Skærme
Fijala 3554
TFT skriftstørrelse
Fra : Ebbe Hansen

Dato : 10-06-07 11:18

Jeg har en CTR Samsung 959 nf 19" , jeg kører 1024x768 normal +
125% skriftstørrelse, passer fint til mine gamle øjne, men nu
øges presset for at få en TFT skærm, men kan man justere
skriftstørrelsen. Jeg forstår at man skal bruge f. eks. 1600x1200
60 Hz eller hvad den er bygget til, men der må da være noget at
justere på.
mvh Ebbe

Fra : Ebbe Hansen

Dato : 10-06-07 11:21

On Sun, 10 Jun 2007 12:17:52 +0200, Ebbe Hansen
<ebbeh@mail1.stofanet.invalid> wrote:

> [...]
>skriftstørrelsen. Jeg forstår at man skal bruge f. eks. 1600x1200
>60 Hz eller hvad den er bygget til, men der må da være noget at

PS: ingen spil, og ingen film, kun txt og billedbehandling, så
måske uden Wide screen

Fra : Mads

Dato : 10-06-07 12:00

On Sun, 10 Jun 2007 12:20:48 +0200, Ebbe Hansen
<ebbeh@mail1.stofanet.invalid> wrote:

I windows kan du sagtens justere skriftstørrelsen under
Egenskaber for skærm / Udseende og det gælder uanset
hvilken skærmtype du bruger.
Jeg har selv en TFT skærm ( en 19" Viewsonic ) og jeg
kan sagtens få Windows teksten meget stor og let læselig.

Samme indstilling har også indvirkning på de fleste programmer's
menuer og andet, men ellers kan man jo også i mange programmer
definere en større tekst størrelse.
( Gør jeg Windows tekst større, så påvirker det f.eks. menuerne i
Forte Agent, men ikke den tekst jeg skriver her. Det samme
gælder menuer og headers i mit mail program, Thunderbird )

Så køb du roligt en TFT skærm. Køber du en ordentlig skærm
vil du sikkert også opdage at teksten står meget roligere og
tydeligere end på en CRT skærm, da en TFT skærm ikke flimrer,
ikke engang ved 60 Hz. Den virker nemlig på en helt anden måde.

mvh Mads

Fra : Paul Østerby Sørense~

Dato : 10-06-07 12:10

"Ebbe Hansen" <ebbeh@mail1.stofanet.invalid> skrev i en meddelelse

> PS: ingen spil, og ingen film, kun txt og billedbehandling, så
> måske uden Wide screen

Nu siger du 19" CRT det svarer til en 17" TFT og den kører native
1280*1024 og med en lille justering af skriftstørrelse vil jeg tro at en
sådan fætter står klarere end din gamle CRT. Prøv at gå i Elgiganten,
Computercity eller Zitech hvis du en disse i nærheden og kig lidt på
dem, da du skriver billedbehandling så gå efter en S-IPS eller
tilsvarende ikke en TN. læs lidt mere her www.flatpanels.dk
--
Med Venlig Hilsen
paul at sorensen.as

Fra : Ebbe Hansen

Dato : 10-06-07 12:19

On Sun, 10 Jun 2007 12:17:52 +0200, Ebbe Hansen
<ebbeh@mail1.stofanet.invalid> wrote:
klip

Tak til Mads og Poul
familien har læst med, så nu er jeg da virkelig under pres
mvh Ebbe