Cybercity, hvorfor virker tightvnc fjernsu~
Fra : Jakob

Dato : 19-07-07 21:43

Hey

Min sviger har adsl fra cybercity og jeg har før brugt tightvnc for at
yde hende support. Men nu virker det ikke. Jeg kan ikke forstå det. Hun
sidder bag ved et adsl modem og så vidt jeg kan se skulle det bare være
at hun checker sin ip, så burde jeg vel kunne hugge på.

Er det ikke kun når man sidder bagved en router også at man skal have
gang i noget portforwarding ?

Hvis nogen kender til fjernsupport løsninger der funger med cybercity så
sig endelig frem.

MVH

Jakob

Fra : Andreas Lorensen

Dato : 19-07-07 21:57

Jakob skrev:
> [...]
> at hun checker sin ip, så burde jeg vel kunne hugge på.
>
> Er det ikke kun når man sidder bagved en router også at man skal have
Jo hvis hun sider bag en router skal der noget portforwarding til.

Der er også den mulighed at hun har en firewall kørende som ikke har
åbnet for de relevante porte.

> Hvis nogen kender til fjernsupport løsninger der funger med cybercity så
> sig endelig frem.
Hvis i begge kører windows vil jeg tro at servicer som logmein
https://secure.logmein.com/home.asp?lang=da ville kunne tricktet.

se under LogMeIn Rescue som nok ville være det I kunne bruge.

MvH
/Andreas

Fra : Jakob

Dato : 19-07-07 22:00

In article <469fcfb7$0$69203$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>,
andlo@sodemark.dk says...

> Der er også den mulighed at hun har en firewall kørende som ikke har
> åbnet for de relevante porte.

Der er firewall på men det er zonealarm og jeg har godkendt tightvnc

> Hvis i begge kører windows vil jeg tro at servicer som logmein
> https://secure.logmein.com/home.asp?lang=da ville kunne tricktet.
>
> se under LogMeIn Rescue som nok ville være det I kunne bruge.

hmm det vil jeg lige kigge på

Takker

Jakob

Fra : Jakob

Dato : 19-07-07 22:10

> [...]
andlo@sodemark.dk says...
> Hvis i begge kører windows vil jeg tro at servicer som logmein

Hej Nu har jeg kigget og det ser sandelig interessant ud. Det eneste jeg
er lidt i tvivl om er om hun kan lukke og åbne for min adgang fra hendes
pc, altså er der et program hun skal aktivere før jeg kan komme ind. Det
er vi faktisk begge to mest trygge ved.

venlig hilsen

Jakob

Fra : Andreas Lorensen

Dato : 19-07-07 22:31

Jakob skrev:
> [...]
> er lidt i tvivl om er om hun kan lukke og åbne for min adgang fra hendes
> pc, altså er der et program hun skal aktivere før jeg kan komme ind. Det

Jeg må jo indrømme jeg ikke har mere kendskab end hvad jeg læser på
sitet. Men jeg vil netop tro at det kræver accept fra begge ender. Den
ene sætter en sesion op og den anden kobler på. Og jeg tror faktisk man
kan være flere på hvis man nu har behov for det.

Jeg har dog brugt LogMeIn Hamachi som er genialt. Jeg har også brugt
andre lign. servicer som WebX og GotoMetting.

/andreas

Fra : ebbe

Dato : 20-07-07 07:20

Jakob wrote:
> [...]
> hendes pc, altså er der et program hun skal aktivere før jeg kan
> komme ind. Det er vi faktisk begge to mest trygge ved.

Hun kan disable logmein-klienten (tre klik), og så enable den når hun har
brug for din hjælp.
Selve forbindelsen kræver ikke accept, men der dukker et vindue op på
skærmen med en meddelelse om at maskinen er under fjernbetjening.

Jeg bruger logmein når jeg skal hjælpe min far, og han kan ikke overskue at
tænde/slukke logmein, så der kører logmein altid når den er tændt.
Hans computer fortæller ham så, når jeg kigger med.

--
ebbe

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 19-07-07 22:00

Jakob <nono@ni.invalid> wrote in

> [...]
> at hun checker sin ip, så burde jeg vel kunne hugge på.

> Er det ikke kun når man sidder bagved en router også at man skal have

Et ADSL modem ER en router - så du ska nok kigge enten på portforwarding i
routeren eller på firewallen på PC'en.

Fra : Jakob

Dato : 19-07-07 22:11

In article <Xns9972EA0CBA18Dnews.hs235.dk@130.225.247.90>,
henrikstidsen@gmail.com says...

> Et ADSL modem ER en router - så du ska nok kigge enten på portforwarding i
> routeren eller på firewallen på PC'en.

Ahh ok så ligger den der, pinligt. Meen hvordan dælen kommer jeg i
kontakt med routerdelen. Nå det skal jeg vel høre hos cybercity men hvis
nogen her ved det så sig endelig frem.

