ADSL2 router problem med spil. forslag ?
Fra : Bufferzz

Dato : 15-07-07 17:54

Hej

- Problemet:
Jeg har problemer med at spille spillet StarCraft online på battle.net.

Hvis jeg er i waiting room'et mere end ca 30 sek mister jeg forbindelsen til
de andre og dropper ud. Hvis jeg er så heldig at spillet starter hurtigt, så
lagger spillet for alt og alle, i spillet
(til jeg hopper ud, så kører det smooth igen - for de andre)

Jeg kan heller ikke hoste et spil.

Jeg havde _ikke_ problemet da jeg havde min gamle router: ZyXEL Prestige
650R-31
Problemet opstod da jeg blev opgraderet til adsl2 (20mbit) og fik ZyXEL
P-660R-D1

- Mit udstyr:
- ZyXEL P-660R-D1
- Current Firmware Version: V3.40(AHX.2) | 11/20/2006
- CyberCity solo 20mbit
- XP Home SP2

Jeg har åbnet de porte der foreslåes på div support sider.
(port 6112-6119)
Se iøvrigt billedet af mine router settings her:
http://img142.imageshack.us/my.php?image=scrip7.jpg
- oplysninger nok for jer ?

Hvad siger i ?
Noget jeg kan pille ved for at få gang i spillet igen ?
Står nogle af mine settings forkert ?

Ps. En ven af mig har fået samme problem efter samme router skift.
Man skulle mene/håbe at der er en der ude der har en løsning :)

Vh. Lars B.

x-postet:
cybercity.xdsl
dk.edb.internet.udbydere.xdsl
dk.spil.computer

Fra : Poul Johannsen

Dato : 15-07-07 18:24

Hej

> - Mit udstyr:
> - ZyXEL P-660R-D1
> - Current Firmware Version: V3.40(AHX.2) | 11/20/2006
> - CyberCity solo 20mbit
> - XP Home SP2

Har du besøgt adsl2.cybercity.dk for her er der mulighed for opsætningen af
din router til adsl2.
Følg anvisningerne og forsæt indtil du får at vide at dit udstyr er
opdateret.
Ved ikke om det hjælper på dit problem.

Mvh Poul

Fra : Bufferzz

Dato : 15-07-07 18:53

> Har du besøgt adsl2.cybercity.dk for her er der mulighed for opsætningen
> af
> din router til adsl2.
> Ved ikke om det hjælper på dit problem.

Ikke rigtig - den var opdateret da jeg fik den.
Ellers tak for indputtet. :)

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 15-07-07 18:09

"Bufferzz" <no.sp@m.2.me> crashed Echelon writing

> [...]
> spillet starter hurtigt, så lagger spillet for alt og alle, i spillet
> (til jeg hopper ud, så kører det smooth igen - for de andre)

Du kan ikke hoste spil medmindre du åbner portene til spillet mod din
computer som er server. Jvf. billedet har du åbnet portene til routeren
(10.0.0.1) og ikke PCen. Det er ikke routeren som hoster spillet.

> Jeg har åbnet de porte der foreslåes på div support sider.
> (port 6112-6119)
> Se iøvrigt billedet af mine router settings her:
> [...]

Nævnt tidligere, portene peger til forkert IP.

> Hvad siger i ?
> Noget jeg kan pille ved for at få gang i spillet igen ?
> Står nogle af mine settings forkert ?

Hvor mange dynamiske porte åbner starcraft? Tjek evt. med netstat kommando
på computer.

Din router har sat en begrænsning på max 512 sessioner, hvilket kan virke
som alt for lidt, hvis du måske osse kører nogle browser vinduer, MSN, TS,
VEntrilo og andre programmer som har forbindelse til internettet samtidigt.
(desuden tæller andre computere med i de 512 sessioner).

Prøv evt. at øge det til 1024 og se om det hjælper.

--
Bjarke Andersen

Fra : Bufferzz

Dato : 15-07-07 18:52

> [...]
> (10.0.0.1) og ikke PCen. Det er ikke routeren som hoster spillet.
> Nævnt tidligere, portene peger til forkert IP.

Så portene skal pege på min ip ud af til ?

> Hvor mange dynamiske porte åbner starcraft? Tjek evt. med netstat kommando
> på computer.

