Skærme
Fijala 3554
Rengøring af lcd skærm
Fra : Hagar

Dato : 26-06-07 23:18

Hej i gruppen

Dette spørgsmål har sikker været her flere gange, men der er kun 167 indlæg
nu jeg har tilføjet gruppen igen, så jeg kan ikke se nogle af samme emne.

Jeg har som andre, problemer med at der er nogle fluer der sætter sig på
mine to skærme og de efterlader nogle generende pletter. Med hvad skal jeg
rense sådan en lcd skærm, uden det efterlader sig spor bagefter ?

Hagar

Fra : Mads

Dato : 26-06-07 23:52

On Wed, 27 Jun 2007 00:18:00 +0200, "Hagar" <nogo31@hotmail.com>
wrote:

> [...]
>mine to skærme og de efterlader nogle generende pletter. Med hvad skal jeg
>rense sådan en lcd skærm, uden det efterlader sig spor bagefter ?

En blød, fnugfri klud der er ganske let fugtig.
Jeg plejer at bruge en microfiber klud.

mvh Mads

Fra : Hagar

Dato : 27-06-07 00:47

> En blød, fnugfri klud der er ganske let fugtig.
> Jeg plejer at bruge en microfiber klud.
>
> mvh Mads

Vil det ikke efterlade kalk på skærmen, eller hvad bruger du af væske ?

Hagar

Fra : Mads

Dato : 27-06-07 17:59

On Wed, 27 Jun 2007 01:46:47 +0200, "Hagar" <nogo31@hotmail.com>
wrote:

>Vil det ikke efterlade kalk på skærmen, eller hvad bruger du af væske ?

Jeg bruger postevand, men som sagt, kun ganske lidt.
Jeg bruger ikke en VÅD klud, men en LET FUGTIG klud.
Det har jeg gjort ugenligt i mere end et år og der er ikke kalkpletter
eller striber på min TFT skærm

mvh Mads

Fra : Hagar

Dato : 27-06-07 18:42

> [...]
> Jeg bruger ikke en VÅD klud, men en LET FUGTIG klud.
> Det har jeg gjort ugenligt i mere end et år og der er ikke kalkpletter

Ok, tak for hjælpen

Hagar

Fra : jane

Dato : 27-06-07 19:20

"Hagar" <nogo31@hotmail.com> wrote in news:4681a554$0$184
$edfadb0f@dread11.news.tele.dk:

> Vil det ikke efterlade kalk på skærmen, eller hvad bruger du af væske ?

Du kan jo bruge destillere vand, regnvand eller kogt vand, på en
spryflaske, så afsættes der ikke kalk hvis du er bange for det :)

--
Venlig hilsen
Jane

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 27-06-07 19:34

jane skriver:

> Du kan jo bruge destillere vand, regnvand eller kogt vand, på en
> spryflaske, så afsættes der ikke kalk hvis du er bange for det :)

Kogt vand ?

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 27-06-07 05:25

Hagar skriver:

> Dette spørgsmål har sikker været her flere gange, men der er kun 167 indlæg
> nu jeg har tilføjet gruppen igen, så jeg kan ikke se nogle af samme emne.

Så brug google groups

> Jeg har som andre, problemer med at der er nogle fluer der sætter sig på
> mine to skærme og de efterlader nogle generende pletter. Med hvad skal jeg
> rense sådan en lcd skærm, uden det efterlader sig spor bagefter ?

Man starter med at læse sin brugsanvisning til sine skærme, ming siger
følgende

To clean the screen:
1. Wipe the screen with a clean, soft, lint-free cloth. This removes
dust and other particles.
2. If the case still not clean, apply a small amount of non-ammonia,
non-alcohol based glass
cleaner onto a clean, soft, lint-free cloth, and wipe the screen.
To clean the case:
1. Use a soft, dry cloth.
2. If the case still not clean, apply a small amount of a non-ammonia,
non-alcohol based, mild
non-abrasive detergent onto a clean, soft, lint-free cloth, then wipe
the surface.