Andet telekom.
jakjoe 1141
Benjamin... 1084
Trådløs og lader ?
Fra : Jan Vestergaard

Dato : 13-07-07 11:14

Hej

Måske et dumt spørgsmål - og måske hører det til i el-gruppen, da
det vel egentlig gælder alle opladelige batterier, men prøver
lige her først.

Vi har lige købt vores første trådløse telefon, der lige nu lader
op i holderen/laderen.

Laderen skulle jo selv slå fra, når den er ladet op - vil det
sige, at den godt kan stå i den permanent ?

Eller er det bedst at tage den ud eller slukke på kontakten, når
den er ladet op ?

Jan

--
Med venlig hilsen Jan Vestergaard

Fra : Ebbe Kristensen

Dato : 13-07-07 11:17

Jan Vestergaard wrote:

> Laderen skulle jo selv slå fra, når den er ladet op - vil det
> sige, at den godt kan stå i den permanent ?

Ja.

Ebbe

Fra : Rasmus M. Jensen

Dato : 13-07-07 11:19

Jan Vestergaard wrote:
> [...]
> op i holderen/laderen.
>
> Laderen skulle jo selv slå fra, når den er ladet op - vil det
> sige, at den godt kan stå i den permanent ?

ja

> Eller er det bedst at tage den ud eller slukke på kontakten, når
> den er ladet op ?

nej... så virker telefonen ikke... det du kalder laderen er basestationen...

en bedre løsning er at tage telefonen ud af laderen og lade den aflade
HELT - så den selv slukker og så lade den op igen...
ca. 1 gang hver 3. måned vil jeg mene...

Rasmus --- Bo M. Mogensen om det binære talsystem:
"jeg har set det før og kommer til at se det igen - det er venstre
ointeret propoganda "

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 13-07-07 14:14

Rasmus M. Jensen skrev følgende i et indlæg på Usenet:
> nej... så virker telefonen ikke... det du kalder laderen er
> basestationen...

Det er kun med den ene, der er en base-enhed, som er tilsluttet
telefonstikket og derudover flere telefoner, der kun er
telefon+lader - alle kører på samme base-enhed - og tefonerne
virker uanset om de sidder i laderen eller ej.

Men tak for svarene til jer begge - de får alle så bare lov til
at stå i laderene.

Jan

--
Med venlig hilsen Jan Vestergaard

Fra : Rasmus M. Jensen

Dato : 13-07-07 15:30

Jan Vestergaard wrote:

> [...]
> telefon+lader - alle kører på samme base-enhed - og tefonerne
> virker uanset om de sidder i laderen eller ej.

det skrev du jo ikke noget om så det var lidt svært at vide...

> Men tak for svarene til jer begge - de får alle så bare lov til
> at stå i laderene.

sig mig... læste du overhovedet det jeg skrev?

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 13-07-07 15:58

Jeps - du skrev:

"en bedre løsning er at tage telefonen ud af laderen og lade den
aflade
HELT - så den selv slukker og så lade den op igen...
ca. 1 gang hver 3. måned vil jeg mene..."

Da du skriver ca en gang hver tredie måned, så må man gå ud fra,
at derimellem kan den stå i laderen, så jeg kan ikke se, hvad du
er uenig i ?

Jan

--
Med venlig hilsen Jan Vestergaard

Fra : Rasmus M. Jensen

Dato : 13-07-07 16:17

Jan Vestergaard wrote:

> [...]
>
> Da du skriver ca en gang hver tredie måned, så må man gå ud fra,
> at derimellem kan den stå i laderen, så jeg kan ikke se, hvad du

godt så...

Fra : Børge Larsen

Dato : 14-07-07 23:03

> [...]
> Med venlig hilsen Jan Vestergaard
> Web: www.jve.dk - email kan sendes via hjemmesiden
> - men indlæg på Usenet bør normalt besvares i gruppen

Har du kigget i brugervejledningen??

Børge

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 17-07-07 17:57

Børge Larsen skrev følgende i et indlæg på Usenet:
> Har du kigget i brugervejledningen??
> Børge

Ja - den kigger man jo som regel i, når alr andet er slået fejl

Men der står ikke noget om det.

Jan

--
Med venlig hilsen Jan Vestergaard