Fullrate i Kolding
Fra : Alex Bech Nielsen

Dato : 20-06-07 21:37

Hejsa!

Nogen der har Fullrate i Kolding som kan sige hvordan det kører overvejer at
skifte fra CC, da der er lidt at spare

Kan også godt lide den måde det kører lidt ala Telmore stil.

Alex

Fra : Mike

Dato : 21-06-07 14:10

> Nogen der har Fullrate i Kolding som kan sige hvordan det kører overvejer
> at skifte fra CC, da der er lidt at spare

Jeg har haft det siden de fik deres udstyr sat op i Kolding for ikke så
længe siden, og det kører perfekt. Har en 20Mbit linje, og den henter med
omkring 2,10MB i sekundet :)

Fra : Søren Meinertz

Dato : 21-06-07 20:48

Hejsa

Hvor langt bor du så fra centralen, har 2 km, og kan ikke få mere end 5/2
mbit line i følge deres hjemmeside??

MvH

Søren

Fra : Mike

Dato : 21-06-07 23:55

"Søren Meinertz" <s.meinertz@privat.dk> skrev i meddelelsen
> Hvor langt bor du så fra centralen, har 2 km, og kan ikke få mere end 5/2
> mbit line i følge deres hjemmeside??

Jeg bror under en kilometer fra centralen.

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 22-06-07 17:41

Søren Meinertz skrev følgende i et indlæg på Usenet:
> Hvor langt bor du så fra centralen, har 2 km, og kan ikke få
> mere end 5/2 mbit line i følge deres hjemmeside??

Lyder sandsynligt - jeg har 1,6 km og kan få max 10/2.

Men den opgivne hastighed på hjemmesiden er kun et kvalificeret
gæt, så det er muligt, at du kan få mere (eller mindre) når de
får målt linien igennem.

Jan

--
Med venlig hilsen Jan Vestergaard

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 21-06-07 15:14

Alex Bech Nielsen skrev følgende i et indlæg på Usenet:
> Nogen der har Fullrate i Kolding som kan sige hvordan det
> kører overvejer at skifte fra CC, da der er lidt at spare

Jeg bor i Hillerød, så jeg kan ikke svare på, hvordan det kører i
Kolding.

Vær opmærksom på at Fullrate IKKE har mail og news, så det skal
du finde andre steder.

Men ellers er det fortrinligt og pris/hastighed er OK

> Kan også godt lide den måde det kører lidt ala Telmore stil.

Jep - jeg bruger også Telmore

Jan

--
Med venlig hilsen Jan Vestergaard

Fra : Søren Larsen

Dato : 23-06-07 13:37

> [...]
> Med venlig hilsen Jan Vestergaard
> Web: www.jve.dk - email kan sendes via hjemmesiden
> - men indlæg på Usenet bør normalt besvares i gruppen

Man skal lige se efter hvordan ens kobber er, fik 20/1 ved cybercity, og bor
900 m fra centralen, men kunne kun køre 14/1 pågrund af at kobberet ikke er
godt nok

Søren

Fra : Morten Fjendbo

Dato : 23-06-07 15:25

"Søren Larsen" <bongo50000@hotmail.com> skrev i en meddelelse news:f5j45u$2dm5$1@newsbin.cybercity.dk...

> [...]
> 900 m fra centralen, men kunne kun køre 14/1 pågrund af at kobberet ikke er

Hvordan vil du "se" efter det? SVJV. kan man først vide det når man har oprettet som kunde..
Jeg bor selv 200m fra min central og kan ikke komme over 10/2Mbit

Fra : Søren Larsen

Dato : 23-06-07 23:11

"Morten Fjendbo" <dxl@(REMOVE)dxlnet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]

oprettet som kunde..
Jeg bor selv 200m fra min central og kan ikke komme over 10/2Mbit

Beklager, det var nok forkert formuleret, man må nok bare tage chancen

Fra : Flemming Joensson

Dato : 24-06-07 14:34

"Morten Fjendbo" <dxl@(REMOVE)dxlnet.dk> wrote in

> Hvordan vil du "se" efter det? SVJV. kan man først vide det når man
> har oprettet som kunde.. Jeg bor selv 200m fra min central og kan ikke
> komme over 10/2Mbit

Jeg tror ikke du kan tjekke noget mht. dit kobber selv.

Men hvis du "opgiver" noget at din upload - f.eks. ber Fullrate om at slå
AnnexM fra på din linje (evt. bare som et forsøg for at se hvad din
download så kan blive) så vil jeg tro du kan komme væsenligt højere op -
f.eks. de 20Mbit. Bemærk hvis AnnexM slås fra så kan du max have 1Mbit på
din linje i upload.

Jeg bad selv om at få det gjort da der var for meget støj på min linje -
jeg fandt selv lidt info om det i fullrates forum.

Jeg bestilte for længe siden 10/1 og inden jeg fik leveret så opgraderede
Fullrate min upload til 10/1.5 - da jeg kom på kunne routeren kun traine
linjen til 6/1.5 pga. for meget støj. Da jeg bad om at slå AnnexM fra og
komme ned på 1Mbit i upload kunne routeren traine linjen til 8600kbit/1024.
Da det var noget tættere på det jeg i sin tid havde bestilt valgte jeg at
køre videre med AnnexM slået fra.

Men hvis du har brug for de 2Mbit upload så er det nok svært at gøre ret
meget.

/flemming

Fra : Morten Fjendbo

Dato : 24-06-07 15:02

"Flemming Joensson" <flemming@joensson.invalid> skrev i en meddelelse news:Xns99599E5A9E6DFflemmingjoenssonorg@130.225.247.90...
> [...]
> køre videre med AnnexM slået fra.
>
> Men hvis du har brug for de 2Mbit upload så er det nok svært at gøre ret

Tak for info Flemming..
Men jo 2Mbit i upload er den største grund til at jeg er kunde ved fullrate..
Men ellers tak for videregivning af dine erfaringer..

Mvh Morten Fjendbo