Nupo, Slimfast eller Herbalife?
Fra : Henrik, Silkeborg

Dato : 09-07-07 19:15

Hvordan lyder de faktiske erfaringer med de tre ovenstående produkter?

Fra : Morten

Dato : 09-07-07 19:47

> Hvordan lyder de faktiske erfaringer med de tre ovenstående produkter?

Jeg har prøvet et par forskellige Nupu varianter - fælles for dem alle var
at jeg ganske enkelt ikke var i stand til at drikke dem fordi det smagte
dårligt ... 1 - 2 portioner kan lige klares, men derefter kunne jeg ikke få
det ned længere...

Fra : Sabina H.

Dato : 09-07-07 20:58

"Henrik, Silkeborg" <NOTdk8008@hotmail.com> wrote in message
> Hvordan lyder de faktiske erfaringer med de tre ovenstående produkter?

en af mine veninder har ekstremt gode erfaringer med dem, og sammenlagt med
en god portion selvdiciplin har hun tabt 25-30 kg på det, og holdt vægten af
i en årrække....
men her snakker vi så også om at hun KUN levede af Nupo, og drak store
mængder vand samtidig...

personligt bruger jeg kun Nupo som måltidserstatning for vægtstabilisering,
og kan især godt lide deres cacao variant, og nu også den nye cafelatte....
min hemmelighed for at opnå en ok smag, er at blende pulveret med et par
isterninger i den anbefalede mængde vand, og så stille det i køleskabet til
hvilen i 5-15 minutter, og slutte af med en eller to ekstra isterninger og
liddt ekstra blenden....
det opløser fibrene bedre, og giver en mere "lind" drik...

slimfast har jeg ikke erfaringer med, og herbalife heller ikke.... har dog
kendskab til folk der har gode erfaringer med begge, men også den anden vej
rundt....
Herbalife synes jeg dog er en ekstremt dyr løsning, i forhold til de to
andre....

--
Knus,
Sabina

Fra : Allan Knaap

Dato : 31-07-07 23:18

"Henrik, Silkeborg" <NOTdk8008@hotmail.com> skrev i meddelelsen
> Hvordan lyder de faktiske erfaringer med de tre ovenstående produkter?

Jeg har prøvet Nupo men kunne ikke holde smagen ud.

Herbalife er min favorit. Jeg tabte over en periode på 9 mdr. ca 25 kg. ved
at drikke Herbalife til morgenmad og frokost. Til aftensmad spiste jeg
særdels fedtfattigt. Derudover holdt jeg mig fra al slik, øl og sodavand.
Det var en hård kur, men den gav bonus.

Kan anbefale cappuccino med mælk eller Tropisk Frugt med juice. Smag og
behag er nu en gang forskellig men efter min mening smager det nu ikke så
ringe endda.

Jeg vedblev med at drikke herbalife til morgenmad. primært fordi jeg ikke er
så god til at få morgenmad, og på den måde fik jeg hvad jeg havde brug for.
Og når man er øvet kan man mixe, drikke og rengøre på ca. 2 minutter. Så har
man mere tid til morgenens andre nødvendigheder som kaffe og smøger :)

God fornøjelse med din kur.

Allan Knaap

Fra : Henrik, Silkeborg

Dato : 01-08-07 00:01

Takker for input

Når du siger Herbalife, mener du så bare pulveret eller pulver OG piller
eller hvad???

Har prøvet Herbalide for nogle år siden, men fik det meget meget dårligt....

Men tabte 9 kg....

Ved du om de har ændret på produktet siden den gang, mener det var i '94 jeg
var på Herbalife......

Spørger for ellers får jeg det jo bare dårligt igen...

Mvh Henrik

Fra : Allan Knaap

Dato : 01-08-07 06:29

> [...]
> jeg var på Herbalife......
>
> Spørger for ellers får jeg det jo bare dårligt igen...

Første gang jeg bestilte Herbalife fik jeg både pulver og piller. Synes dog
hverken pillerne gjorde fra eller til så dem afholdte jeg mig fra at købe
igen.

Jeg har desværre ikke mulighed for at udtale mig om hvorvidt der er sket en
udvikling på produktet siden du sidst var på Herbalife. Men kan kun
forestille mig at firmaet bag produktet som alle andre producenter også
udvikler deres produkter.

Husk nu blot på at Herbalife alene gør det ikke. Med Herbalife får du hvad
du har brug for. Men følger du ikke op på kuren ved at afhoilde dig fra det
søde og fedende kommer du ikke ned i vægt.

