Hypnoterapeut til sorgbehandling
Fra : Rene' Hjorth

Dato : 18-06-07 22:08

Hej,

Jeg har aldrig tidligere haft den store tiltro til diverse former for
alternative behandlere - egentlig har jeg mere ment at man skulle kunne
klare sig selv. (ja, lidt forstokket).

Men for 1½ år blev min mor meget syg og for lidt over 1 år dødede hun
desværre; jeg tog det meget hårdt, men bearbejdede min sorg så jeg lidt for
lidt fik det bedre (følte jeg).

Men det gik faktisk utroligt langsomt; jeg gik fra at spontant græde flere
gange om dagen, til efter 1 år "kun" at spontant græde hver dag. Jeg var
simpelthen gået i stå; jeg havde fået det lidt bedre, men efter et år var
der ikke ske meget.

Nuvel, jeg besluttede at prøve noget utraditionelt - sorgbearbejdning hos en
hypnoterapeut; altså en terapeut der anvender hypnose under behandlingen.

Effekten var helt fantastisk - han lærte mig at skabe et rum i sindet hvor
min mor nu bor; jeg kan sætte mig selv i en mild trance og besøge hende og
snakke med hende om løst og fast - meget billedligt - og efter nogle
minutter tage afsted igen og nemt sige "på gensyn".

Selvfølgelig kan jeg stadig savne min mor og selvfølgelig kan jeg stadig
blive ked af det - men det er meget sjældnere, det er i kortere tid og det
er langt mere overkommeligt.

Og at jeg engang imellem kan besøge hende, selvom det kun er en opstilt
oplevelse i sjælen, giver en fantastisk ro og afklarethed.

Det er meget svært at beskrive - jeg håber at der er nogen der får lyst til
at spørge hvis de vil vider mere?

Mvh René
www.rene.hjorth.com

Fra : Poul Nielsen

Dato : 02-11-07 00:52

"Rene' Hjorth" <rene@hjorth.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> oplevelse i sjælen, giver en fantastisk ro og afklarethed.
>
> Det er meget svært at beskrive - jeg håber at der er nogen der får lyst

Jamen alletiders tillykke med det, jeg fik en stor hjælp til behandling imod
PTSD (post traumatisk stressyndrom) igennem en nu afdød Indisk guru. Jeg
tror ikke at alle kan få hjælp af min guru, men jeg tror bestemt at
mennesker kan komme videre med deres liv igennem alternativ behandling.