Skærme
Fijala 3554
Ny pc skærm
Fra : Jørgen Lehnemann

Dato : 29-05-07 09:36

Jeg savner råd til en ny pc skærm.
Har pt. ældre ViewSonic.
Vil gerne købe fladskærm - vist gerne 22 tommer. Men ikke
nødvendigvis
med indbyggede højttalere eller andet tilbehør. Blot en god skærm med
god opløsning!

Hilsen
Jørgen L.

Fra : J

Dato : 29-05-07 11:46

On 29 May 2007 08:35:51 GMT, Jørgen Lehnemann
<prenslev-lehnemann@F6XJCmail.dk> (slet F6XJC) wrote:

> [...]
>nødvendigvis
>med indbyggede højttalere eller andet tilbehør. Blot en god skærm med

Så ryger du jo lige ind i widescreen minefeltet, hvor du kan vælge
imellem 2 opløsninger: 1680x1050 eller 1920x1200. Du er vel klar over,
at en fladskærm ikke bør stilles til anden opløsning, end den
pixel-besætning den har.

De widescreen opløsninger stiller også krav til, at dit grafikkorts
driver er moderne nok til at understøtte de 2 widescreen formater,
eller bare det ene 1680x1050.

TN-paneler kan fås i det format for 2500. F.eks. fra LG og Samsung:

medens s-ips og s-pva paneler koster noget mere. På www.prad.de under
Hersteller og Mærke kan du læse, hvilket panel skærmen har. TN-paneler
siges ikke at have så gode farvegenskaber, som de andre. De foretager
f.eks. 2 scan for at dække 32-bits farver, medens de andre klarer det
på 1 scan.
I 24" har Acer f.eks. denne gode skærm med 1920x1200:
http://www.prad.de/guide/screen2951.html

Den er ret dyr.

mvh

John

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 29-05-07 19:42

"J" <johnknuhtsenSP@Mail.dk> skrev i en meddelelse

> http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=307882

Jeg har en samsung BW225 og er utrolig glad for den (er meget kræsen med
hvad hensyn til IT :)). Et super billede selvom der er modlys fra solen.
Men søger man lidt rundt på nettet har der vist været nogen mandagsmodeller
af den og der er flere der påpeger man bør købe 226eren istedet.

Eneste negative jeg kan komme i tanke om er at den har en svag summen i
nogle sekunder når den tænder hvis man har skruet tilpas langt ned for
brightness - skruer man op er det væk (og sådan er det bare på den skærm -
af uforklarlige årsager..)

/Dennis

Fra : Jørgen Knudsen

Dato : 30-05-07 09:31

J wrote:
>[klip]
> http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=306681
[Klip]

Jeg købte selv denne LG og har ikke fortrudt.
Har haft den nu i et par måneder, og hvis jeg ville
vælge andet blev det en 24" med minimum 1920x1200, også LG.

Fra : Per Jørgensen

Dato : 30-05-07 10:15

"Jørgen Lehnemann (slet F6XJC)" <prenslev-lehnemann@F6XJCmail.dk> skrev i
meddelelsen news:11804280710.52111804878734@dtext.news.tele.dk...
> [...]
> nødvendigvis
> med indbyggede højttalere eller andet tilbehør. Blot en god skærm med

Jeg har LG 226WT 22" som jeg er fint tilfreds med.
Havde kort Samsung 226BW hjemme, men synes den var alt for
dårlig/uskarp/mørk i hjørnerne. LG er væsentlig bedre.

Pas iøvrigt på, for den nye LG hedder Q til sidst, og den skulle
lige knap være så god, selvom den har hurtigere responstid.

Mvh
Per.

Fra : Jørgen Lehnemann

Dato : 30-05-07 17:42