skifte fra cybercity til fullrate. God ide~
Fra : Poul Johannsen

Dato : 20-05-07 18:36

Hej

Jeg har cybercity 8 Mbit (snart 20) til 399 kr pr/mdr.
plus jeg har deres ip telefoni til 99 kr. Ialt 498 kr.
Har kigget lidt på Fullrate og de dækker min central og jeg bor ca 300
meter fra centralen. Så jeg kan godt få 20 Mbit.

For 20 Mbit koster jo også 399 kr, som hos Cybercity men hos Fullrate
er det inkl. telefoni. Så jeg sparer jo 99 kr pr/mdr.
Og for 30 kr mere kan man få fri telefoni men så meget snakker jeg
hellere ikke, så det kan jeg godt undvære.

Hvordan er Fullrate egentligt med 20 Mbit og deres ip telefoni.
Stabilt nok?

Skal jeg vælger Fullrate. Overbevis mig gerne for jeg overvejer
skiftet 99.9%.
Så vil jeg skriver til Cybercity at de kan lukker forbindelsen +
telefoni, så hurtigt de kan.

Mvh Poul

Fra : Mogens Nielsen

Dato : 20-05-07 18:39

"Poul Johannsen (slet 0SSJK)" <poul_johannsen@0SSJKhotmail.com> skrev i
meddelelsen news:11796828700.343529051483877@dtext.news.tele.dk...
> [...]
> skiftet 99.9%.
> Så vil jeg skriver til Cybercity at de kan lukker forbindelsen +

Jeg har skiftet fra CC og er fuldt ud tilfreds.
Men du skal IKKE opsige CC, det gør Fullrate for dig.

Mogens

Fra : Poul Johannsen

Dato : 20-05-07 18:44

Hej

>Jeg har skiftet fra CC og er fuldt
>ud tilfreds.
>Men du skal IKKE opsige CC, det gør
>Fullrate for dig.

Ok. tak for svaret.
Når man opretter bestillingen vælger man så at flytter sit
bredbånd fra cybercity til fullrate. Jeg mente at man selv
skulle opsiger hos cybercity og ved telefoni overfører man
nummeret til fullrate men jeg vil ikke beholder mit gamle nummer.

Mvh Poul

Fra : Poul Johannsen

Dato : 20-05-07 19:36

Hej

Jeg prøve at tjekke bestillingen og kunne erfarer at man kan flytter sit
bredbånd.
Mente bare man ikke kunne sidst jeg prøvede. Nå men jeg venter bare på mit
ny betalingskort ( mit gamle visa eletron kan jeg ikke bruge).
Kan ikke venter. Skal nemlig have 20 Mbit / 2 Mbit.

Kan man ændrer sit fastnummer efter man har fået fullrate? Altså efter en
månedstid eller der omkring?

Mvh Poul

Fra : Mogens Nielsen

Dato : 20-05-07 19:40

"Poul Johannsen" <poul_jo@privat.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> Kan ikke venter. Skal nemlig have 20 Mbit / 2 Mbit.
>
> Kan man ændrer sit fastnummer efter man har fået fullrate? Altså efter en

Alle priser er her:
http://www.fullrate.dk/produkter/prisliste_bredbaand.php

Bl.a. nummerændring kr. 299,-

Mogens

Fra : Poul Johannsen

Dato : 20-05-07 19:47

Hej

> Alle priser er her:
> http://www.fullrate.dk/produkter/prisliste_bredbaand.php
>
> Bl.a. nummerændring kr. 299,-

Endnu engang tak for din hjælp. Din hjælp har betydet meget for mig.
Tusind tak.

Mvh Poul

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 22-05-07 22:54

> Jeg prøve at tjekke bestillingen og kunne erfarer at man kan flytter sit
> bredbånd.
> Mente bare man ikke kunne sidst jeg prøvede.

Fullrate er SVJV også den eneste DSL udbyder, som tilbyder at koordinere
overgangen af internetdelen for privatpersoner.

Ret mig gerne, hvis jeg tager fejl.

