Problemer med Xref manager
Fra : Jens Ole Jensen

Dato : 24-07-07 11:42

Jeg har en AutoCad fil hvortil jeg har linked en extern reference.
For at afbryde linket til den externe reference,går jeg ind på Xref Manager.
Markerer den externe reference, og kliker på Detach. følgende tekst popper
op nederst i dialogvinduer:

"Unable to detach. Multible references detected."

Hvad gør jeg for at komme videre?

Med venlig hilsen

Jens Ole Jensen

Fra : P.C.

Dato : 24-07-07 12:10

On Jul 24, 12:42 pm, "Jens Ole Jensen" <jojen...@deltadata.dk> wrote:
> [...]
> op nederst i dialogvinduer:
>
> "Unable to detach. Multible references detected."

Der er altså tale om Xref''s der selv indeholder Xref's , --- men hvad
er det for en tegning , umiddelbart skulle du vel åbne Xref tegningen
og der få de Xref's der er der "opløst " altså inkluderet som entities
istedet for som Xref's . men det kommer an på hvilken tegning det er.

Fra : Jens Ole Jensen

Dato : 24-07-07 14:02

"P.C." <per.corell@privat.dk> skrev i en meddelelse

[...]

Min hovedtegning er en tegning af vanforsyningsledninger. Min Xref er et
grundkort over forsyningsområdet. Grundkortet er oprindeligt leveret som
DSFL format, som derefter er konverteret til AuoCad. Xref-tegningen viser
ingen Xref´s når jeg klikker ind på Xref manager.

Fra : P.C.

Dato : 25-07-07 13:54

On Jul 24, 3:01 pm, "Jens Ole Jensen" <jojen...@deltadata.dk> wrote:
> [...]
> DSFL format, som derefter er konverteret til AuoCad. Xref-tegningen viser
> ingen Xref´s når jeg klikker ind på Xref manager.

Det lyder en smule uoverskueligt ; Xrefs skulle jo oprindelig sikre at
tegninger ikke blev kæmpe store og give mulighed for at edditere i
tilknyttede Xref tegninger , det kunne jo give problemer men også
enorme fordele , ------------ jeg må så indrømme at jeg ikke selv har
haft så meget brug for Xrefs , så mit kendskab rækker til at vide hvad
det er og hvordan de bruges og oprettes ---- men hvis man skal
edditere i en tegning med Xrefs, er det så ikke Xref tegningen man
edditerer ? ; altså AutoCAD gemmer jo ikke indholdet men placeringen
af Xref tegningen.