ÆØÅ gennem DBI/DBD?
Fra : Steen Suder

Dato : 26-05-07 09:05

Jeg sidder og skal fejlrette på et "gammelt" system til håndtering af
emails.

Fra tid til anden dukker der en email op med ukodede forekomster af f.eks.
danske specialtegn i emnelinien ("Subject:"), altså rå æ, ø eller åer.

Desuagtet at det ikke burde ske i hht. RFCerne, sker det altså ofte.

Når denne email insertes i MySQL (DBI/DBD), bliver den klippet ved den
første forekomst af specialtegn.

Vi har eksperimenteret lidt med at quote variablen på forskellig vis, men
uden held.

Hvordan kan man lave om på denne adfærd?

Helst uden at modificere i selve emailen.

--
Steen Suder

Fra : Peter Makholm

Dato : 29-05-07 05:12

Steen Suder <sfs_news_spam@suder.dk> writes:

> [...]
>
> Desuagtet at det ikke burde ske i hht. RFCerne, sker det altså ofte.
>
> Når denne email insertes i MySQL (DBI/DBD), bliver den klippet ved den

Hvilken version af MySQL?

Hvordan er mysql-serverens tegnsætopsætning?

Hvilken felttype bruger du?

//Makholm

Fra : Steen Suder

Dato : 01-07-07 21:29

Steen Suder wrote:

> [...]
> uden held.
>
> Hvordan kan man lave om på denne adfærd?
>
> Helst uden at modificere i selve emailen.

Nå, men problemet skyldtes at tabellen/feltet var i f.eks. UTF-8 mens data
fra tid til anden var i ISO-8859-1 etc.
Så klipper MySQL blot data.

Jeg ændrede felt-typen til BLOB og så kører det.

--
Steen Suder