Ny slankeklub søger positive input
Fra : Ukendt

Dato : 06-07-07 19:16

I forbindelse med at jeg har startet lille slanke-klub, vil jeg høre om der
er nogen der har lyst til at komme med input til hvad vi skal have med på
vores hjemmeside.
Siden og projektet er ikke mere end et par uger gammel og der er masser af
ideer og tanker i støbeskeen, men man er jo et skarn hvis man ikke har lyst
til input og ideer fra andre med erfaringer og ikke mindst BEHOV......

Måske sidder nogen og har nogle gode og spændende opskrifter de har lyst til
med med på hjemmesiden?
Alternativt kan man - hvis man har tid og lyst til at bidrage - tilmelde sig
på vores (endnu) lille hjemmeside og når man er det, så har man mulighed for
at uploade opskrifter, så andre kan få glæde af dem.

Klubbens primære målsætning er at skabe rammer, hvor overvægtige kan finde
hinanden, så man forhåbentlig kan finde støtte og hjælp. Psyken er det vi
sætter i højsædet, da det er så ufatteligt vigtigt (og desværre tit en
mangel) at folk får den rette støtte og opbakning når man skal tabe sig.

Projektet jeg har startet er fuldstændigt frivilligt og ulønnet og bakkes
foreløbig op af en pige der har en bachelor i ernæring og kost med vægttab
som speciale. Desuden har vi indgået en aftale om træning i et lokalt
fitnesscenter, hvor vi må medbringe vores egen træner (der ligeledes er
fundet), ligesom vi har hjælp fra et par psykologer og en massør. En
hypnoterapuet er på bedding.

Vi vil arrangere foredragsaftener, hyggeaftener og fællesskab, hvor det er
håbet og tanken, at vi overvægtige kan finde vores "egne sponsorer" til at
alle kan støtte sig til nogen de går godt i spænd med. Lidt i stil med
"anonyme alkoholikere" har en sponsor de kan støtte sig til når det presser
på og er svært. Så synes vi det vil være godt hvis os på skrump også kan
finde nogen vi i fællesskab kan læne os op ad og have løbende kontakt med.

Det her er som sagt ikke startet for på nogen måde at skulle tjene på det og
de involverede får ikke honorar for de ting de lægger på hjemmesiden. Men
tanken er også at skabe et forum hvor mennesker der er på slankekur og som
ikke mindst savner noget omkring psykologi i forløbet kan melde sig til og
så håber vi meget, at vi ved fælles hjælpe kan give hinanden den støtte og
opbakning vi måske mange af os går rundt i stille ensomhed og savner....

Lokalavisen (Herlev Bladet) har taget fat i os om projektet og vi går lige
nu og venter på hvad de får ud af et to timer langt møde om hvad det er vi
gerne vil. Det bliver spændende. Sidder man ikke lige i dette lokalområde er
man selvfølgelig velkommen alligevel. Vi håber at nå dem der gerne vil os -
og det vi gerne vil.

Måske er det set før (det er det sikkert?) og måske er der mange der ikke
kan bruge det til noget. Vores oplevelse er bare, at der sidder ufatteligt
mange mennesker derude, som er snot forvirrede og pisse ensomme i deres kamp
med vægten. Vi tror at behovet er gigantisk.

Måske kan vi sammen skabe noget lys i en meget lang og svær tunnel. Det er
bare det vi gerne vil.

Personligt har jeg tabt mig foreløbig 37 kg og fortsætter den svære kamp.
www.slankemakker.dk er startet i erkendelse af, at jeg har haft brug for
hjælp hele vejen og har manglet den meget. Mangler den stadig og jeg tror
der sidder mange som mig selv derude!
Jeg mener ikke at vi i vores lille projekt skal gøre os til dommere over om
folk vælger den kloge løsning med livsstilsændring eller om de undervejs vil
benytte sig af en eller flere deciderede slankekure. Det vi vil er at give
muligheden for at få hjælp til det man vælger. Herunder primært opbakning og
coaching!!!
Vi håber selvfølgelig at mange ender med at vælge en kostomlægning og noget
motion, men ser sådan på det, at uanset hvad man gør, så er det godt at
GØRE - og Slankemakker vil bare gerne prøve at hjælpe med at folk kan finde
fællesskab, opmuntringer, støtte og håbet er at alle finder venner de i den
virkelige verden kan få fælles glæde af. Altså på en måde en slags
"slanke-makker-dating" *S*

Kik ind og se om det giver mening - for DIG.
Som sagt er det helt nyt og det er ønsket og drømmen at det skal gribe om
sig til glæde for så mange som muligt. Det er oprigtigt ment og er helt uden
skumle bagtanker.

Mange hilsner Finn
(der ikke håber at dette indlæg giver opmuntring til at hagle noget ned, der
stadig er nyt og helt sikkert ikke fejlfrit, men at det tages positivt, som
det er er bagtanken. Bare at prøve at gøre noget godt)

www.slankemakker.dk - Lad os være sammen om at gøre det alene!
Ingen skumle bagtanker her.
Jeg prøver bare at dele ud af mine erfaringer og hjælpe så godt jeg kan

Fra : Henrik, Silkeborg

Dato : 09-07-07 17:25

"Finn Christensen" <finnSNABELKATwebhuset.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> Ingen skumle bagtanker her.
> Jeg prøver bare at dele ud af mine erfaringer og hjælpe så godt jeg kan

Jeg vil i al fald anbefale denne, mener at opskrifterne minder en del om
DDV's...

http://opskrifter.heede.dk/

Mvh Henrik

Fra : Ukendt

Dato : 09-07-07 20:11

"Henrik, Silkeborg" <NOTdk8008@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> Jeg vil i al fald anbefale denne, mener at opskrifterne minder en del om
> DDV's...
>
> http://opskrifter.heede.dk/

Yes den er også super. Det er dejligt med masser af tilbud derude til alle
os der har behovet.
Kan kun bakke op
Mit motto er jo at det næsten er ligemeget hvad man vælger - bare man få
valgt og har noget støtte. Og har man ikke det, så håber jeg at man kan
finde det ved at melde sig i et forum, hvor ligesindede måske kan hjælpe
hinanden

- av arme... 2,5 km på en romaskine idag er ved at sætte sine spor, hehe

Finn