TDC fast IP Gateway m.v.
Fra : Chico

Dato : 03-07-07 19:38

Har fået medarbejderbredbånd og har modtaget et brev med min IP adresse, men
skal også bruge netmaske og gateway til min lille server i kælderen.
Ringede til supporten men de henviser til erhverv, som har lukket nu. Kan
man finde ovennævnte ud fra IPadressen? I givet fald hvor?

Jimmy

Fra : Kasper

Dato : 03-07-07 20:13

"Chico" <jimmythorup@XXXhotmail.com> wrote in message
> [...]
> Ringede til supporten men de henviser til erhverv, som har lukket nu. Kan
> man finde ovennævnte ud fra IPadressen? I givet fald hvor?

Det er højst sandsynligt DCHP tildelt, så sæt dit udstyr til auto config, så
får du samme IP hver gang.

Grunden til de skriver IP'en til dig er så du kan komme ind eksternt fra

Kasper

Fra : Kasper

Dato : 03-07-07 20:15

"Kasper" <kasper@kasper.kasper> wrote in message

> [...]
> så får du samme IP hver gang.
>
> Grunden til de skriver IP'en til dig er så du kan komme ind eksternt fra

Husk også du har 1 times lease time der er linket til MAC adressen

Kasper

Fra : Chico

Dato : 03-07-07 20:18

"Kasper" <kasper@kasper.kasper> skrev i meddelelsen

> "Chico" <jimmythorup@XXXhotmail.com> wrote in message
>
> Det er højst sandsynligt DCHP tildelt, så sæt dit udstyr til auto config,
> så

ok, det prøver jeg, men vil der være problemer når/hvis jeg finder
oplysningerne og skriver dem ind i min server?

Jimmy

Fra : Kasper

Dato : 03-07-07 20:24

> "Kasper" <kasper@kasper.kasper> skrev i meddelelsen

> ok, det prøver jeg, men vil der være problemer når/hvis jeg finder
> oplysningerne og skriver dem ind i min server?

Tjae, hvis TDC ændre din netmaske så vil du måske få problemer...

Hvad er problemet da med at have auto config, det plejer alt udstyr da at
kunne håndtere mere eller mindre

Kasper

Fra : Chico

Dato : 03-07-07 20:35

> [...]
>
> Tjae, hvis TDC ændre din netmaske så vil du måske få problemer...
>
> Hvad er problemet da med at have auto config, det plejer alt udstyr da at

Sikkert ikke noget problem, prøver det og da det sikkert kører så...

Tak for hjælpen.

Jimmy

Fra : Thomas S. Iversen

Dato : 03-07-07 22:00

> ok, det prøver jeg, men vil der være problemer når/hvis jeg finder
> oplysningerne og skriver dem ind i min server?

Afhænger af setuppet i deres ende. Nogle steder åbnes der først op når
de har modtaget et DHCPACK. Hardcoder du data sker dette aldrig...

Thomas
--
Cole's Axiom: The sum of the intelligence on the planet is a constant.
The population is growing.

Fra : Morten Skriver

Dato : 04-07-07 08:39

On 03 Jul 2007 20:59:51 GMT, Thomas S. Iversen wrote:

> Afhænger af setuppet i deres ende. Nogle steder åbnes der først op når
> de har modtaget et DHCPACK. Hardcoder du data sker dette aldrig...

Og sådan fungerer det f.eks. hos TDC

/Morten

--
Morten Skriver, CCIE #15804

Fra : Morten Skriver

Dato : 04-07-07 08:38

On Tue, 3 Jul 2007 21:18:03 +0200, Chico wrote:

> ok, det prøver jeg, men vil der være problemer når/hvis jeg finder
> oplysningerne og skriver dem ind i min server?

Såfremt det er et DHCP-baseret produkt du har, så kan du ikke
konfigurer din IP-addresse statisk. Dette vil ikke virke.

/Morten

--
Morten Skriver, CCIE #15804

Fra : Chico