Edit og enter hvordan
Fra : Hans Nikolajsen

Dato : 14-07-07 09:32

Jadav!

Jeg har tabt sutten (c:

Programmet skal udføre en handling når jeg har indskrevet 3 bogstaver og
derefter trykker på Enter!

Det kan nem laves med en Button, men det vil jeg helst undgå!
Jeg har selvfølgerlig kigget rund i Event (Edit1)!
Dobbelt klik osv. virker fint, men jeg kan ikke hitte ud af at få Enter
knappen til at virke?????

På forhånd tak!

Mvh.
Hans Nikolajsen

Fra : Ove Kjeldgaard

Dato : 14-07-07 11:27

"Hans Nikolajsen" <hnixxxx@post.cybercity.dk> wrote:

> [...]
>Jeg har selvfølgerlig kigget rund i Event (Edit1)!
>Dobbelt klik osv. virker fint, men jeg kan ikke hitte ud af at få Enter

Har du været omkring OnKeyDown hændelsen?

Og til OnKeyDown får du brug for nogle "Virtual Key Codes" konstanter, f.eks.:
VK_RETURN

--
Med venlig hilsen, Ove Kjeldgaard
Natur og Friluftsliv: <http://hiker.dk>

Fra : Hans Nikolajsen

Dato : 14-07-07 15:07

Jadav!

Den smuttede i trykken.
Det er Delphi jeg bruger.

VK_RETURN
Er det ikke en C+ ting???
(c:

Mvh.
Hans Nikolajsen

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 14-07-07 16:14

"Hans Nikolajsen" <hnixxxx@post.cybercity.dk> wrote in message

> VK_RETURN
> Er det ikke en C+ ting???

Det er vel en windows ting.

Fra : Hauge

Dato : 14-07-07 15:14

Hejsa
> Programmet skal udføre en handling når jeg har indskrevet 3 bogstaver
> og derefter trykker på Enter!

Kan du ikke bruge:

procedure TForm1.Edit1KeyDown(Sender: TObject; var Key: Word; Shift:
TShiftState);

Og så tjekke på Key om den er #13 ?

Mvh Hauge

Fra : Hans Nikolajsen