Skærme
Fijala 3554
pixelfejl
Fra : Mejer

Dato : 31-05-07 21:27

hej

hvordan er din/jeres erfaring, kan man leve med en enkelt pixelfejl, eller
er det meget generende?...jeg overvejer at investere i en fladskærm og har
fundet nogle billige med pixelfejl...

Fra : Mads

Dato : 31-05-07 23:51

On Thu, 31 May 2007 22:26:47 +0200, "Mejer" <jamera@FJERNsol.dk>
wrote:

> [...]
>er det meget generende?...jeg overvejer at investere i en fladskærm og har

Det kommer helt an på hvad du skal bruge skærmen til og
hvor pixelfejlene er placeret.

Bruger du mest din pc til spil gør en pixelfejl ikke det store,
men redigerer du billeder eller ser film, så vil en fejl være
irriterende. Især hvis den sidder nær midten af skærmen.
En fejl ude i kanten gør ikke så meget.

mvh Mads

Fra : Rune Zedeler

Dato : 04-06-07 14:36

Mejer wrote:

> hvordan er din/jeres erfaring, kan man leve med en enkelt pixelfejl, eller
> er det meget generende?.

Jeg er enig med Mads.
Derudover har det også betydning, hvilken fejl, der er tale om.
Er pixlen for mørk eller for lys, og er den helt død eller virker nogle
af farverne?
For lyse pixels ville jeg slet ikke kunne holde ud.
Og hvis den er helt sort, kan den forveksles med et punktum når du
redigerer tekst. Men hvis f.eks. den røde og den blå kanal er døde
(sorte) men den grønne virker fint, så ville du nok fint kunne bruge
skærmen til de fleste ting.