Skærme
Fijala 3554
Teil 1726
4:3 el. 16:9 format
Fra : Poul C

Dato : 26-07-07 08:57

Hej gruppe

Min 19'' CRT skærm er desværre gået i stykker.
Den kørte fint 1600x1200.

Jeg ønsker at "opgradere" til en større fladskærm, men vil ikke "gå ned" i
opløsning.

Skærmen skal ikke bruges til spil og/eller video, men tekstbehandling,
layout, programmering etc.
Umiddelbart vil jeg mene at formatet 4:3 vil være at foretrække hertil.

Enig/uenig ?

Måske skulle jeg vælge en 24'' i 16:9 med pivot-funktion?
Hvordan er det at arbejde med?

Mvh Poul C

PS.: jeg har læst indlæggene om 22'' / 24'' herunder.

Fra : the LU

Dato : 26-07-07 17:02

"Poul C" <deterikkemin@dresse.dk> skrev i en meddelelse

> Måske skulle jeg vælge en 24'' i 16:9 med pivot-funktion?
> Hvordan er det at arbejde med?

Det er ret dejligt. Især hvis man programmerer meget. Der kan være ret meget
kode på 1920 punkter i højden. Desuden er det rart at kunne layoute i A3,
samt have alle værktøjer ude i siden mens man billedredigerer, uden at de
forstyrrer. Så hvis du har pengene til en ordentlig 24", så kan jeg kun
anbefale.

/Toby

Fra : Ukendt

Dato : 03-08-07 04:13

Poul C wrote:
> Måske skulle jeg vælge en 24'' i 16:9 med pivot-funktion?

Hvad er pivot?

/Steeb

Fra : Hans

Dato : 03-08-07 05:42