Nærmeste central
Fra : Marco Rasmussen

Dato : 28-05-07 15:56

Hej!

Hvordan finder man ud af, hvor den nærmeste central ligger?
Bruges den samme central både til telefon, kabel-tv og Internet?
Jeg bruger TDC.

Mange hilsner

Marco Rasmussen

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 28-05-07 16:07

"Marco Rasmussen" <marcorasmussen@gmail.com> skrev i en meddelelse
> Hvordan finder man ud af, hvor den nærmeste central ligger?
> Bruges den samme central både til telefon, kabel-tv og Internet?

Der lå en liste på itst.dk på et tidspunkt, men lige pt kan jeg ikke finde
den.
Centralerne er typisk centraler for kobbernettet. Kabel-tv har som regel
sine egne centraler.

--
Martin Højriis Kristensen
http://www.martinshjemmeside.dk/

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 28-05-07 19:31

Hej!

Marco Rasmussen wrote:

> Hej!
>
> Hvordan finder man ud af, hvor den nærmeste central ligger?

Fordi du vil kende afstanden? I så fald kan du prøve at lade som om du vil
skifte abonnement, idet visse udbydere fortæller ca. afstanden. F.eks. kan
FullRate fortælle mig, at jeg har ca. 300 meter til centralen...

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Hauge

Dato : 28-05-07 19:37

Hejsa
Kim Voss Schrader wrote:
> [...]
> du vil skifte abonnement, idet visse udbydere fortæller ca.
> afstanden. F.eks. kan FullRate fortælle mig, at jeg har ca. 300 meter

Samme Fullrate siger også at jeg har 1900 meter, men i virkligheden har jeg
kun små 100 meter ;)

Mvh Hauge

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 28-05-07 19:51

Hej!

Hauge wrote:
> Samme Fullrate siger også at jeg har 1900 meter, men i virkligheden har jeg
> kun små 100 meter ;)

Ok, så er den vist ikke videre pålidelig

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 28-05-07 20:35

> Samme Fullrate siger også at jeg har 1900 meter, men i virkligheden har jeg
> kun små 100 meter ;)

Det kan være fordi, du har ADSL gennem TDC eller en anden udbyder, som
anvender TDCs centraludstyr.

TDC har en del fremskudte centraler, som f.eks. Fullrate ikke anvender.
Fullrate anvender udelukkende eget centraludstyr - i modsætning til
Tele2 og Cybercity, som anvender en kombination af eget centraludstyr og
Bitstream Access (dvs. TDC centraludstyr.)

--
Mvh. Jesper

Fra : Hauge

Dato : 28-05-07 20:40

Hejsa
Jesper Nielsen wrote:
> [...]
> anvender TDCs centraludstyr.

TDC

> TDC har en del fremskudte centraler, som f.eks. Fullrate ikke

Som jeg også er på, og det er nok den central som Fullrate har deres udstyr
på, der er, for mit vedkommende, 1900 meter væk.
Men uanset hvad, så er det misvisende for kunden.

/Hauge

Fra : Andrew Engels Rump (~

Dato : 28-05-07 21:03

I demand that "Hauge" <hauge@CUTsmart-tech.dk> may or may not have
written in news:465b3015$0$15896$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk:
> Hejsa
> Som jeg også er på, og det er nok den central som Fullrate har deres
> udstyr på, der er, for mit vedkommende, 1900 meter væk.
> Men uanset hvad, så er det misvisende for kunden.

Næh, ikke hvis du vil have Fullrate. Så *er* den nærmeste central 1900
meter væk (i fugleflugtslinie).

Andrew Engels Rump
--
Software Engineer
E-mail: mailto:newandrew@rump.dk

Fra : Hauge

Dato : 28-05-07 21:09

Hejsa
Andrew Engels Rump (formerly Leif Andrew Rump) wrote:
> Næh, ikke hvis du vil have Fullrate. Så *er* den nærmeste central 1900
> meter væk (i fugleflugtslinie).

Ja rigtigt nok, men når nu der her i tråden var et råd om hvordan man kunne
finde sin afstand til centralen, så passer det jo ikke helt.
Hvis jeg nu ville have 20Mbit/s og opdagede at jeg havde 1900 meter, så var
muligheden for den hastighed jo ikke ret stor.

Men er da glad for at den reelle afstand for mig, er en del mindre end den
opgives til ved Fullrate, da jeg jo så kan få 20

Nåja, jeg har 20.. :)

Mvh Hauge der _også_ har 10Mbit/s

Fra : basse

Dato : 02-07-07 23:26

"Hauge" <hauge@CUTsmart-tech.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> Men er da glad for at den reelle afstand for mig, er en del mindre end den
> opgives til ved Fullrate, da jeg jo så kan få 20

Rart man kun har en kabel linie på under 200 meter