Resize kolonner i Stringgrid
Fra : Kurt G

Dato : 20-06-07 15:46

Jeg har en Stringgrid, hvor jeg gerne vil kunne ændre kolonnebredden.
Jeg har sat goColSizing, goColSizing, goColMoving og goEditing True, men det
virker ikke.
Når musen kommer over de lodrete skillelinier i kolonnernes 'FixedCols'
skifter den til cursor med dobbeltstreg, men når jeg trykker venstre
museknap ned, skifter den til en cirkel med en skråstreg.
Hvad mangler jer at slå til?

Ligeledes kan jeg heller ikke redigere i cellernes indhold.

Mvh Kurt

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 20-06-07 16:23

goColSizing = true er nok til at kunne ændre bredde på alle andre kolonner
end de "låste".

goEditing = true lader dig editere.

Låste celler ( = Fixed cols) kan du ikke ændre ved.

Dette er testet med en helt "frisk" stringgrid i en tom applikation.

Fra : Kurt G

Dato : 20-06-07 16:57

Det kunne jeg også til sidst, men først efter at jeg havde slettede den
gamle Stringgrid og indsatte en ny.
Så virkede alt pludseligt!

Tak.

Kurt