Ustabil netadgang (CC)
Fra : John

Dato : 21-07-07 22:45

Hej

Jeg har igennem længere tid haft en ret ustabil netadgang hos CyberCity.
Tidligere skyldtes det støj på linjen, men nu siger CC, at der ikke
længere er problemer med linjen, da jeg er blevet overflyttet til noget
nyere udstyr på centralen i forbindelse med opgradering til en 20 Mbit
linje.

Problemet er, at siderne pludselig ikke indlæses, jeg kan ikke hente
meddelelser på news.cybercity.dk osv., eller siderne bliver ikke helt
læst ind, men stopper måske lige inden den er helt færdig med at hente
siden.
Problemet optræder både på min stationære, min bærbare og min mobil med
indbygget WLAN. Desuden opstår problemet både i Windows XP og Linux
openSUSE 10.2.
Har min stationære fx stået ubrugt en times tid, kan jeg være ret sikker
på, at der er problemer med at komme på nettet. Andre gange mister både
min stationære og min bærbare bare forbindelsen uden videre mens jeg
surfer. Jeg kan så forsøge at realoade siden og efter nogle forsøg
kommer den så, men ofte hænger siderne. Andre gange må jeg genstarte
enten computeren eller routeren/modemet.

Supporten hos CC mente det kunne være min router (D-Link DI-704P) der
var problemet, så den blev skiftet ud med en Philips SNK5600, uden at
det løste problemet.

Modemet fra CC er Zyxel Prestige 660R-61.

Nogen idéer til hvad det kan skyldes og hvad løsningen evt. kunne være?

Mvh

John

Fra : Madsen58

Dato : 22-07-07 00:31

John wrote:
> [...]
> det løste problemet.
>
> Modemet fra CC er Zyxel Prestige 660R-61.

Det er også en router og det kan være at det er et problem med to routere
efter hinanden.
Så prøv med CC's alene.

--
Hilsen Madsen

Fra : John

Dato : 22-07-07 13:27

Madsen58 skrev:

> Det er også en router og det kan være at det er et problem med to routere
> efter hinanden.
> Så prøv med CC's alene.

Det har jeg prøvet. Her skulle jeg så reparere forbindelsen, ofte flere
gange, hver gang jeg tændte computeren for at kunne komme på nettet. Jeg
forblev herefter på nettet.

Men det er jo bare ikke en løsning jeg kan bruge til noget. I øvrigt
burde det vel heller ikke være et problem, hvis den er koblet op via
WAN-porten på Philips routeren.

Skal jeg have et andet modem fra CC i stedet for, eller er hvad kan
løsningen være?

Mvh

John

Fra : Ukendt

Dato : 22-07-07 23:47

"John" <jk7410@gmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> på Philips routeren.
>
> Skal jeg have et andet modem fra CC i stedet for, eller er hvad kan

hej john.

Hvilke ipadresser er din router2 konfigureret med iforhold til CC router.
lyder som om dine routere laver en konflikt.

alternativt kan du prøve denne kabling som et eksperiment hvis du har en
switch (virker også uden switch så skal du blot bruge et krydset kabel
mellem de 2 lan porte.)

lan port i CC router1 > Switch > lanport i router2. (Wanport skal du ikke
bruge til noget.)

i Router2 disabler du dhcp og giver Wan porten en ipadresse som matcher CCs
router eks 10.0.0.100 - 255.255.255.0

dine client pcere skal fortsat hente ip via dhcp og de modtager blot en ip
fra CC routeren.

Jeg bruger selv følgende konfigirering uden problemer.

hilsen lars