Lokalsamfundsnet, hvordan får man bredbånd~
Fra : Leif Neland

Dato : 10-07-07 22:03

Flytter snart langt ud på landet... Thorup Kohave. Odense SØ

Der er kun TDC, og de kan ikke tilbyde mere end 1Mb, iflg TDC Erhverv, og
naboerne er også utilfredse med hastigheden og stabiliteten.

Hvad kan man gøre for at få bedre net til vel 10 ejendomme i en cirkel på
1Km. Få en fiber ud til et punkt i midten? Eller kan der på nogen måde
presses mere igennem kobber, hvis det ender i noget dyrt udstyr, der kan
deles mellem flere?

Eller noget på toppen af en høj fodersilo, der er en link til byen, og
rundstrålende eller retningsbestemt til de enkelte ejendomme?

Mon man skal starte en underskriftsindsamling?

Leif

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 10-07-07 22:16

"Leif Neland" <leif@neland.dk> crashed Echelon writing

> [...]
>
> Eller noget på toppen af en høj fodersilo, der er en link til byen, og
> rundstrålende eller retningsbestemt til de enkelte ejendomme?

Evt. en UMTS linje med fast pris. 3 er eneste selskab der tilbyder dette.

Alternativt få en FWA linje/mast ud og dæk resten af bydelen med lokal
WIFI? Men så hører diskussionen ikke hjemme her men i
dk.edb.internet.udbydere

--
Bjarke Andersen

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 11-07-07 18:29

"Leif Neland" <leif@neland.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> 1Km. Få en fiber ud til et punkt i midten? Eller kan der på nogen måde
> presses mere igennem kobber, hvis det ender i noget dyrt udstyr, der kan

Hvis I alle er koblet på det samme kobber-net, således at der er et punkt
hvor de 10 ejendommes kobber mødes, så vil en mulighed være at opsætte en
lille DSLAM her, og så trække en fiber hjem til centralen.
Det er dog en relativt dyr løsning.

--
Martin Højriis Kristensen
http://www.martinshjemmeside.dk/

Fra : PS SUNSITE

Dato : 12-07-07 12:25

> "Leif Neland" <leif@neland.dk> skrev i en meddelelse

Nedenståendede link fører til en hjemmeside som viser hvordan man har gjort
på Djursland, som også er (var) en bredbåndsmæssig by i Sibirien..
Det virker efter sigende godt, og er efter min mening et prisværdigt
initativ.

http://djurslands.net/nettet/intro/

Peter

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 12-07-07 13:41

PS SUNSITE skrev:

> Det virker efter sigende godt, og er efter min mening et prisværdigt
> initativ.

Jeg kan godt lide deres TLD, bøvl.

--
Bertel

Fra : Peter Brodersen

Dato : 12-07-07 16:11

On Thu, 12 Jul 2007 14:41:06 +0200, Bertel Lund Hansen
<unospamo@lundhansen.dk> wrote:

>Jeg kan godt lide deres TLD, bøvl.

TLD, ligefrem? :)

Deres computer-bøvl-aftener skulle vist være ret populære. For hele
det net er der temmeligt meget lokalsamfund over det, så det kræver
selvfølgelig også noget entusiasme fra ens egen side, hvis man vil
lave noget lignende som deres net.

--
- Peter Brodersen
Kendt fra Internet

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 12-07-07 21:10

Peter Brodersen skrev:

> TLD, ligefrem? :)

Ja, se her:

http://djurslands.net/nettet/Strategi_for_DjurslandS.net_2003-2004c.htm

--
Bertel

Fra : Chano Andersen

Dato : 12-07-07 23:31

Bertel Lund Hansen wrote:

> Ja, se her:
>
> http://djurslands.net/nettet/Strategi_for_DjurslandS.net_2003-2004c.htm

Mon ikke det TLD kun virker på deres interne net? :p

- Chano Andersen

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 13-07-07 10:20

Chano Andersen skrev:

> Mon ikke det TLD kun virker på deres interne net? :p

Nej, jeg tror faktisk at bøvl er noget man finder på alle net.

--
Bertel

Fra : Chano Andersen

Dato : 14-07-07 05:29

Bertel Lund Hansen wrote:

> Nej, jeg tror faktisk at bøvl er noget man finder på alle net.

Hvis du mener TLD'et så vil jeg gerne se det før jeg tror det. Hvis du
mener netværks problemer så er jeg enig med dig ;)

- Chano Andersen

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 14-07-07 10:02

Chano Andersen skrev:

> Hvis du mener TLD'et så vil jeg gerne se det før jeg tror det.

Nej, det var selvfølgelig en joke - en fortsættelse af deres.

--
Bertel