Til jer der overvejer Fullrate
Fra : Anders Nielsen

Dato : 30-06-07 13:08

Jeg bor i Værløse, hvor Fullrate lige for nylig er blevet tilgængeligt. Før
havde vi Tele2 ADSL 1024/512 samt deres Weekend+-telefonabonnement. Pris pr.
md.: kr. 319 + 134 + evt. telefonforbrug (kr. 50-80 for vores vedkommende) ~
500 pr. måned. Nu giver vi hos Fullrate ca. 290 pr. måned for det samme, og
det er endda med en dobbelt så hurtig netforbindelse i hver retning.

Det kører ganske fint - også telefonidelen. Vi bor ca. 900m fra centralen. I
den måned, vi har været kunder, har det ikke været nede. Jeg har prøvet at
tale i telefon, mens jeg up- og downloadede så meget som muligt til/fra
ftp-servere og kan kun konstatere, at deres QoS-løsning virker upåklageligt.
Så til jer, der overvejer at skifte men er lidt bange for at tage
IP-telefoni-springet: I kan roligt gøre det.
Beklager, at dette er kommet til at minde om en reklame, men Fullrate gør
det sgu godt til den pris, så jeg fik lyst til at sende dem en lille
hyldest.

Fra : Hr. Jensen

Dato : 30-06-07 18:45

On Sat, 30 Jun 2007 14:07:42 +0200 "Anders Nielsen"
<anders_nielsen@webspeed.dk> sent the following smoke signals:

> [...]
>500 pr. måned. Nu giver vi hos Fullrate ca. 290 pr. måned for det samme, og
>det er endda med en dobbelt så hurtig netforbindelse i hver retning.

Senest 1. august får jeg (op til) 20/1 Mbps til 349 kr. hos CyberCity.

--
Thomas

The Hangman's Knot Inn

Fra : MN

Dato : 30-06-07 23:31

"Hr. Jensen" <aage.er@musikalsk.invalid> skrev i meddelelsen
> On Sat, 30 Jun 2007 14:07:42 +0200 "Anders Nielsen"
> <anders_nielsen@webspeed.dk> sent the following smoke signals:

> Senest 1. august får jeg (op til) 20/1 Mbps til 349 kr. hos CyberCity.

Nå, det er du da heldig med.

Fra : Smurf

Dato : 01-07-07 11:25

>Nå, det er du da heldig med.

Ja men hvis han bor 200 m fra centralen så får han det jo sikkert også

Fra : Hr. Jensen

Dato : 01-07-07 12:59

On Sun, 01 Jul 2007 12:25:26 +0200 Smurf <no@mail.invalid> sent the
following smoke signals:

>Ja men hvis han bor 200 m fra centralen så får han det jo sikkert også

Hvilket jeg ikke gør, så derfor skrev jeg "(op til)"...

Lige nu har jeg en 8032/768 og den bliver typisk målt til ca. 6500/630,
hvilket vel er nogenlunde. Så med nyere udstyr her og på centralen
skulle 12-13 Mbit vel ikke være helt ved siden af.

--
Thomas

The Hangman's Knot Inn

Fra : Dorph

Dato : 02-07-07 15:46

> Lige nu har jeg en 8032/768 og den bliver typisk målt til ca. 6500/630,
> hvilket vel er nogenlunde. Så med nyere udstyr her og på centralen
> skulle 12-13 Mbit vel ikke være helt ved siden af.

Nææ det lyder fornuftigt, måske enda i underkanten - jeg har
et par km til central og jeg får 16000-17000/1023Mbit - på
en cc-forb.
Håber bare for dig at du ikke får en Zyxel P660-R D1 for den
er altså meget ringe - tror den har problemer med at lukke
brugte porte igen - refresh en spil-serverliste (steam eller gamespy
eller lignende) og den går helt død i et par min før den selv vågner igen.

Fra : Hr. Jensen

Dato : 03-07-07 08:12

On Mon, 2 Jul 2007 15:45:50 +0100 "Dorph" <b_not_my_adress@mad.dk> sent
> [...]

>brugte porte igen - refresh en spil-serverliste (steam eller gamespy
>eller lignende) og den går helt død i et par min før den selv vågner igen.

For nuværende har jeg en Zyxel Prestige 650R-31, og den virker fint nok,
men den kan åbenbart ikke bruges til ADSL2+.
Jeg krydser fingre.

--
Thomas

The Hangman's Knot Inn

Fra : Dorph

Dato : 03-07-07 09:43

> For nuværende har jeg en Zyxel Prestige 650R-31, og den virker fint nok,
> men den kan åbenbart ikke bruges til ADSL2+.
> Jeg krydser fingre.

Det kan du desværre ikke, for den havde jeg før jeg fik adsl2+, og
var ganske tilfreds med den.

Dorph

Fra : Blip

Dato : 08-07-07 14:59

On 30 Jun., 14:07, "Anders Nielsen" <anders_niel...@webspeed.dk>
wrote:
> [...]
> Beklager, at dette er kommet til at minde om en reklame, men Fullrate gør
> det sgu godt til den pris, så jeg fik lyst til at sende dem en lille

Så er du heldig.

Jeg har selv erfaringer med Fullrate og de er ikke gode.
Telefonien fra Fullrate dør fra tid til anden også midt i samtaler og
ofte kan man hverken ringe ud eller modtage opkald.
Bruger standard routeren Zyxel 2602.
Ombytning af routeren har ikke løse problemerne, så jeg kan ikke
anbefale Fullrate på telefonidelen.

