Et teoretisk spørgsmål - hvad svarer et gr~
Fra : Henning Kampmann

Dato : 05-06-07 06:07

Hej,

Hvormange Kcal skal der til for 'at producere' et gram kropsfedt,
eller sagt på en anden måde, hvis jeg vil brænde et kg af mit
fedtvæv, hvad kan det så sammenlignes med i Kcal ved motion?

Er der en, der tør vove et bud?

TIA

Henning

Fra : Carsten Riis

Dato : 05-06-07 09:52

Henning Kampmann skrev den 05-06-2007 07:07:
> [...]
> eller sagt på en anden måde, hvis jeg vil brænde et kg af mit
> fedtvæv, hvad kan det så sammenlignes med i Kcal ved motion?

Der er ca. 7 kalorier pr gram fedt.
Dvs. for at forbrænde 1 kilo fedt, så skal du forbrænde ca. 7000 kalorier

For kulhydrat og proteiner er der ca. 4 kalorier pr. gram

Læs mere på:
http://www.varefakta.dk/forbruger/Pjecer/energiproc.html

--
med venlig hilsen www.de3faktorer.dk
Carsten Riis Mere skal der ikke til

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 05-06-07 13:23

> [...]
> eller sagt på en anden måde, hvis jeg vil brænde et kg af mit
> fedtvæv, hvad kan det så sammenlignes med i Kcal ved motion?

Som Carsten så rigtigt skriver, så går der 7.000 kcal pr kg kropsfedt -
egentlig skyldes det at det ikke kun er fedt, men at der også er noget væske
indblandet. Normalt går der 9.000 kcal på 1 kg rent fedt.

Mvh Maria

Fra : Henning Kampmann

Dato : 05-06-07 22:15

Hej,

Tak for jeres klare udmeldinger.

Efter 300 km på cyklen, fortæller cykelcomputeren at jeg har
omsat 10.500 kcal. Tjah det vil så blive en tur til sydtyskland -
og hjem igen - for at komme af med de næste 10 kg. ;)

Kom ikke og sig, at man ikke kan få set sig om, når man cykler!

Venlig hilsen

Henning

Fra : Jesper

Dato : 05-06-07 21:17

On Tue, 05 Jun 2007 14:22:47 +0200, Maria Frederiksen wrote:

> [...]
> egentlig skyldes det at det ikke kun er fedt, men at der også er noget væske
> indblandet. Normalt går der 9.000 kcal på 1 kg rent fedt.

Så man skal altså bare finde en eller anden måde at fyre skaldede 350.000
kcal af på og vupti - man har tabt 50 kilo?

Cool! Hvor svært kan det være? Jeg finder lige træningstøjet frem...