\)

Dato : 10-08-07 11:31

> [...]
> har haft fullrate 3 måneder nu, og ikke oplevet udfald/nedetid
> og for sølle 30.- extra kan familien ævle løs til andre fastnet tlf.

Ok, det er også det, jeg har hørt lidt om... Mail er ligemeget, vi bruger
alle Gmail og Hotmail her. Takker for input.

/Ole

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 10-08-07 12:09

>Velkommen i klubben.

Tak, men jeg havde nu helst valgt en anden klub.. hehe

> [...]
>forhold til hvor vi ligger fra centralen (1900m) nogen erfaringer med dem?

Jeg ved ikke om du har læst mit indlæg andetsteds i tråden, men
problemet hos mig er tilsyneladende støj dvs det hjælper ikke, at
skifte udbyder. Om det passer ved jeg ikke, men jeg er blevet rigtig
godt tilfreds med den 6/1 linie jeg har hos CC nu - den er
klippestabil og prisen rigtig.

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk

Fra : /Ole \(6000\)

Dato : 10-08-07 15:18

> [...]
> skifte udbyder. Om det passer ved jeg ikke, men jeg er blevet rigtig
> godt tilfreds med den 6/1 linie jeg har hos CC nu - den er

ok, den havde jeg lige misset... Vores er sat ned til 5/0.768, der er
stadig lidt udfald, men vi ligger ca 3000 m fra centeralen, hos Fullrate
siger de, vi er 1900 m fra, så det er nok der, det ligger. De sagde også,
vi har støj her, men hvis det fortsætter weekenden over, ryger vi til noget
andet...

/Ole

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 10-08-07 19:16

> [...]
>vi har støj her, men hvis det fortsætter weekenden over, ryger vi til noget

Jeg var også "der hvor du er" - hvis ikke det bliver bedre så afsted
til noget andet. Men det blev heldigvis bedre.

Hvis det er, så bed CC om, at sætte dig over på en TDC central med
"gammeldags" ADSL - den er væsentlig mindre følsom over for støj og
kan derfor give højere hastigheder, dog max 8Mbit med 768 i upload.

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk

Fra : John

Dato : 10-08-07 19:55

Martin Johansen [6000] skrev:

> Hvis det er, så bed CC om, at sætte dig over på en TDC central med
> "gammeldags" ADSL - den er væsentlig mindre følsom over for støj og
> kan derfor give højere hastigheder, dog max 8Mbit med 768 i upload.

Sjovt. Jeg fik præcis det modsatte at vide hos CC.
De sagde at jeg havde problemer med støj på linjen og de problemer det
gav ville blive løst ved at komme væk fra en gammeldags central og over
på en ny.

Mvh

John

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 10-08-07 21:43

> [...]
>De sagde at jeg havde problemer med støj på linjen og de problemer det
>gav ville blive løst ved at komme væk fra en gammeldags central og over

LOL det bliver mere og mere spændende med det CC

Glæder mig til Trefor kan levere her på adressen.. så er man ovre alt
det ADSL fis :)

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk

Fra : /Ole \(6000\)

Dato : 11-08-07 13:17

> LOL det bliver mere og mere spændende med det CC
>
> Glæder mig til Trefor kan levere her på adressen.. så er man ovre alt
> [...]

Nå, nu lige for at følge udviklingen til dørs... Jeg har lige talt med CC's
fejlmelding, fordi jeg faldt af 2 gange i formiddags. Han ville sætte mig på
overvågning med støj, men mente, at tallene så fine ud. Så spurgte jeg ham,
om vi ikke kunne komme på en server tættere på. Svaret var, at så skulle man
have en rigtig god grund, og da han mente, at det ikke var grund nok at jeg
faldt ud så tit, måtte jeg jo spørge ham omm, hvordan man staver til TDC,
hehe.
15/1 Mb er nu bestilt hos TDC til 399.-/måned, minus 40 fordi vi også har
fastnet hos dem.
Farvel CC.

/Ole

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 11-08-07 15:37

>faldt ud så tit, måtte jeg jo spørge ham omm, hvordan man staver til TDC,
>hehe.

LOL ... go' humor der

>15/1 Mb er nu bestilt hos TDC til 399.-/måned, minus 40 fordi vi også har
>fastnet hos dem.
>Farvel CC.

Forståeligt. God fornøjelse med det nye!

Jeg havde TDC før men da jeg ville af med fastnetten (snakker næsten
aldrig i telefon) så var jeg tvunget væk derfra da det ellers ville
blive uforholdsmæssigt dyrt.

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk