Skærme
Fijala 3554
widescreen skærm
Fra : jane

Dato : 24-06-07 15:08

Jeg skal have ny skærm, men ved ikke om jeg skal købe wwidscreen, eller en
normal størrelse. Hvordan virker en widescreen, er skærmen altid fyldt helt
ud når man surfer, eller kommer der nogen gange en hvid bjælke i siderne?

Og kan mit grafikkort mon bruges, det er et "Sapphire Radron 96SE" ?

--
Venlig hilsen
Jane

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 24-06-07 16:06

jane skriver:

> [...]
> ud når man surfer, eller kommer der nogen gange en hvid bjælke i siderne?

Din skrivebordsopløsning kommer til at blive hvad skærmens opløsning nu
er. "Hvide bjælker" kommer ikke, med mindre at hjemmesiden er lavet
sådan. Mine hjemmesider er lavet sådan at hele baggrunden altid er i
samme farve.

På den anden side, med en WS skærm kører jeg sjældent noget i fuld
skærm, men i vinduer ved siden af hinanden. Så kan man køre browser i
den ene side og en stifinder, musikafspiller eller lignende i anden side
- det er ubehageligt praktisk.

Jeg fik selv min første WS skærm for en uge siden og er ovenud tilfreds.
Gik fra en supergod 17" almindelig skærm til en 20,1" WS fladskærm, jeg
har fået ½ skrivebord mere i "plads".

Klaus (nu med ViewSonic)
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : jane

Dato : 24-06-07 16:11

"Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote in

> [...]
> nu er. "Hvide bjælker" kommer ikke, med mindre at hjemmesiden er lavet
> sådan. Mine hjemmesider er lavet sådan at hele baggrunden altid er i

Ok. Og det er lige meget hvilket grafigkort man har, alle kort kan bruges
til en WS-skærm?

--
Venlig hilsen
Jane

Fra : Erik Olsen DK

Dato : 24-06-07 16:48

jane wrote:

> Ok. Og det er lige meget hvilket grafigkort man har, alle kort kan
> bruges til en WS-skærm?

Nej, det bør du checke.

Hvis dit grafikkort er et ATI RADEON 9600 Series, skulle det være denne
manual: http://www2.ati.com/manuals/Rade9600.pdf. Jeg kan bare ikke
finde en tabel med mulige opløsninger. Prøv at checke på din pc
(højreklik på skærmen og vælge egenskaber, indstillinger, avanceret), du
skal unchecke "skjul de tilstande som denne skærm ikke understøtter".

--
Venlig hilsen
Erik Olsen

Fra : jane

Dato : 24-06-07 18:19

"Erik Olsen DK" <me@privacy.net> wrote in news:1989c$467e921c$55187a41
$17069@news.arrownet.dk:

> [...]
> (højreklik på skærmen og vælge egenskaber, indstillinger, avanceret), du
> skal unchecke "skjul de tilstande som denne skærm ikke understøtter".

Jeg har bare en fejl i XP så jeg ikke kan komme ind i egenskaber for
skærm, hverhen fra skrivebord eller kontrolpanelet :(

Når jeg kikker i "Display Manager" og under "Desktop Area" så er der et
rullegardin med følgende tal fra, 640x480 til 1680x1050

kan det bruges til noget?

--
Venlig hilsen
Jane

Fra : jane

Dato : 24-06-07 18:29

jane <nokvin@FJørnDættehotmail.com> wrote in

> [...]
>
> Når jeg kikker i "Display Manager" og under "Desktop Area" så er der
> et rullegardin med følgende tal fra, 640x480 til 1680x1050

Glemte at sige at det er en Samsung 205BW skærm jeg har kik på, og hvor
opløsningen er 1680x1050

--
Venlig hilsen
Jane

Fra : Erik Olsen DK

Dato : 24-06-07 18:36

jane wrote:

> Glemte at sige at det er en Samsung 205BW skærm jeg har kik på, og
> hvor opløsningen er 1680x1050

Så har du vel selv besvaret spørgsmålet. Skærmen er 1680x1050, og det er
præcis hvad du anfører som kortets højeste opløsning.

Fra : jane

Dato : 24-06-07 22:08

"Erik Olsen DK" <me@privacy.net> wrote in news:9152a$467eab45$55187a41
$18102@news.arrownet.dk:

> Så har du vel selv besvaret spørgsmålet. Skærmen er 1680x1050, og det er
> præcis hvad du anfører som kortets højeste opløsning.

Ok så ved jeg det kan køre sammen, jeg troede bare at der måske var andre
ting som skulle være opfyldt. Mange tak for hjælpen

--
Venlig hilsen
Jane

Fra : Erik Olsen DK

Dato : 25-06-07 20:59

jane wrote:

> Ok så ved jeg det kan køre sammen, jeg troede bare at der måske var
> andre ting som skulle være opfyldt.

Næh.

Jeg har selv prøvet at stå på arbejdet med en 20" widescreen på
1680x1050 og et grafikkort der trods driveropdatering ikke understøttede
skærmens opløsning. Afdelingen for IT-skvadderhoveder fik den lige i
nakken igen, og så gik der to måneder før jeg fik en 20" 1600x1200. Fnys

> Mange tak for hjælpen

Selvtak.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 24-06-07 17:43

jane skriver:

> Ok. Og det er lige meget hvilket grafigkort man har, alle kort kan bruges
> til en WS-skærm?

Nej, det kreæver at ens kort understøtter WS opløsninger (mit radeon
980xxl gør). Om dit gør ved jeg ikke, det skal du selv afprøve (og nu er
vi ovre i et spørgsmål der hører til i en anden gruppe).

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe