TDC adsl/flere PC'ere
Fra : Karl Erik Nielsen

Dato : 26-05-07 07:28

Jeg har en Siemens Gigaset SE565 DSL router.
Kan jeg tislutte en Surecom EP-805X-R switch
så jeg kan få 2 PC'ere på internettet?
(Jeg har en TDC forbindelse hvor man har 2 dynamiske
ip-adresser).
Man skal vel bruge et crosset kabel mellem router
og switch?

Fra : Allan Willems Joerge~

Dato : 26-05-07 07:39

Karl Erik Nielsen <roedemor@nospam.gmail.com> wrote:

> Jeg har en Siemens Gigaset SE565 DSL router.
> Kan jeg tislutte en Surecom EP-805X-R switch
> Man skal vel bruge et crosset kabel mellem router
> og switch?

Ifølge http://tinyurl.com/39rlpd har Gigaset auto MDI/MDIX, hvilket vil
sige at den selv finder ud af om det er nødvendigt at "krydse porten"
(så at sige). Så du kan roligt sætte et almindeligt kabel i mellem de
to.

Med venlig hilsen / Best regards
Allan Willems Joergensen

"Why am I doing this?" "Because you are a homicidal maniac."

Fra : Karl Erik Nielsen

Dato : 26-05-07 08:06

Allan Willems Joergensen <allan@nowhere.dk> skrev:
>Karl Erik Nielsen

> [...]
Takker for svaret.

Fra : Stephen Møller, Cope~

Dato : 12-06-07 10:00

Er det muligt at gå lidt mere i deltaljerne om hvordan man gør dette?
Jeg har lige fået TDC ADSL og har i forvejen en D-link wireless
router, men jeg kan ikke lige regne ud hvordan jeg får det hele
forbundet.

Fra : ebbe

Dato : 12-06-07 11:17

"Stephen Møller, Copenhagen DK" <stephen.pfm@gmail.com> skrev i en
meddelelse news:1181638812.559563.308370@i38g2000prf.googlegroups.com...
[...]

Hej Stephen
Det er 'nemt'
Du forbinder din router's wan (internet) stik til modemet.
Og din(e) computer(e) til lan stikkene - eller trådløst.

Da det er TDC, skal du igennem registreringsproceduren igen for at aktivere
din forbindelse med routerens mac-adresse som den der er forbundet til tdc.

For at gøre det vil jeg anbefale dig at ringe til tdc-support, som kan
frigive den gamle registrering. Du skal bruge dit 12-cifrede (1201xxxxxxxx)
nummer og den aktuelle adgangskode.

Efter sigende skulle det også kunne lade sig gøre at lade router og modem
være slukket natten over (ved ikke om det er rigtigt)

ebbe

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 12-06-07 12:35

Hej!

ebbe wrote:
> Da det er TDC, skal du igennem registreringsproceduren igen for at aktivere
> din forbindelse med routerens mac-adresse som den der er forbundet til tdc.

Gælder kun hvis det er WebSpeed. Alm. ADSL over telefonlinjen har svjh ikke
denne irriterende "feature".

--
Mvh, Kim Voss Schrader