Fullrate og nyhedsserver
Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 28-07-07 13:49

Jeg er på vej til at skifte til Fullrate fra TDC og tænker i den forbindelse
på hvilken nyhedsserver jeg skal vælge. Jeg har principielt kun brug for de
danske tekst grupper men bruger også dk.binaer engang i mellem.
Nogen der har et godt forslag til en eller to servere?

--
Hilsen

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk
www.recordere.dk
www.gromit.dk/dvd
Tårerne fra din mail får hængslerne i min postkasse til at ruste

Fra : Jesper Lund

Dato : 28-07-07 14:04

Michael Lund Sørensen wrote:

> [...]
> forbindelse på hvilken nyhedsserver jeg skal vælge. Jeg har
> principielt kun brug for de danske tekst grupper men bruger også

dk.binaer kan nok være svær at finde på gratis servere (?), men så kan
du overveje at supplere med en betalingsserver, hvor du kun betaler for
den downloadede mængde uden løbende abonnement (taletidskortprincippet,
bortset fra at din forudbetaling aldrig udløber).

Eksempler på sådanne udbydere
http://www.news.astraweb.com/
http://www.usenet-news.net/

Minimumsbeløbet (der bør række mange år i dit tilfælde...) er mellem 2$
og 10$.

Fra : Frank Damgaard

Dato : 28-07-07 14:21

Michael Lund Sørensen skrev:
> [...]
> danske tekst grupper men bruger også dk.binaer engang i mellem.
> Nogen der har et godt forslag til en eller to servere?

emnet har været oppe før, der findes en hel del newsserver man kan
bruge, nogle gratis (ofte teskt-only), og betalingstjenester, som
så også har de binære.

f.eks.:
http://groups.google.com/group/dk.edb.internet.udbydere/msg/56d632319d9afc7e

Fra : Frank Damgaard

Dato : 28-07-07 14:43

Frank Damgaard skrev:

> emnet har været oppe før, der findes en hel del newsserver man kan
> bruge, nogle gratis (ofte teskt-only), og betalingstjenester, som
> [...]

er det kun til lidt binær, så kunne
http://www.teranews.com/createaccount.html
måske være interessant hvis man har brug for mindre end 50MB/dag

PS.
og ellers har google også en liste:
http://www.google.com/Top/Computers/Usenet/Feed_Services/

Fra : Karsten

Dato : 28-07-07 20:17

"Michael Lund Sørensen" <duer-ikke@gromit.dk>skrev:

> [...]
>danske tekst grupper men bruger også dk.binaer engang i mellem.
>Nogen der har et godt forslag til en eller to servere?

hej Michael-
kan anbefale sunsite.dk , kun text grupper
mvh. Karsten

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 28-07-07 22:16

> [...]
> principielt kun brug for de danske tekst grupper men bruger også
> dk.binaer engang i mellem. Nogen der har et godt forslag til en eller to

Tak til jer alle 3, jeg tror der bliver Susset kombineret med en betalings
server til de binaere - jeg uploader nok mere end jeg downloader, og vil
godt smide et par dollar efter en sådan server.