D-link router på CC solo. Svært eller lige~
Fra : Fly

Dato : 19-06-07 09:47

Hejsa!

Jeg står overfor at opsige mit fastnetstelefoni og ADSL ved TDC og i stedet
få en ADSL fra Cybercity og IP-telefoni fra CC elelr en helt anden. Det
bliver nok deres "solo" version, hvis jeg da ellers kan få dette til at
virke:

Jeg vil gerne kunne tilslutte min eksisterende D-link router (tror det er en
DI-614). To routere i enden af hinanden kræver noget opsætning, som vel er
til at finde ud af...
Jeg kan ikke umiddelbart se om cybercitys standardrouter har indbygget modem
eller om det er to adskilte enheder. HVis der er indbygget modem er jeg
nærmest nødt til at have to routere i enden af hinanden.

Håber en venlig sjæl kan svare mig på dette.

-Fly

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 19-06-07 09:49

"Fly" <doktor_fly123@hotmail.com> crashed Echelon writing

> Jeg kan ikke umiddelbart se om cybercitys standardrouter har indbygget
> modem eller om det er to adskilte enheder. HVis der er indbygget modem
> er jeg nærmest nødt til at have to routere i enden af hinanden.

Router med indbygget modem, men er din DI-614 ikke ved at være en meget
meget gammel svend?

--
Bjarke Andersen

Fra : Fly

Dato : 19-06-07 10:11

> Router med indbygget modem, men er din DI-614 ikke ved at være en meget
> meget gammel svend?
>
> --
> Bjarke Andersen

Jovist er det da en gammel fætter, men den kan stadig hjælpe mig vej til de
hjemmesider jeg klikker på

Har da overvejet en anden, men nu har den kørt upåklageligt et par år med
god rækkevidde, let opsætning o.s.v. så hvorfor skifte?
OK, nu skriver du at CC router har indbygget modem, så jeg skal da til at
lave en hel del opsætning hvis der skal sidde to routere efter hinanden.

Er der et sted listet op hvilke routere der spiller på CC solo?
Min.krav.:
4 LAN-porte (gerne 5-6 stykker)
WiFi
Portforwarding kunne være ønskeligt

-Fly

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 19-06-07 10:13

> [...]
> OK, nu skriver du at CC router har indbygget modem, så jeg skal da til
> at lave en hel del opsætning hvis der skal sidde to routere efter

Enten dobbelt NAT eller sætte din DI-614 på Zyxel routeren som AP (disable
DHCP i den ene router, give DI-614 IP i samme segment som Zyxel og
tilslutte via LAN port)

Linksys
WAG200G, WAG54GS, WAG300N, WAG325N

--
Bjarke Andersen

Fra : MN

Dato : 19-06-07 14:40

"Fly" <doktor_fly123@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> [...]
> lave en hel del opsætning hvis der skal sidde to routere efter hinanden.
>
> Er der et sted listet op hvilke routere der spiller på CC solo?

Hvad så med Fullrate? Tjek om du kan få det, for så vil jeg anbefale det.
Deres telefoni er billigere.
Der kan du bestille en trådløs router (med indbygget modem) sammen med
bestillingen til kr. 400,-

Mogens

Fra : Svend

Dato : 19-06-07 21:21

Fly wrote:

> [...]
> lave en hel del opsætning hvis der skal sidde to routere efter hinanden.
>
> Er der et sted listet op hvilke routere der spiller på CC solo?

Hej

Jeg har købt denne, fungere fint med CC-solo

<http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=307697>

Hvis du henter firmware på cc's hjemmeside er opsætningen som en leg.
Den virker tilmed med telefoni.

--
Svend

Fra : Svend

Dato : 20-06-07 08:08

Svend skrev:

> [...]
>
> <http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=307697>
>
> Hvis du henter firmware på cc's hjemmeside er opsætningen som en leg.

Jeg glemte at nævne at det er indbygget modem...

Så du kan nøjes med denne ene boks.

--
Svend