Skærme
Fijala 3554
EIZO FlexScan S2411WK
Fra : Jeppe

Dato : 11-07-07 14:28

Hej gruppe,

Jeg søger nogen der har erfaring med EIZO FlexScan S2411WK.
Er det kram?

Mvh. Jeppe

Fra : J

Dato : 11-07-07 15:00

On Wed, 11 Jul 2007 15:28:28 +0200, Jeppe <user@example.net> wrote:

>Hej gruppe,
>
>Jeg søger nogen der har erfaring med EIZO FlexScan S2411WK.
>Er det kram?

Der er vist ikke noget specielt ved den fremfor andre 24" TFT skærme:

http://www.prad.de/guide/screen3562.html

Det er et s-pva panel lavet af samsung. Specifikationerne er ligeså
fremragende, som man ser andre steder for s-pva paneler. s-pva er nok
den bedste panel-type i dag.

www.prad.de er en god site at bruge til at undersøge specifikationer,
og så må man sammenholde med priser og forekomst hos www.edbpriser.dk

Acer AL2324W er klart billigere, er p-pva type.
http://www.prad.de/guide/screen2951.html

ligesom LG 245wp.

De andre koster 6-7000 kr.
Så er der også Viewsonics VX2435wm, der er mva type og ligeledes klart
billigere.
http://www.prad.de/guide/screen3588.html

Det er nok et svært valg !

mvh

John

Fra : Jeppe

Dato : 11-07-07 16:00

J wrote:

> Det er et s-pva panel lavet af samsung. Specifikationerne er ligeså
> fremragende, som man ser andre steder for s-pva paneler. s-pva er nok
> den bedste panel-type i dag.

...og det er samme panel-type som sidder i den DELL 2407WFP jeg nu
returnerer. S-PVA panelet ser ud til at være det eneste 24" panel af
nogenlunde høj kvalitet man kan få. Og her kan man så vælge imellem
blandt andet DELL, SAMSUNG eller NEC.

Det der så er det helt store spørgsmål, er om fejlen med underlige
farve-trails, som plager DELL skærmen, er en fejl i samsungs S-PVA
panel, eller om det er et isoleret problem i DELL skærmen.

Men jeg må jo bare prøve at bestille en skærm hjem og så returnere den,
hvis der er problemer.
Du antyder at forskellen på skærmene med 24" S-PVA panelet er minimal.
Taget det i betragtning, så hælder jeg umiddelbart til at give NEC'en en
chance. Den koster ca. 3000,- mindre end EIZO's, og folk ser ud til at
være tilfredse med den.

Tak.

/Jeppe

Fra : J

Dato : 11-07-07 18:49

On Wed, 11 Jul 2007 16:59:41 +0200, Jeppe <user@example.net> wrote:

> [...]
>Taget det i betragtning, så hælder jeg umiddelbart til at give NEC'en en
>chance. Den koster ca. 3000,- mindre end EIZO's, og folk ser ud til at

Den eneste af dem, jeg nævnte, jeg har set i virkeligheden, er Acer
(på jobbet), og den var udmærket.

mvh

John

Fra : Rune Zedeler

Dato : 12-07-07 00:29

Jeppe skrev:

> Det der så er det helt store spørgsmål, er om fejlen med underlige
> farve-trails, som plager DELL skærmen, er en fejl i samsungs S-PVA
> panel, eller om det er et isoleret problem i DELL skærmen.

Så vidt jeg ved er det samme panel der sidder i min BenQ FP241WZ. Jeg
har stort set ingen problemer med skygger på min skærm - og de skygger,
der er, er ens for rød, grøn og blå.

-Rune

Fra : Rune Zedeler

Dato : 12-07-07 00:32

J skrev:

> www.prad.de er en god site at bruge til at undersøge specifikationer,

Hm.
Afaics siger siden slet ikke noget om, hvilke opløsninger skærmene kan
modtage - og i hvilke framerates.
Dette vil jeg mene er rimeligt vigtigt hvis man ikke kun skal bruge sin
skærm til still-billeder.

-Rune

Fra : Peer K

Dato : 11-07-07 21:06

Jeg har en S2410W - altså udgaven før (se tidligere indlæg her i gruppen
om forskellene). Som jeg har nævnt før - og folk begynder sgi' nok snart
at tro, at jeg arbejder for Eizo - så er jeg supergodt tilfreds. Bruger
den til billedredigering, både herhjemme og på jobbet. Nem at kalibrere,
sort er sort o.s.v.. Ingen problemer!

Fra : J

Dato : 12-07-07 06:48

On Wed, 11 Jul 2007 22:05:49 +0200, Peer K <fotopeer@gmail.com> wrote:

> [...]
>at tro, at jeg arbejder for Eizo - så er jeg supergodt tilfreds. Bruger
>den til billedredigering, både herhjemme og på jobbet. Nem at kalibrere,

Jeg er også godt tilfreds med min 19" Eizo 767 !
Men nu er den ved at være forældet.

mvh

John