Max Hastighed
Fra : Kasper

Dato : 25-05-07 21:06

Hej

Er der nogle der ud fra disse tal kan give et præg om hvad max hastigheden
¨på linien kan være ?

Operation Data / Defect Indication:
Operation Data
Upstream
Downstream

Noise Margin
6 dB
31 dB

Attenuation
28 dB
25 dB

Kasper

Fra : Kasper

Dato : 25-05-07 21:08

> Operation Data
> Upstream Downstream
>
> Noise Margin 6 dB 31 dB
>
> Attenuation 28 dB 25 dB

Prøver lige at rette dem til så man kan læse det

Kssper

Fra : Alex Kristensen

Dato : 25-05-07 21:46

Kasper wrote:
> [...]

Her bliver jeg også nysgerrig. Jeg har lige fået Fullrate og bor 2 km
fra centralen. Jeg får disse elendige tal:

            Upstream Downstream
Noise Margin 12 dB 7 dB
Attenuation       51 dB 51 dB

1. Hvad burde det give af max-hastighed
2. Er der ikke et eller andet seriøst galt med kobberet mellem mig og
centralen?

Alex

Fra : Stig Johansen

Dato : 26-05-07 04:48

Alex Kristensen wrote:

> Her bliver jeg også nysgerrig. Jeg har lige fået Fullrate og bor 2 km
> fra centralen. Jeg får disse elendige tal:

> [...]

5028Kbps
jfr. http://212.23.23.177/ADSL/default.aspx

> 2. Er der ikke et eller andet seriøst galt med kobberet mellem mig og
> centralen?

Det ser sådan ud, men husk, at kobberlængden sagtens kan være længere end de
2 km.

Stig Johansen

Fra : Kasper

Dato : 25-05-07 22:02

Den kører med 2mbit/512 nu

Kasper

Fra : Stig Johansen

Dato : 26-05-07 04:45

Kasper wrote:

> Hej
>
> Er der nogle der ud fra disse tal kan give et præg om hvad max hastigheden
> [...]

19097Kbps

jfr. <http://212.23.23.177/ADSL/default.aspx>

Så det bliver nok på et hængende hår om du kan få 20Mbps.

Stig Johansen

Fra : Fluffy

Dato : 14-06-07 18:54

Kasper wrote:
> Hej
>
> Er der nogle der ud fra disse tal kan give et præg om hvad max hastigheden
> [...]

På en kvalitets-router kan du somme tider stole på de værdier du ser
der. På discount-kram som Zyxel 660 og lign. er den udelukkende til
underholdning..

Min billige Linksys viser vildt varierende værdier ift C677 som er
anstændig, men nu forældet..

Hvis du vil have noget der viser korrekt kan du forsøge dig her:

http://www.helmutsinger.de