Skærme
Fijala 3554
Skærm til film og spil - hvad s
Fra : Mads

Dato : 16-07-07 13:48

Hejsa!
Jeg står for at skulle købe en fladskærm for første gang, og er lidt i
syv sind om hvad jeg skal vælge. Jeg går efter en all-round skærm som er
behagelig at sidde ved længere tid ad gangen når jeg skriver opgaver og
surfer, men som desuden kan anvendes til spil og film uden at falde
igennem. Især sidstnævnte er vigtigt da skærmen måske skal erstatte mit
CRT fjernsyn.

1920x1200 og dermed 24" WS bliver nok for pebret for mig prismæssigt så
20.1" - 22" størrelser er fine nok. 22" vil være nice når den også skal
bruges til tv, men hvis jeg skal gå på kompromis med billedkvaliteten så
lever jeg fint med f.eks. 20.1". 1:1 Pixelmapping ville også være nice
for at undgå mere eller mindre ringe udstrækninger af billedet og af
hensyn til eventuel køb af en Xbox360 senere. Men er der mon nogle
skærme der har det? Jeg har set på:

HP W2207

Samsung 226BW

Dell UltraSharp™ 2007WFP
http://accessories.euro.dell.com/sna/productdetail.aspx?c=dk&l=da&s=dhs&cs=dkdhs1&sku=59201

Er der nogen der har en mening om hvorvidt ovenstående vil opfylde mine
behov? Er der andre modeller jeg bør have med i overvejelserne?
Prismæssigt vil jeg helst ikke over 4000 kr.

--
Mads