Evt. en kort forklaring hvordan dette gøres ;) Er ikke super til dette emne.

Men sjovt at den gamle router virkede - selv uden at åbne for noget som
helst.
Undrer mig bare max over hvad forskellen er.

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 15-07-07 18:57

> Så portene skal pege på min ip ud af til ?

Nej, hvilken IP skrev jeg den skulle pege til? Din PCs.

Din IP ud af til er IKKE din PC men din routers på den port der peger mod
internettet.

> Evt. en kort forklaring hvordan dette gøres ;) Er ikke super til dette
> emne.

Start->Kør->CMD (herefter enter/OK)->netstat -b

> Men sjovt at den gamle router virkede - selv uden at åbne for noget
> som helst.
> Undrer mig bare max over hvad forskellen er.

Ved ikke om det er sjovt, men måske den tillod et større antal porte at
blive åbnet?

--
Bjarke Andersen

Fra : Bufferzz

Dato : 15-07-07 19:46

> Start->Kør->CMD (herefter enter/OK)->netstat -b

TCP y0-80af4a43a708:4285 host-201.battle.net:6112 ESTABLISHED 3152
[Starcraft.exe]

Det eneste der står ang StarCraft i CMD netstat

Jeg takker selvfølig mange gange din hjælp Bjarke, men jeg er virkelig dum
til dette.
Er det den ip jeg ser på www.myip.dk ?

Pt. har jeg ændret:
- 512 sessioner til 1024
- og portforword til min ip (myip.dk - som sikkert er forket - dumme mig)

Stadig samme kludder med spillet/routeren.

Fra : Harder

Dato : 15-07-07 23:29

> - og portforword til min ip (myip.dk - som sikkert er forket - dumme mig)

http://kortlink.dk/cybercity/42p6

Hvordan du ser din ip på din pc,
og hvordan du sætter den til fast ip på din pc.

Håber det hjælper lidt.

Harder

Fra : Bufferzz

Dato : 16-07-07 17:22

> Nej, hvilken IP skrev jeg den skulle pege til? Din PCs.

Ethernet-netværkskort LAN-forbindelse:
Forbindelsesspecifikt DNS-suffiks. . . :
IP-adresse . . . . . . . . . . . . : 10.0.0.2
Undernetmaske. . . . . . . .. . . : 255.255.255.0
Standardgateway. . . . . . .. . : 10.0.0.1

Har ændret det til 10.0.0.2
Hjalp ikke.

Harder:

Desværre

Jeg er ved at løbe tør for ideer...
især når jeg ikke ved mere
om det end jeg gør.

Fra : Harder

Dato : 16-07-07 18:10

> Har ændret det til 10.0.0.2
> Hjalp ikke.

hmm.

http://kortlink.dk/cybercity/42qt

det sidste billede,
sæt ipen op i default server istedet,
så skulle alle porte være åbnet.

bare lige for at tjekke at det hjælper eller ikke

er firewall sat til i xp? ellers prøv at deaktivere den,
eller om den nu er deaktiveret, hvis du regner med at det er gjort.

Harder

Fra : Bufferzz

Dato : 16-07-07 19:13

Harder:
> http://kortlink.dk/cybercity/42qt
> det sidste billede,
> sæt ipen op i default server istedet,
> så skulle alle porte være åbnet.
> bare lige for at tjekke at det hjælper eller ikke

Hjalp ikke :(

> er firewall sat til i xp? ellers prøv at deaktivere den

Den er til. Har prøvet at deaktivere den. Virker stadig ikke.

Husk. Jeg kan godt joine et spil - lagger bare MAX og efter 1 min bliver jeg
smidt af med beskeden om at de andre er droppet ud. (selv om det er mig)
Hvis vi kun er 2 spillere kører det fint.

Tror problemet er noget andet end portforwording. Men hvad ved jeg ikke.
Med den gamle router var firewall sat til og portforwording var ikke
nødvændig.

