Skærme
Fijala 3554
PC skærm og LCD TV samtidigt...
Fra : Magnus

Dato : 15-07-07 09:03

Har en PC med en en skærm jeg kører en opløsning på 1680 x 1050 pixels.
Maskinen er Shuttle SN27P2 som har en sokkel kaldet: "PCI-Express 16X,
supports Dual-Slot graphics cards" og i enhedshåndtering under grafikkort
står der (Radeon X1300 Series og Radeon X1300 Series Secondary)

Det jeg meget gerne vil er at købet en kæmpe Sony LCD skærm f.eks.
KDL-46D3000 da den kan afkode digitalt tv fra kabeltv og hænge op i stuen
lige på den anden side af væggen hvor min PC står.
Den vil jeg så meget gerne have tilsluttet min PC så jeg jeg til enhver tid
kan tænde TV'et og få PC skrivebordet op på den store skærm samtidigt med
det er uændret på PC'skærmen.

Har forsøgt det tidligere med et alm. CRT tv men kvaliteten var for dårlig
og jeg skulle hver gang ind og rette f.eks. opløsningen ned eller noget
lignende for at kunne få et billed på tv'et via en alm. video out på mit
grafikkort.

Om Sonys KDL-46D3000 TV står der den kan køre 1366 x 768 pixles det er jo
lidt mindre end min PC skærm så kan jeg gøre det jeg vil... Et perfekt
billed på LCD TV og PC LCD samtidigt med maks. opløsning begge steder?

Skal jeg eventuelt udskifte grafikkort for at køre de to skærme perfekt og
samtidigt?

PS: Prøver her selv om det også hører hjemme under grafikkort og tv+video
grupperne.

/Magnus