Held og lykke med din kur.

Allan Knaap

Fra : Frandsen

Dato : 01-08-07 08:39

> Husk nu blot på at Herbalife alene gør det ikke. Med Herbalife får du hvad
> du har brug for. Men følger du ikke op på kuren ved at afhoilde dig fra
> det søde og fedende kommer du ikke ned i vægt.

Hmm.... kan man ikke nøjes med at afholde sig fra det søde og fedende?!

Fra : Allan Knaap

Dato : 01-08-07 16:00

"Frandsen" <a@b.c> skrev i meddelelsen
> "Allan Knaap" <nauclerus@msn.com> skrev i meddelelsen
>
> Hmm.... kan man ikke nøjes med at afholde sig fra det søde og fedende?!

Det kan man med garanti godt og er man en "Hyttemeier" i køkkenet kan man
med lige så stor en garanti kreere sunde, nærende og fedtfattige måltider.

Var jeg ikke udtværet som en kærgården i solskinsvejr når jeg kom hjem fra
arbejdet kunne denne løsning også have været vejen frem. Jeg så blot på det
som at jeg ville vide mig sikker på at, jeg fik hvad jeg skulle have af
vitaminer og hvad kroppen ellers har brug for og samtidigt være 100% sikker
på at det ikke var fedende. Den garanti fik jeg med Herbalife.

Da jeg samtidigt også var klar over at man med Herbalife alene ville være i
farazonen for at falde igennem, valgte jeg at spise "almindeligt" mad til
aften. De måltider bestod som regel af Tun i vand, rejer, tørstegt kød og
masser af grøntsager.

Det lykkedes for mig at køre kuren igennem og tabe de kilo jeg havde sat mig
for at tabe. Der findes andre løsninger som for andre ville være bedre og
nemmere at gennemføre. Det vigtigste her er jo nemlig ikke at følge trop med
hvad andre måtte mene er det "rigtige" men der i mod følge den kur man har
det bedst med.

Allan Knaap

Fra : Frandsen

Dato : 02-08-07 09:42

> Det kan man med garanti godt og er man en "Hyttemeier" i køkkenet kan man
> med lige så stor en garanti kreere sunde, nærende og fedtfattige måltider.

Sikkert, men det fremstod som om at Herbalife gav vitaminer og mineraler, og
vægttabet kom fra at afstå søde og fedende sager.

> [...]
> af vitaminer og hvad kroppen ellers har brug for og samtidigt være 100%
> sikker på at det ikke var fedende. Den garanti fik jeg med Herbalife.

Havde du den garanti inden? Fik du vitaminer og hvad kroppen ellers havde
brug for i det søde og fedende?

> [...]
> til aften. De måltider bestod som regel af Tun i vand, rejer, tørstegt kød

Uha ja, disse kure kan give en enorm sult og risiko for at falde igennem i
starten

> [...]
> og nemmere at gennemføre. Det vigtigste her er jo nemlig ikke at følge
> trop med hvad andre måtte mene er det "rigtige" men der i mod følge den

Helt enig. Så da du var færdig med kuren og havde tabt dig, fik du så tid
til at lave en Hyttemeier? Du må da have lavet nogle ændringer, eller er du
vendt tilbage til den gamle livsstil, og er ved at tage på igen?

Hvis man skal tabe sig "her og nu" f.eks. op til en eller anden begivenhed,
så er en hurtig-kur sådan set i orden. Hvis man gerne vil have et varigt
vægttab, så skal man ændre sin livsstil. Her i gruppen har man nok tendensen
til at diskutere ud fra varigt vægttab, og så er igen kur god nok

Fra : Allan Knaap

Dato : 03-08-07 13:17

"Frandsen" <a@b.c> skrev i en meddelelse
> "Allan Knaap" <nauclerus@msn.com> skrev i meddelelsen

> Sikkert, men det fremstod som om at Herbalife gav vitaminer og mineraler,
> og vægttabet kom fra at afstå søde og fedende sager.

I og med man med Herbalifes måltidserstatnings produkter får det daglige
indtag og dermed ikke indtager fedende elementer er Herbalife at betragtre
som et vægttabs givende produkt.

> Havde du den garanti inden? Fik du vitaminer og hvad kroppen ellers havde
> brug for i det søde og fedende?

Vitaminer er så vidt jeg er bekdt med ikke det fremherskende element i det
søde og fedende. Med Herbalife fik jeg hvad jeg havde brug for.