--
Mvh. Jesper

Fra : Mogens Nielsen

Dato : 20-05-07 19:37

"Poul Johannsen (slet 86HDV)" <poul_johannsen@86HDVhotmail.com> skrev i
meddelelsen news:11796833810.230873510666594@dtext.news.tele.dk...
> Hej

> Ok. tak for svaret.
> Når man opretter bestillingen vælger man så at flytter sit
> bredbånd fra cybercity til fullrate.

Jep.
Så virker det samme dag som CC stopper.

> Jeg mente at man selv
> skulle opsiger hos cybercity og ved telefoni overfører man
> nummeret til fullrate men jeg vil ikke beholder mit gamle nummer.

Det hele er klart beskrevet når du bestiller.

Mogens

Fra : Poul Johannsen

Dato : 20-05-07 19:44

Hej

> Jep.
> Så virker det samme dag som CC stopper.

Tak for svaret

> Det hele er klart beskrevet når du bestiller.

Tusind tak for hjælpen.
Venter bare på mit nye visakort, så skal jeg igang med bestillingen.

Mvh Poul

Fra : Andrew Engels Rump (~

Dato : 20-05-07 21:17

I demand that "Poul Johannsen" <poul_jo@privat.dk> may or may not have
written in news:4650968e$0$48620$edfadb0f@dread16.news.tele.dk:
> Tusind tak for hjælpen.
> Venter bare på mit nye visakort, så skal jeg igang med bestillingen.

Nu bruger du nyhedsgrupper! Du skal lige vide at Fullrate ikke har en
newsserver! Sunsite (som jeg bruger) fungere helt fint og er gratis - hvis
du altså kan klare dig uden de binære grupper(?)

Andrew Engels Rump
--
Software Engineer
E-mail: mailto:newandrew@rump.dk

Fra : Poul Johannsen

Dato : 21-05-07 04:48

Hej

> Nu bruger du nyhedsgrupper! Du skal lige vide at Fullrate ikke har en
> newsserver! Sunsite (som jeg bruger) fungere helt fint og er gratis - hvis
> du altså kan klare dig uden de binære grupper(?)

Ja det ved jeg. Jeg har brugt giganews i mange måneder, så ingen problemer
der.

Mvh Poul

Fra : Thomas Brøndum Niels~

Dato : 21-05-07 00:56

"Poul Johannsen (slet 0SSJK)" <poul_johannsen@0SSJKhotmail.com> skrev i en
meddelelse news:11796828700.343529051483877@dtext.news.tele.dk...
> [...]
> Har kigget lidt på Fullrate og de dækker min central og jeg bor ca 300
> meter fra centralen. Så jeg kan godt få 20 Mbit.

Jeg overvejer ligesom dig også at skifte til fullrate, men det første jeg
bemærkede
var at ifølge fullrates side så har jeg også kun 300m til centralen.
Ifølge krak/dgs så har jeg altså 700m

Men jeg skal nu kun bruge en 10mbit , til samme pris som CC
vil ha for 8mbit og som de åbenbart ikke længere kan levere her (efter
at det havde kørt fint i 2 mdr..ffs)

Mvh
Thomas

Fra : Poul Johannsen

Dato : 22-05-07 19:47

Hej

> Jeg overvejer ligesom dig også at skifte til fullrate, men det første jeg
> bemærkede
> var at ifølge fullrates side så har jeg også kun 300m til centralen.
> Ifølge krak/dgs så har jeg altså 700m

Ok. Hvor henne på krak/dgs ser man hvor lang man har fra centralen?

> Men jeg skal nu kun bruge en 10mbit , til samme pris som CC
> vil ha for 8mbit og som de åbenbart ikke længere kan levere her (efter
> at det havde kørt fint i 2 mdr..ffs)

Overvejer også 10 Mbit, hvis jeg ligger mere end de 300 meter fra centralen.

Mvh Poul

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 22-05-07 23:04

> Ok. Hvor henne på krak/dgs ser man hvor lang man har fra centralen?

Du skal kende adressen på den central, som du er forbundet til. Så kan
du lave en ruteplan mellem din og centralens adresse.

Resultatet vil dog aldrig være præcist.