Hvad angår internet-delen, så går det noget bedre, selvom linien
omkring primetime falder til en tiendedel på hastigheden, formentligt
pga. cross-talk - det er dog stadigt rimeligt irriterende.

/Voblip

Fra : Frank Damgaard

Dato : 08-07-07 17:41

Blip skrev:

> [...]
> omkring primetime falder til en tiendedel på hastigheden, formentligt
> pga. cross-talk - det er dog stadigt rimeligt irriterende.

Så er du meget uheldig.

For hos mig virker det også fint og jeg oplever ikke problemer i "prime-time"
Jeg har dog også kun 2M/1M og mere er ikke muligt her i området.
Du kan evt. checke din router og se om nogle af ADSL liniens tal
for downstream/upstream noise skulle være for dårlige, måske dine
telefonkabler blot er for dårlige?

Fra : Blip

Dato : 08-07-07 23:15

On 8 Jul., 18:40, Frank Damgaard <frank_n...@milpent.dk> wrote:

> [...]
> Du kan evt. checke din router og se om nogle af ADSL liniens tal
> for downstream/upstream noise skulle være for dårlige, måske dine

Jeg har samme hastighed nemlig 2M/1M.
Kabler blev faktisk skiftet for et par år siden, da TDC dengang målte
en dårlig forbindelse.
Jeg har da også kunnet køre TDC ADSL uden problemer, men det også til
en helt anden pris end den Fullrate tilbyder.

Telefoni-delen duer simplethen bare ikke ordenligt, vi har fået
ombyttet boksen, men fejlene er nøjagtig de samme på
ombytningsboksen.
Det er totalt uholdbart at samtaler afbrydes, man i perioder ikke kan
modtage opkald og andre gange ikke kan ringe ud.
Kikker vi på boksen, så er VoIP lampen ligeledes død, mens internet
stadigt virker fint (DSL lyser også som den skal).
Hvis VoIP og Internet-delen kører hver deres IP-nummer, som det har
være nævnt skulle være tilfældet, så er fejlen måske snarere på
centralen, hvor VoIP-serveren er placeret (hvor den så står er jo
underordnet)

Fullrate har tilmed haft en deres egen tekniker til at måle linien og
justrer på nogle parametre via remote service (jeg ved ikke hvilke
parametre, da han ikke oplyste dette) - men det har ikke løst fejlene.

Bruger du defaultboksen Zyxel 2602 eller har du den trådløse router
med switch ?

/Voblip

Fra : Frank Damgaard

Dato : 09-07-07 09:35

Blip skrev:

> Bruger du defaultboksen Zyxel 2602 eller har du den trådløse router
> med switch ?

Jeg bruger også Zyxel 2602 R61, men jeg bruger normalt ikke fildeling.
Den har efter sigende problemer med mange forbindelser ved fildeling og lign.
så anvender man dette skulle den trådløse være bedre.
Se mere på fullrates forum under telefoni
"NAT sessioner - Problemer med telefonien "

Lidt ærgeligt at man på Zyxel 2602's statussider ikke kan se om den
er ved at løbe tør for NAT sessions , det kunne hjælpe lidt ved fejlfinding.

Fra : Blip

Dato : 09-07-07 15:24

On 9 Jul., 10:34, Frank Damgaard <frank_n...@milpent.dk> wrote:

> [...]
> så anvender man dette skulle den trådløse være bedre.
> Se mere på fullrates forum under telefoni
> "NAT sessioner - Problemer med telefonien "

Jeg bruger heller ikke fildeling, faktisk så opstår problemerne på
telefonien også når PC m.v. er slukket.

Hvis jeg nu ejede den trådløse router, så ville jeg overveje at betale
de ekstra 400 kr, forudsat jeg så var garanteret at det virkede.
Jeg vil dog ikke betale 400 kr for noget jeg ikke ejer, sprøgsmålet er
også om det løser noget.
Jeg har faktisk overvejet at købe den trådløse andet sted, lægge
Fullrates firmware på, men opsætningen vil så give problemer.

Telefonien og Internet-delen er jo netop opsplittet hos Fullrate, så
den ene del ikke kan trække den anden med ned, det var i hvert fald
det som fremgik af hjemmesidens S&S:

Spørgsmål: Virker min telefonforbindelse hvis jeg er på internettet
samtidig?
Svar: Ja, telefonen virker uafhængigt af din internetforbindelse.

Men det er måske bare rent lir.

Noget helt andet er at fullrate forum jo er lukket indtil man er
kunde, derved kan man jo ikke læse om det fejlbehæftede produkt, man
er på vej til at købe.
Der er noget interessant her, når Fullrate fortsætter med at sælge et
produkt, velvidende at den router som leveres til de fleste kunder,
har en række fejl og mangler - det åbner mulighed for
erstatningsansvar.

Det ville klæde Fullrate at opbytte kundernes std. router til den
trådløse og helt droppe std. routeren, når der nu er så mange fejl med
denne boks, man kunne jo vælge at skrive til kunderne og oplyse om de
konstaterede problemer, det vil sikkert blive godt modtaget - så ved
kunderne at selskabet ikke er ligeglad med problemerne.

/Voblip