Justere kolonnebredde i Stringgrid
Fra : Kurt G

Dato : 07-07-07 22:21

Jeg har en opfattelse af, at man på en eller anden måde kan opsætte en
Stringgrid således, at man med musen kan ændre kolonnebredden.
Men det er ikke lykkedes mig at finde ud af, hvordan man gør.

Er der nogen, der ved hvordan?

Mvh Kurt

Fra : Lars Nebel

Dato : 08-07-07 09:13

> Jeg har en opfattelse af, at man på en eller anden måde kan opsætte en
> Stringgrid således, at man med musen kan ændre kolonnebredden.

Under options finder du goColSizing

Fra : Kurt G

Dato : 08-07-07 09:47

"Lars Nebel" <lnebel@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Under options finder du goColSizing
Den har jeg sat til true sammen med f.eks. goEditing.
Men jeg kan ikke rezuse, når jeg med musen peger på kolonnekanterne i
øverste række, vises cursor godt nok med to paralelle linier med pile i
begge retninger, men når jeg så trykker på venstre museknap, ændres cursor
til noget, der ligner en rund færdselstavle med en streg gennem.
Ligeledes kan jeg heller ikke få lov til at redigere i nogen felter!
Kurt

Fra : Lars Nebel

Dato : 08-07-07 10:40

> [...]
> til noget, der ligner en rund færdselstavle med en streg gennem.
> Ligeledes kan jeg heller ikke få lov til at redigere i nogen felter!

Hmm - du må ha "pillet" ved nogle andre settings. Prøv med et nyt frisk grid
og sæt goColSizing til True som det eneste.

Fra : Kurt G

Dato : 08-07-07 14:46

> Hmm - du må ha "pillet" ved nogle andre settings. Prøv med et nyt frisk
> grid og sæt goColSizing til True som det eneste.
Det har jeg prøvet og der virker det!
Hvilke parametre det kan være, må jeg undesøge.
Jeg har programmæssigt fastsat bredden inden en import fra et tekstfil til
grid'et samt givet kolonnerne et navn.
Jeg prøver forfra med et nyt grid!
Kurt

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 08-07-07 12:47

"Kurt G" <kurt_g@guldbaek.net> wrote in message
> Jeg har en opfattelse af, at man på en eller anden måde kan opsætte en
> Stringgrid således, at man med musen kan ændre kolonnebredden.

Den opfattelse skulle vel ikke være opstået efter at du spurgte om det samme
i denne gruppe 20-6 ?

Fra : Kurt G

Dato : 08-07-07 14:42

"Uffe Kousgaard" <oh@no.no> skrev i en meddelelse
> "Kurt G" <kurt_g@guldbaek.net> wrote in message
>
> Den opfattelse skulle vel ikke være opstået efter at du spurgte om det
> samme i denne gruppe 20-6 ?

Det kan du nok have ret i!
Jeg vil gerne undskylde, at jeg har gentaget spørgsmålet. Forklaringen kan
kun være at jeg har et forholdsvis /meget dårlig hukommelse og ikke har
husket at kikke tilbage.
Endnu engang undskyld unødig ulejlighed!
Kurt