--
Mvh. Jesper

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 22-05-07 23:03

> Jeg overvejer ligesom dig også at skifte til fullrate, men det første jeg
> bemærkede
> var at ifølge fullrates side så har jeg også kun 300m til centralen.
> Ifølge krak/dgs så har jeg altså 700m

Afstandsmålingen på fullrate.dk er _baseret_ på afstanden til centralen
i fugleflugt (det er ikke eneste parameter.) Derfor er afstanden ikke
præcis, ligesom det heller ikke garanteres at den bestilte hastighed kan
leveres (der skrives "Anslået maksimal båndbredde.")

Den faktisk opnåelige hastighed kan desværre først fastslås, når der er
oprettet en forbindelse mellem central- og kundeudstyr.

--
Mvh. Jesper

Fra : Thomas Brøndum Niels~

Dato : 23-05-07 15:11

"Jesper Nielsen" <jn@nielsenit.invalid> skrev i en meddelelse

> Afstandsmålingen på fullrate.dk er _baseret_ på afstanden til centralen i
> fugleflugt

og derfor ret ubrugelig i mine øjne.

>(det er ikke eneste parameter.)

Og hvad er det andet parameter så.

> [...]
> Den faktisk opnåelige hastighed kan desværre først fastslås, når der er
> oprettet en forbindelse mellem central- og kundeudstyr.

Derfor ubrugelig oplysning at der kun er 300m hvis der i virkeligheden er
800 eller 1000m
Hvis Hr. Johannsen skifter udbyder på grundlag af kun 300m og at han derfor
"burde" kunne køre (op til) 20mbit, så kan han da blive slemt skuffet
når linjen er etableret og det viser sig der var 900m og iøvrigt er kobberet
ikke så godt, så værsgo 10mbit......

Mvh
Thomas

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 23-05-07 15:49

On Wed, 23 May 2007 16:11:24 +0200, "Thomas Brøndum Nielsen"
<sp@m.this.invalid> wrote:

> [...]
> skuffet når linjen er etableret og det viser sig der var 900m og
> iøvrigt er kobberet ikke så godt, så værsgo 10mbit......

Ja, det er godt nok ærgerligt, men sådan er vilkårene altså nu engang
ved at bruge kobber og køre DSL. (Hvis man gerne vil være fri for det,
skal i dk.edb.internet.udbydere og spørge efter andre teknologier).

Fullrate gør et forsøg på at gætte, hvad man kan få ud af det. De
andre siger bare 'Prøv at bestille, så ser vi hvad der sker'.

-A

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 24-05-07 18:17

> Og hvad er det andet parameter så.

Der er flere, som jeg ærligt talt ikke har spurgt ind til.

> Derfor ubrugelig oplysning at der kun er 300m hvis der i virkeligheden er
> 800 eller 1000m

Det er IMHO bedre end at lade en potentiel kunde, som bor 3 km fra
centralen, bestille 20 Mbit down og 2 Mbit up uden advarsel. Det giver
nogle forfærdeligt skuffede kunder, når først de kommer online.

--
Mvh. Jesper

Fra : Thomas Brøndum Niels~

Dato : 01-06-07 15:40

> [...]
> centralen, bestille 20 Mbit down og 2 Mbit up uden advarsel. Det giver
> nogle forfærdeligt skuffede kunder, når først de kommer online.

Det har du da ret i.
jeg har nu også valgt at droppe CC efter denne seneste (bizarre)
oplevelse. Jeg har for gud ved hvor længe siden bedt om opgradering
til 20mbit....tiden går og der sker intet.

Jeg så til CC og personen i røret siger: der går op til 48timer
så er du opgraderet, fedt tænker jeg. 48timer senere og jeg
kører stadig kun 6mbit (kan ikke længere trække 8 selv om det kørte fint i 2
mdr)

Nu men jeg griber knoglen igen og får beskeden arh men han har vist lovet
for
meget men jeg kan se du er booket til opgadering d.30/5
Ok , fint nok. 30/5 sidder jeg så og surfer lidt og linjen falder ud et
øjeblik,
yessir så er jeg nok opgraderet, men ak. Router viser stadig 6080kbit

Ringer igen og siger som noget af det først: Husk nu at jeg ringer gennem
linjen, bare
så du ikke lige cutter mig midt i det hele.....ja ja bare rolig...han
tjekker nogle ting
og siger at den står til at skulle køre 20mbit og om jeg har prøvet at
slukke/tænde
router...self har jeg det...dut dut dut

