Skærme
Fijala 3554
2 skærme på et grafikkort
Fra : Anne Grethe Jensen

Dato : 05-07-07 04:19

Hej

Jeg har et Radeon X1650 SE grafikkort.

Har det mulighed for (RAM nok) til at køre 1650 x 1200 x 32 bit farver på 2
skærme på een gang ??

Håber der er een herinde der kan hjælpe mig ...

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 05-07-07 04:56

Anne Grethe Jensen wrote:

> Håber der er een herinde der kan hjælpe mig ...

I en forkert gruppe?

Hvis du er i tvivl om hvilken gruppe du skal vælge, så spørg i
dk.velkommen (også selv om du er en gammel garvet rotte).

Jesper Poulsen

Fra : Lars Peter Larsen

Dato : 17-07-07 19:43

Jesper Poulsen wrote:

> I en forkert gruppe?
>
> Hvis du er i tvivl om hvilken gruppe du skal vælge, så spørg i
> dk.velkommen (også selv om du er en gammel garvet rotte).

Men hun kan da også få hjælp i dk.edb.hardware.grafikkort ????

/Lars

Fra : Sune Storgaard

Dato : 05-07-07 21:43

"Anne Grethe Jensen" skrev i en meddelelse

> Jeg har et Radeon X1650 SE grafikkort.
>
> Har det mulighed for (RAM nok) til at køre 1650 x 1200 x 32 bit farver på
> 2 skærme på een gang ??

Eftersom at du ikke fortæller hvor meget ram der er på det X1650 kort kan
det ikke siges med 100% sikkerhed..
Jeg vil dog sige med 99% sikkerhed at det kan godt lade sig gøre.
Det kræver ca 8MB for et skrivebord i den opløsning, med dobbelt buffering
og 2 skærme, snakker vi 32MB ram. Jeg er ikke stødt på udgaver af det kort
med mindre end 128MB(de fleste har 256MB) ram, så det skulle ikke være et
problem.

1650x1200 er iøvrigt et lidt eksotisk 5:4 format.. men uanset om det var en
skrivefejl eller ej , burde et ikke blive noget problem med et moderne
grafikkort hvad et x1650 er...99% har også 2 udgange hvilket naturligvis er
nødvendigt.

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 05-07-07 23:04

Sune Storgaard wrote:
> 1650x1200 er iøvrigt et lidt eksotisk 5:4 format.. men uanset om det var en

Hvordan bliver det til et 5:4-format, endsige noget der bare ligner?
1600x1200 er 4:3 - det tilsvarende 5:4 er 1500x1200 eller 1650x1320.

Jesper Poulsen

Fra : Anne Grethe Jensen

Dato : 06-07-07 18:11

Tak for hjælpen

kortet har 256 eller 512 ram, og det VAR en skrivefejl..

opløsningnen er 1680 x 1050