Egen router igen - kan man næjes med modem
Fra : Ronni Heuckendorff H~

Dato : 26-05-07 23:36

Hejsa

Jeg kører pt. en 8192/768 linje med en P660-R D1 router der desværre
ikke fungerer helt hensigtsmæssigt. Routeren er ude af stand til at
håndtere mange connections, og helt regelmæssigt når jeg åbner for
mange af gangen bliver connections syltet, hvilket betyder at
webbrowsing etc. bliver til en langsommelig affære..

Bag ved routeren har jeg min D-link DGL-4300 kørende som bridge /
accesspoint. Denne router kan håndtere tusindvis af connections, og
har endogså traffic-shaping indbygget. Desværre kan jeg bare ikke
udnytte disse fordele, da alt trafikken jo skal igennem Zyxel-bæstet.

Jeg ved at man for sølle 155 kroner i måneden kan få sat sin zyxel op
til Global IP, men dette synes en kende dyrt. Jeg ved også at man kan
gå ud og investere i en alternativ router der kører PPPoA, men jeg er
jo så gevaldig glad for min egen D-link.

Kender ikke meget til PPPoA, men i gamle PPPoE-dage havde man
skillefilter, modem og router hver for sig. Hvis man på samme måde
kunne få et PPPoA-moden, ville det hele være dejligt.

Har I et forslag eller endnu bedre en løsning?

R.
--
"I never found a companion that was so companionable as solitude"
- Henry David Thoreau

Fra : Martin Schultz

Dato : 27-05-07 09:53

Ronni Heuckendorff Hansen <ronni@cowsinspace.dk> skrev 2007-05-26:
> Kender ikke meget til PPPoA, men i gamle PPPoE-dage havde man
> skillefilter, modem og router hver for sig. Hvis man på samme måde
> kunne få et PPPoA-moden, ville det hele være dejligt.

http://www.adsltips.dk/andreroutere.php

Angiveligt skulle D-Link DSL-300T og Linksys ADSL Modem AM200 kunne
bruges. Jeg har dog ikke selv testet det så jeg kan ikke sige det med
sikkerhed.

Martin
--
Besøg http://poltek.blogspot.com hvor jeg skriver om politiske
og tekniske nyheder!

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 27-05-07 16:56

On 27 May 2007 08:53:02 GMT, Martin Schultz
<news2005@adsltips.invalid> wrote:

> http://www.adsltips.dk/andreroutere.php
>
> Angiveligt skulle D-Link DSL-300T og Linksys ADSL Modem AM200 kunne
> bruges. Jeg har dog ikke selv testet det så jeg kan ikke sige det med
> sikkerhed.

Jeg kan se, det er en liste, jeg selv har lavet på et tidspunkt...

Man skal være opmærksom på, at CyberCity efterfølgende mange steder er
skiftet til ADSL2+, og der vil meget af de nævnte udstyr med sikkerhed
ikke virke.

-A

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 27-05-07 19:42

Asbjorn Hojmark <Asbjorn@Hojmark.ORG> crashed Echelon writing

> Man skal være opmærksom på, at CyberCity efterfølgende mange steder er
> skiftet til ADSL2+, og der vil meget af de nævnte udstyr med sikkerhed
> ikke virke.

AM200, kan jeg stå inde for på ADSL2+ delen.

--
Bjarke Andersen

Fra : N_B_DK

Dato : 11-06-07 10:42

"Bjarke Andersen" <bjarke.andersen@gmail.com> wrote in message
> Asbjorn Hojmark <Asbjorn@Hojmark.ORG> crashed Echelon writing

> AM200, kan jeg stå inde for på ADSL2+ delen.

Ved du hvor i DK den kan købes ?

--
MVH. N_B_DK
Boykot Berlinske!

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 11-06-07 11:05

"N_B_DK" <N_B_DKSPAM@hotmail.com> crashed Echelon writing

> Ved du hvor i DK den kan købes ?

Bjarke Andersen

Fra : Kristian Borghus Nie~

Dato : 28-05-07 20:51

> [...]

> Man skal være opmærksom på, at CyberCity efterfølgende mange steder er
> skiftet til ADSL2+, og der vil meget af de nævnte udstyr med sikkerhed

Linksys WAG200G virker også fint til Cybercity ADSL2+

/Kristian

Fra : skibber

Dato : 28-05-07 23:02

On 27-05-2007 17:55:58, Asbjorn Hojmark wrote:

> [...]
>
> Man skal være opmærksom på, at CyberCity efterfølgende mange steder er
> skiftet til ADSL2+, og der vil meget af de nævnte udstyr med sikkerhed

Draytek Vigor2700 V virker
har haft en oppe at køre.

/skibber

Fra : Bo

Dato : 29-05-07 09:26

> Man skal være opmærksom på, at CyberCity efterfølgende mange steder er
> skiftet til ADSL2+, og der vil meget af de nævnte udstyr med sikkerhed
> ikke virke.

Linksys AG241 virkede på CC ADSL2+, og nu kører jeg med den på fullrate.