Hygge

Jakob

Fra : Martin Schultz

Dato : 20-07-07 10:34

Jakob <nono@ni.invalid> skrev 2007-07-19:
> [...]
>
> Ahh ok så ligger den der, pinligt. Meen hvordan dælen kommer jeg i
> kontakt med routerdelen. Nå det skal jeg vel høre hos cybercity men hvis

Tjek CC's hjemmeside. Der er guides til hvordan man gør.

Martin
--
Besøg http://poltek.blogspot.com hvor jeg skriver om politiske
og tekniske nyheder!

Fra : Andreas Lorensen

Dato : 19-07-07 22:28

Henrik Stidsen skrev:
> Et ADSL modem ER en router - så du ska nok kigge enten på portforwarding i
> routeren eller på firewallen på PC'en.
Deri er jeg ikke enig. Der er routere med indbygget adsl modem. Men du
kan også få modemmet alene. Ved ikke hvad CyberCity leverer men TDC kan
begge dele.

/andreas

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 19-07-07 22:46

Andreas Lorensen <andlo@sodemark.dk> wrote in

> Deri er jeg ikke enig. Der er routere med indbygget adsl modem. Men du
> kan også få modemmet alene. Ved ikke hvad CyberCity leverer men TDC
> kan begge dele.

Sorry, skulle nok have præciseret at det var de adsl routere CC leverer jeg
talte om. Iøvrigt er det vist teknisk forkert at snakke om et ADSL modem
idet en ADSL forbindelse ikke er en modem forbindelse - men det er en helt
anden sag ;)

Fra : Jeppe Seidelin Dam

Dato : 20-07-07 05:19

Henrik Stidsen skrev:
> Iøvrigt er det vist teknisk forkert at snakke
> om et ADSL modem idet en ADSL forbindelse ikke er en modem
> forbindelse - men det er en helt anden sag ;)

Du tager fejl. Et ADSL-modem er, som navnet antyder, et modem.

mvh
Jeppe Seidelin Dam

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 20-07-07 07:14

On 19 Jul 2007 21:45:36 GMT, Henrik Stidsen <henrikstidsen@gmail.com>
wrote:

> Iøvrigt er det vist teknisk forkert at snakke om et ADSL modem idet
> en ADSL forbindelse ikke er en modem forbindelse

Jo, der sker skam en modulering og demodulering af digitale signaler
til 'lyd' (hvilket nærmest er definitionen på et modem), så i den
forstand er der tale om et modem.

-A

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 21-07-07 00:43

Asbjorn Hojmark <Asbjorn@Hojmark.ORG> wrote in

> Jo, der sker skam en modulering og demodulering af digitale signaler
> til 'lyd' (hvilket nærmest er definitionen på et modem), så i den
> forstand er der tale om et modem.

Ok, så husker jeg nok forkert - syns bare der var flere teknikere der sagde
at ADSL ikke brugte modulering dengang ADSL kom frem til private.

Fra : Jeppe Seidelin Dam

Dato : 21-07-07 07:14

Henrik Stidsen skrev:
> Ok, så husker jeg nok forkert - syns bare der var flere teknikere der
> sagde at ADSL ikke brugte modulering dengang ADSL kom frem til
> private.

Du tænker nok på en ISDN-adapter (i folkemunde ofte fejlagtigt kaldet ISDN
modem).

mvh
Jeppe Seidelin Dam

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 21-07-07 11:28

"Jeppe Seidelin Dam" <jeppedam@SLETmailme.dk> wrote in

> Du tænker nok på en ISDN-adapter

Nope

Fra : Jeppe Seidelin Dam

Dato : 21-07-07 15:18

Henrik Stidsen skrev:
> Nope

Ok.

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 19-07-07 22:38

On 19 Jul 2007 21:00:27 GMT, Henrik Stidsen <henrikstidsen@gmail.com>
wrote:

> Et ADSL modem ER en router

Nej, et modem er noget andet end en router. Nogle routere har dog
indbygget modem.

-A

Fra : cv

Dato : 20-07-07 14:59

Jeg bruger Team Viewer når jeg skal yde support til min far som sidder på en
TDC ADSL (jeg sidder selv på fiber) og det er et lille og simpelt program og
gratis for private og kan det der er behov for. Skal inst. på begge maskiner
men er meget nemt at gøre, og volder ingen problemer.

CV

Fra : Jakob

Dato : 21-07-07 18:26

In article <46a0bfb2$0$90271$14726298@news.sunsite.dk>, "cv" <@> says...
> [...]
> gratis for private og kan det der er behov for. Skal inst. på begge maskiner
> men er meget nemt at gøre, og volder ingen problemer.

Lyder glimrende det vil jeg kigge på.

Venlig hilsen

Jakob

Fra : Jakob

Dato : 21-07-07 21:58

> [...]
> gratis for private og kan det der er behov for. Skal inst. på begge maskiner
> men er meget nemt at gøre, og volder ingen problemer.

Har netop prøvet det, det er SUVERÆNT det bedste jeg har prøvet. Skal
ALDRIG have gang i tightVNC mere. Det er jo helt perfekt.

FIk sviger til at installere det og så kørte det bare. Det bliver mit
"support" værktøj fra nu af.

Takker for det gode link.

Hygge

Jakob