Skærme
Fijala 3554
Problem med valg af korrekt skærmopløsning
Fra : Dorthe

Dato : 01-06-07 21:07

Hej
Vi har fået opgraderet vores gamle pc (min bror ordnede det), for vi
har ikke så meget forstand på hardware. Vi fik Vista installeret og
nyt bundkort, grafikkort mv.
Vi kan bare ikke få grafikken til at spille. Jeg kan ikke vælge
1680x1050 inde i skærmindstillinger. Den går max til 1600x1200. Jeg
har downloaded Powerstrip og her viser den korrekt nok at skærmen er
en Philips 200W (20inch LCD MONITOR 200W6) med 1680x1050 som max.
resolutions og Discrete timings det samme + 60 Hz.
Jeg har været inde og "apply resolution", men under skærmindstillinger
kan den stadig ikke vælges og i Powerstrip ej heller????
Skærmkortet er et Asus GeForce 6200 - 128 MB DDR - AGP
Enhedshåndteringen siger driverne ER opdaterede, men pc'en vil ikke
køre cd'en - har forsøgt winXP kompatibilitet.

Nogen forslag???

Mvh Dorthe

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 01-06-07 21:15

Dorthe <dorthe.www@gmail.com> skrev :

>Enhedshåndteringen siger driverne ER opdaterede, men pc'en vil ikke
>køre cd'en - har forsøgt winXP kompatibilitet.

Har du prøvet at hente driver på nettet og opdatere derfra?

Evt. prøve via WindowsUpdate om der skulle ligge noget der.

Ellers vil news:dk.edb.hardware.grafikkort være en mere korrekt
gruppe til spørgsmålet.

--
Kerim
(Sura 3, vers 87)

Fra : Kay

Dato : 03-06-07 12:13

Dorthe wrote to everybody in dk.edb.hardware.skaerm :

> [...]
> Enhedshåndteringen siger driverne ER opdaterede, men pc'en vil ikke
> køre cd'en - har forsøgt winXP kompatibilitet.

Ny driver fra nvidia.com

Fra : Paul Østerby Sørense~

Dato : 03-06-07 13:53

"Kay" <no@mail.dok> skrev i en meddelelse

> Ny driver fra nvidia.com

Prøv at flytte kablet fra DVI til VGA udgangen da kortet har en max
opløsning på 2048 x 1536 så det burde være ok, men ikke alle kan klare
dette på DVI udgangen så prøv med VGA udgangen først.
PS lad din bror se på den igen hvis du tør
--
Med Venlig Hilsen
paul at sorensen.as