Fullrate og Linksys WRT54GL opsætning?
Fra : Michaelbs

Dato : 01-08-07 14:22

Har lige fået fullrate og det var helt problemfrit at installere. Modemet,
der fulgte med var Zykel Prestige 2000.
Nu vil jeg gerne sætte min egen router Linksys WRT54GL til, så min kone kan
komme trådløst på nettet med sin bærbare.
Det kan jeg så ikke finde ud af. Jeg kan ikke engang finde ud af at forbinde
det fysisk. Rækkefølge og stik.
Nogen der kan lave en hurtig gennemgang for tekniske analfabeter (mig) ?

mvh Michael

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 01-08-07 14:31

"Michaelbs" <mbsFJERNEDETTE@FJernOgsåDettemichaelbennati.dk> crashed
Echelon writing news:46b0891b$0$90269$14726298@news.sunsite.dk:

> Det kan jeg så ikke finde ud af. Jeg kan ikke engang finde ud af at
> forbinde det fysisk. Rækkefølge og stik.
> Nogen der kan lave en hurtig gennemgang for tekniske analfabeter (mig)
> ?

Mhmmm kabel mellem modem og porten som hedder Internet på din router.

Og så igang med at læse manualen om opsætning af router mht kryptering.

--
Bjarke Andersen

Fra : Michaelbs

Dato : 01-08-07 14:35

"Bjarke Andersen" <bjarke.andersen@gmail.com> skrev i meddelelsen
> "Michaelbs" <mbsFJERNEDETTE@FJernOgsåDettemichaelbennati.dk> crashed
> Echelon writing news:46b0891b$0$90269$14726298@news.sunsite.dk:

> Mhmmm kabel mellem modem og porten som hedder Internet på din router.

Det har jeg prøvet. Den vil ikke på internettet, når jeg gør dette. Sidst
jeg brugte routeren skulle jeg blot klikke på Cisco systems firkanten på
forsiden af routeren og så konfigurerede den sig selv.
Det virker ikke denne gang.

> Og så igang med at læse manualen om opsætning af router mht kryptering.

hehe..og manualen er selvfølgelig røget ud. øv.

> --
> Bjarke Andersen

mvh Michael

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 01-08-07 15:05

"Michaelbs" <mbsFJERNEDETTE@FJernOgsåDettemichaelbennati.dk> crashed
Echelon writing news:46b08c46$0$90265$14726298@news.sunsite.dk:

> [...]
> Sidst jeg brugte routeren skulle jeg blot klikke på Cisco systems
> firkanten på forsiden af routeren og så konfigurerede den sig selv.

Routeren skal selvfølgelig sættes op til det som Fullrate nu engang kræver.
Dvs hvis de siger DHCP så skal routeren sættes op med DHCP på Internet
porten.

Dog må du lige finde ud af hvorvidt Fullrate evt. låser IP-adressen til
MAC-adresse i en rum tid, det kan evt. forklare hvis din router ikke kan få
tildelt IP-adresse og det er derfor du ikke kan komme på nettet.

Du kan i routerens web interface se hvad status er.

> hehe..og manualen er selvfølgelig røget ud. øv.

Da du allerede er på nettet kunne du jo kigge forbi linksys.dk hvor
manualen ligger
http://shor.ter.dk/262553791
(dette forudsætter selvfølgelig du kører med Linksys stock firmware og ikke
en 3. parts firmware)

--
Bjarke Andersen

Fra : Michaelbs

Dato : 01-08-07 22:20

> [...]
> tildelt IP-adresse og det er derfor du ikke kan komme på nettet.
>
> Du kan i routerens web interface se hvad status er.

Da jeg gik ind i fullrates modem og satte den til bridge i stedet for
router, så funkede det.

> [...]
> manualen ligger
> http://shor.ter.dk/262553791
> (dette forudsætter selvfølgelig du kører med Linksys stock firmware og

Takker. Nu spiller også den trådløse bærbare med.

Tak for hælpen.

mvh Michael