Hjælp til opsætning - CC
Fra : John

Dato : 05-07-07 14:21

Hej

Jeg har lige købt en Philips SNK5600 trådløs router

Så langt så godt.

Det virkede også fint da jeg bare satte den til og endnu ikke havde
installeret driveren. Der var fint hul igennem til internettet.

Efter jeg installerer driveren, kan jeg så ikke længere komme på nettet.

Jeg skal under installationen vælge mellem blandt andet dynamisk ip,
fast ip - og en række andre muligheder. Jeg vælger her fast ip. (Jeg har
Solo Bredbånd)

Herefter skal jeg manuelt indtaste adresser for følgende:

WAN IP (217...)
Subnet Mask (255...)
Gateway (0...)
Primary DNS (212...)
Secondary DNS (212...)

Jeg kan dog ikke umiddelbart finde Gateway-oplysningerne, men kun de andre.

Nogen der kan hjælpe mig videre, hvor jeg evt. kan finde disse - eller
skal jeg have fat i CC's Support?

Mvh

John

Fra : Hans

Dato : 05-07-07 14:35

John wrote:
> [...]
> Jeg skal under installationen vælge mellem blandt andet dynamisk ip,
> fast ip - og en række andre muligheder. Jeg vælger her fast ip. (Jeg

Du skal vælge DHCP, da du automatisk får tildelt en IP-adresse fra CC.

Det eneste du selv skal definere er de to DNS-servere.

Hans

Fra : John

Dato : 05-07-07 14:37

Hans skrev:

> Du skal vælge DHCP, da du automatisk får tildelt en IP-adresse fra CC.
>
> Det eneste du selv skal definere er de to DNS-servere.

Takker. Det prøver jeg :)

Mvh

John

Fra : Hans

Dato : 05-07-07 14:55

John wrote:

> Takker. Det prøver jeg :)

Den var ganske givet sat op til DHCP inden du begyndte at "pille", hvilket
var årsagen til at det virkede fra starten.

Hans

Fra : John

Dato : 05-07-07 21:01

Hans skrev:

> Den var ganske givet sat op til DHCP inden du begyndte at "pille", hvilket
> var årsagen til at det virkede fra starten.

Hehe... præcis. Nu virker det :)

Endnu engang tak for hjælpen.

Mvh

John