Skærme
Fijala 3554
17 ' Widescreen & spil der ikke er egent t~
Fra : Kanten

Dato : 23-05-07 20:19

Har en HP pavillion dv 9000(bærbar) med 17 WS skærm.

Jeg har nogle spil, de står skarpt nok på skærmen, men sér forkerte ud på
WS-skærm.
Alt for aflange.

Hvordan får jeg skærmbilledet lavet om til alm. 17`feks. med "bjælker" på
hver side ?
( sådan ala et 16/9 TV)

Fra : Kanten

Dato : 23-05-07 20:28

Hvis der er nogen der svare mig, vil jeg lige nævne at jeg har Vista
installeret.

Har kikket den igennem ( skærminstilninger ) men kan desværre intet finde
omkring mit problem.

Fra : Thomas Hejl Pilgaard

Dato : 24-05-07 07:10

Kanten <nosubject@none.dk> declared in:
stednU2Cg99FCMnbnZ2dnUVZ8qaqnZ2d@giganews.com :
> Hvis der er nogen der svare mig, vil jeg lige nævne at jeg har Vista
> installeret.
>
> Har kikket den igennem ( skærminstilninger ) men kan desværre intet
> finde omkring mit problem.

Hvis du kan køre programmet i et vindue, så er det den eneste
løsning jeg kender til.

/ Ostenfeldtsvej 8c II tv | you're doing, you're | ^ ^ \
\ 4700 Naestved - Denmark | not learning anything. | = @ = /
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

Fra : Kanten

Dato : 24-05-07 17:26

"Thomas Hejl Pilgaard" <pilgaard@tele2adsl.dk.dk> skrev i en meddelelse
> Kanten <nosubject@none.dk> declared in:
> stednU2Cg99FCMnbnZ2dnUVZ8qaqnZ2d@giganews.com :

> Hvis du kan køre programmet i et vindue, så er det den eneste
> løsning jeg kender til.

så kan jeg da godt ærgre mig lidt over jeg har invisteret i 17ws-skærm,Når
man ikke kan spille sine gamle spil uden det bliver så da noget aflanget
noget at kikke på.

Fra : Esben

Dato : 24-05-07 23:25

"Kanten" <none@none.dk> skrev i en meddelelse

> så kan jeg da godt ærgre mig lidt over jeg har invisteret i 17ws-skærm,Når
> man ikke kan spille sine gamle spil uden det bliver så da noget aflanget
> noget at kikke på.

Jeg kender ikke bios på den model, men af og til er det muligt at vælge om
skærmen skal strække billedet eller om pixels skal vises i 1:1.

Det kan muligvis også stilles i grafikkortdriveren:
http://home.tiscali.dk/isl40232/nview.png

--
Esben

Fra : Kanten

Dato : 25-05-07 00:47

"Esben" <esben@gruf.land> skrev i meddelelsen
> [...]
> skærmen skal strække billedet eller om pixels skal vises i 1:1.
>
> Det kan muligvis også stilles i grafikkortdriveren:

Hej Esben,

Har kikket på dit screenshot. Helt ude til venstre er der sådan en lille
mappe
med muligheder for indstilninger. Jeg kan godt få den frem men der er
ingenting i !

Ved du hvor man evt. kan downloade den mulighed ?
(

Fra : Kanten

Dato : 25-05-07 01:31

> [...]
> ingenting i !
>
> Ved du hvor man evt. kan downloade den mulighed ?

Har selv fundet ud af det. Skulle opgradere driverne til grafikkortet og så
kom mulighederne frem.