Hastighed
Fra : Morten Dueholm

Dato : 26-06-07 13:41

Jeg har et Topcom Webracer 861A ADSL-modem koblet på en
ADSL-forbindelse fra struer.net. Det er vist et videresalgs-produkt
fra TDC. Forbindelsen jeg har købt er en 8064/512. I modemets
webinterface står "DownStream Connection Speed" til 7605kbps. Min
påstand er, at kobberet ikke er godt nok og at modemet derfor trainer
med de 7605kbps. Struer.net siger, at der er "taget højde for
overhead, iflg. topcom." og at det er derfor modemet ikke skriver
8064kbps. Det er første gang jeg hører den - kan det passe?

Fem tests på
http://hastighedstest.tdc.dk/
giver et gennemsnit på 6526kbps. Og det er vel meget passende for en
7605kbps linje?

M.v.h.
Morten Dueholm

Fra : basse

Dato : 26-06-07 15:18

spørg dog din udbyder

Fra : Morten Dueholm

Dato : 26-06-07 18:20

basse wrote:
> spørg dog din udbyder

Jeg forstår vist ikke helt hvad du mener. Jeg har jo netop spurgt min
udbyder (det skriver jeg også i mit oprindelige indlæg), men forstår
ikke deres svar og tror de tager fejl. Derfor spørger jeg herinde.

M.v.h.
Morten