Har lige haft sat den gamle router til og det virker som det skal - men den
skal jo retuneres til cybercity inden længe så vil gerne have dette løst

/Buffer

Fra : Bufferzz

Dato : 16-07-07 20:49

Noget tyder på MANGE har _samme_ problem - især med nogle bestemte routere.

www.battle.net/forums/thread.aspx?ForumName=support&ThreadID=502834
http://kortlink.dk/thehelper/42r3 (se også side 2)

Tænk hvis én her kunne løse dette - det ville hjælpe rigtig, rigtig mange

En har et bud:
What you need to do on the ZyXEL router is to forward EVERYTHING to your
machines IP. This is commonly known as "default server" in the ZyXEL brand,
and its basicly the same as making 65535 port forwards. You tell your router
to forward everything to your machine this way. Later i will be testing some
of the different ports posted around the internet, so keep looking here :)
http://kortlink.dk/battle/42r7

Jeg har prøvet med 10.0.0.2 - men hjalp ikke.

I får alle tak for jeres forslag ind til videre... håber én kommer med en
løsning før eller siden.

/Buffer

Fra : Bruno

Dato : 06-08-07 19:03

Bufferzz wrote:

> I får alle tak for jeres forslag ind til videre... håber én kommer med en
> løsning før eller siden.

Jeg ved ikke om du har fundet en løsning, men hvis ja så hører jeg meget
gerne om det for jeg har vist samme problem når jeg vil spille on-line
med min XBOX 360 og jeg har også den pokkers Zyxel router

Så vidt jeg har kunnet finde ud af så skyldes problemet den måde
routeren håndtere NAT på. Det er noget med at mange spil vistnok starter
med at lade trafikken mellem klienterne gå via serverne, men så hurtigt
ændre tingene så klienter kommunikere direkte med hinanden mens pakkerne
der sendes så håndteres vha. noget NAT halløj (eller noget i den retning).

Her er Microsofts officielle beskrivelse (som ikke er til megen hjælp):

http://support.microsoft.com/kb/908880/da

Denne beskrivelse skulle hjælpe:

http://blogs.xboxlife.dk/jibla/2693

Men jeg har dog ikke prøvet endnu. Måske du kan tilpasse den til dit
eget formål ved at angive nogle andre porte.

Mvh
Bruno

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 17-07-07 06:02

Bufferzz wrote:

> - ZyXEL P-660R-D1

Kan routeren sættes op til kun at lege modem?
Hvis det er tilfældet, så sæt en router på som garanteret virker med
battle.net, feks. Linksys WRT54GL.

Jesper Poulsen

Fra : Bufferzz

Dato : 07-08-07 13:39

> Jeg ved ikke om du har fundet en løsning, men hvis ja så hører jeg meget
> gerne om det for jeg har vist samme problem når jeg vil spille on-line med
> min XBOX 360 og jeg har også den pokkers Zyxel router

Min løsning blev at jeg sendte min adsl2 router tilbage til cc
og beholdte min gamle adsl router.

Jeg vil hellere have 8mbit og kunne spille online..
End 20mbit og ikke kunne spille online...

> [...]
> tingene så klienter kommunikere direkte med hinanden mens pakkerne der
> sendes så håndteres vha. noget NAT halløj (eller noget i den retning).

Lyder rigtigt...

> Denne beskrivelse skulle hjælpe:
> http://blogs.xboxlife.dk/jibla/2693
> Men jeg har dog ikke prøvet endnu.

MEGET interessant! Gidder du prøve ?
Nogen med StarCraft problemet der og vil prøve ?

Fra : Bruno

Dato : 07-08-07 22:53

Bufferzz wrote:
> MEGET interessant! Gidder du prøve ?

Jeg kan melde at det virker - på min XBOX 360.

Faktisk havde jeg gjort det meste allerede ved et tidligere forsøg, det
eneste nye var at forwarde port 2074 og det gjorde så forskellen.

> Nogen med StarCraft problemet der og vil prøve ?

Mht. PC så skal jeg ikke kunne sige det. Jeg spiller ikke RTS så det
meste af min on-line spil trafik går client-server og ikke
client-client, jeg må dog sige at det bekymrer mig man må opsætte sin
router ud i den slags detaljer. For hvad med dem der ikke er så
tekniske, eller hvad hvis man har flere PC'ere i huset og/eller flere
konsoller

Konstateringen er at den Zyxel dims er en dårlig router, hvis ikke det
var for hastigheden så gik jeg tilbage til min Cisco

Mvh
Bruno