Zyxel P-660R-D1 spørgsmål
Fra : Rasmus M. Jensen

Dato : 13-07-07 14:42

Hej,

jeg har ovennævnte router i forbindelse med mit CC abonnement.
Da jeg har tilsluttet min Sipura SPA2100 direkte til CC routeren og lader
sipuraen tage sig af uddeling af IP adresser osv. så kører jeg vel egentlig
med dobbelt NAT?
kan man så slå den fra i CC routeren så jeg bruger sipuraen som router...?
jeg vil gerne have setuppet sådan da jeg kan bruge QoS i sipuraen og det
fysisk i lejligheden passer bedre...

håber nogle router-hajer kan hjælpe?

Rasmus --- Bo M. Mogensen om det binære talsystem:
"jeg har set det før og kommer til at se det igen - det er venstre ointeret
propoganda "

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 13-07-07 14:49

"Rasmus M. Jensen" <rmje03flafflaf@kom.aau.dk> crashed Echelon writing

> [...]
> Da jeg har tilsluttet min Sipura SPA2100 direkte til CC routeren og
> lader sipuraen tage sig af uddeling af IP adresser osv. så kører jeg

Ja, hvis Sipura er en NAT router.

> kan man så slå den fra i CC routeren så jeg bruger sipuraen som
> router...? jeg vil gerne have setuppet sådan da jeg kan bruge QoS i
> sipuraen og det fysisk i lejligheden passer bedre...

Hvad ville du slå fra?
NAT, nej. Du har kun én IP-adresse tilgænglig til tildeling af enhed, så
skal du ud og have fat i CCs Global IP produkt eller en bridge.

--
Bjarke Andersen

Fra : Sune Storgaard

Dato : 13-07-07 17:25

"Rasmus M. Jensen" skrev i en meddelelse
---Bo M. Mogensen om det binære talsystem:
> "jeg har set det før og kommer til at se det igen - det er venstre
> ointeret propoganda "

Lige en sidebemærkning.. hvornår har landsbytossen bmm udstillet sin IQ på
denne herlige måde?
Kunne godt tænke mig at se sammenhængen, men har desværre ikke kunne finde
noget via googlegroups.. Kan du give mig et hint om hvor det flotte citat
stammer fra ?

Fra : Per Hansen

Dato : 13-07-07 22:23

"Sune Storgaard" <nospam@strueradsl.invaliDK> mentioned this

> [...]
> Kunne godt tænke mig at se sammenhængen, men har desværre ikke kunne
> finde noget via googlegroups.. Kan du give mig et hint om hvor det

dk.snak.mudderkastning den 6 Juni.
Fandt det ved en alm. søgning på Google.

--
Per Hansen

Fra : Sune Storgaard

Dato : 13-07-07 22:38

"Per Hansen" <onoman99****opoetikon@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> dk.snak.mudderkastning den 6 Juni.
> Fandt det ved en alm. søgning på Google.

Så fandt jeg det også:
http://tinyurl.com/yrewd3
Citatet er dog taget lidt ud af sammenhæng, det var jo ikke en direkte
kommentar til det binære talsystem, men underholdende aligevel..på en
tragisk måde..

Fra : Lars Christensen

Dato : 13-07-07 23:32

On Fri, 13 Jul 2007 23:38:10 +0200, "Sune Storgaard"
<nospam@strueradsl.invaliDK> wrote:

> [...]
>Citatet er dog taget lidt ud af sammenhæng, det var jo ikke en direkte
>kommentar til det binære talsystem, men underholdende aligevel..på en

Alle ved jo at 1 liter fjer vejer det samme som 1 liter bly

Fra : Per Hansen

Dato : 14-07-07 15:48

Lars Christensen <lars@snot.invalid> mentioned this

> Alle ved jo at 1 liter fjer vejer det samme som 1 liter bly

Eller at 1 fjer nemt kan blive til 5 høns, DEN er ihvertfald god nok

--
Per Hansen

Fra : Rasmus M. Jensen

Dato : 14-07-07 12:43

Sune Storgaard wrote:
> [...]
> Citatet er dog taget lidt ud af sammenhæng, det var jo ikke en direkte
> kommentar til det binære talsystem, men underholdende aligevel..på en

hmm... så meget ud af en sammenhæng er det da heller ikke synes jeg...
men ja... det er simpelthen så total crazy humor... hehe...

Fra : Paw

Dato : 07-08-07 12:33

On 13 Jul., 15:41, "Rasmus M. Jensen" <rmje03flaff...@kom.aau.dk>
wrote:
> [...]
> Rasmus --- Bo M. Mogensen om det binære talsystem:
> "jeg har set det før og kommer til at se det igen - det er venstre ointeret

Hej Rune

Fandt du en løsning, og evt. hvad var den?

/Paw