> Uha ja, disse kure kan give en enorm sult og risiko for at falde igennem i
> starten

Risikoen for at falde igennem er større jo hårdere kuren er. Hvis man er
svag i sjælen og ikke føler sig mentalt parat til at køre sådan en kur
igennem vil man med stor sandsynlighed falde igennem. Den kræver en stål
vilje og en brændende lyst til at tabe sig.

> Helt enig. Så da du var færdig med kuren og havde tabt dig, fik du så tid
> til at lave en Hyttemeier? Du må da have lavet nogle ændringer, eller er
> du vendt tilbage til den gamle livsstil, og er ved at tage på igen?

Fandt efter tid ud så mange varianter af de fedtfattige madretter at de den
dag i dag stadig er faste ingredienser i mine aftensmåltider. Kan dog nu med
passende mellemrum snildt køre en pizza ned :)

> [...]
> et varigt vægttab, så skal man ændre sin livsstil. Her i gruppen har man
> nok tendensen til at diskutere ud fra varigt vægttab, og så er igen kur

Min erfaring er at det er nemmere at holde en opnå. Så hvis man eks.
gennemfører en Herbalife kur og får tabt sig de kilo man vil af med, vil man
efterfølgende menget nemmere kunne holde vægten.

Allan Knaap

Fra : Anders

Dato : 02-08-07 10:39

"Henrik, Silkeborg" <NOTdk8008@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hvordan lyder de faktiske erfaringer med de tre ovenstående produkter?

Vitaminpiller og almindeligt proteinpulver + mælk er mange gange billigere
og fungerer lige så godt. En seriøs diskussion af ovenstående produkter er
ikke mulig, da produkterne er fup og fidus. De sælger image ikke virkning.
Der kan være tale om en slags placebo effekt, fordi brugere ændrer andre
ting i deres hverdag, som de ikke ville have gjort ved brug af vitaminpiller
og proteinpulver. Det er jo ikke så seriøst, som når man smider det meste af
sin formue efter en "seriøs" kur.

Fra : Allan Knaap

Dato : 03-08-07 13:05

"Anders" <nono@nono.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> vitaminpiller og proteinpulver. Det er jo ikke så seriøst, som når man
> smider det meste af sin formue efter en "seriøs" kur.

I følge Fødevarestyrelsens kosttilskudsgruppe er Herbalifes
måltidserstatnings produkter et virksomt slankekostprodukt.

Allan Knaap

Fra : Anders

Dato : 03-08-07 15:56

> I følge Fødevarestyrelsens kosttilskudsgruppe er Herbalifes
> måltidserstatnings produkter et virksomt slankekostprodukt.
>
> Allan Knaap

Den køber jeg. Men det er stadig nærmest det samme som proteinpulver + mælk
+ vitaminpille.

Grunden til jeg skriver fup og fidus er, at de laver et produkt man selv kan
lave mange gange billigere uden ekstra besvær. Deres produkt er jo
grundlæggende bare proteinpulver og det er sgu på grænsen til falsk
markedsføring - desværre krydses grænsen ikke, da de jo stadig må sælge det
:)

Fra : skaerup@gmail.com

Dato : 20-08-07 20:01

On 9 Jul., 20:47, "Morten" <FJERN_p...@simonsen.mail.dk> wrote:

> [...]
> dårligt ... 1 - 2 portioner kan lige klares, men derefter kunne jeg ikke få

Ved godt jeg er lidt bagud, men kom lige forbi og tænkte at jeg da
ville give mit besyv med! Hvis du ikke kan klare smagen af Nupo kan du
prøve et nyere produkt der hedder FiguAktiv. Du kan læse mere om det
og finde forhandlere på www.lrworld.dk under health. Det er temmelig
meget dyrere end de andre typer pulverkur (349 kr. for 10 portioner
mod ca. 100 for 10-12 portioner Nupo), Men har nogle mere interessante
smagsmuligheder (rababer/vanille, café Latte og jordbær/banan) og
diverse supper.

Mht. til Slimfast og Herbalife kan de ikke anbefales hvis du vil leve
udelukkende af pulveret. Der er simpelthen ikke den rigtige
sammensætning af næringsstoffer og slet ikke nok protein. Her er Nupo
den eneste der kan være med... Har ikke hørt så meget til FiguAktiv,
men den lyder rigtig lovende. Og min veninde der har fulgt den i lidt
over en uge nu siger at de faktisk smager godt... og det er vidst de
færreste pulverkure der kan leve op til det! :)