Han cutter mig alligevel uden advarsel (FFS) Men efter router kommer op at
køre igen kører den adsl2+..weee..indtil jeg ser at den trainer til 11,5mbit
skod
Jeg synes ikke jeg vil gi 50kr mere for at få 11,5mbit så jeg ringer til dem
igen
og beder dem droppe den opgradering, ok, så skal du tale med kundeservice
(pause musik i lang tid)
Forklarer så den søde dame problemet og siger at jeg så gerne vil ha de
8mbit, jeg
går da ud fra at jeg i det mindste kan få det nu, på adsl2+
Det vidste hun sørme ikke, det skulle hun lige spørge en anden
om.........nej, det kan man ikke
Det hedder op til 20mbit og 50,- mere uanset hvad din linje kan
trække...hmmm

Det synes jeg fandme er lidt plat, hvis de kan lave en special profil på
6mbit (alm adsl) så
kan de vel også lave en på 8mbit på adsl2+...åbenbart ikke.

Så nu har jeg bestilt 10mbit+fri tlf ved fullrate til en billigere pris end
8mbit (6mbit)+tlf
ved CC.

Det blev et lang rant men trængte til lidt luft :)

Så håber jeg at fullrates produkt er på højde med CC, altså kvalitets
mæssigt/oppetid

Mvh
Thomas

Fra : ShutEye

Dato : 01-06-07 16:27

<klip et lang, retfærdigt brok>
> Så håber jeg at fullrates produkt er på højde med CC, altså kvalitets
> mæssigt/oppetid

Har haft dem siden starten, og efter lidt hikke de første 3-4mdr har det
kørt klippe stabilt!

Fra : Rasmus M. Jensen

Dato : 02-06-07 01:26

Thomas Brøndum Nielsen wrote:

> Forklarer så den søde dame problemet og siger at jeg så gerne vil ha
> de 8mbit, jeg
> går da ud fra at jeg i det mindste kan få det nu, på adsl2+
hvor kan du se det produkt hos CC??
hvis en bil ikke leveres i farven karry-gul tror du så du kan bestille en
bil i den farve?

> Det vidste hun sørme ikke, det skulle hun lige spørge en anden
> om.........nej, det kan man ikke
> Det hedder op til 20mbit og 50,- mere uanset hvad din linje kan
> trække...hmmm

så vil jeg da kraftigt anbefale dig at læse hvad det egentlig er du
bestiller da de faktisk gør et stort nummer ud af at skrive flere steder at
det er OP TIL 20 mbit og kan du ikke få det må du nøjes med det du maks kan
få...

> Det synes jeg fandme er lidt plat, hvis de kan lave en special profil
> på 6mbit (alm adsl) så
> kan de vel også lave en på 8mbit på adsl2+...åbenbart ikke.

selvfølgelig kan det godt gøre det... men det er da klart at de ikke vælger
at have uendeligt mange forskellige hastigheder...
det er jo noget der oftest er bestemt ud fra markedsføring/målgruppe og ikke
ud fra det tekniske...

Rasmus

Fra : Thomas Brøndum Niels~

Dato : 02-06-07 09:41

"Rasmus M. Jensen" <rmje03flafflaf@kom.aau.dk> skrev i en meddelelse
> hvor kan du se det produkt hos CC??
> hvis en bil ikke leveres i farven karry-gul tror du så du kan bestille en
> bil i den farve?

Som sagt kører jeg i øjeblikket 6mbit/768, kan du se den linje på deres
side?
(betaler for 8mbit)

> [...]
> at det er OP TIL 20 mbit og kan du ikke få det må du nøjes med det du maks

Ja det er jeg klar over, men når de kun kan levere 60% af varen....det
burde være ulovligt. Der er vist også regler for hvor mange rejer der
skal være i en rejesalat (der burde i hvert fald være det)

> [...]
> vælger at have uendeligt mange forskellige hastigheder...
> det er jo noget der oftest er bestemt ud fra markedsføring/målgruppe og

Nu har de jo altså et produkt der hedder 8mbit, så burde de vel også levere
det
uanset om det er adsl eller adsl2+
Men nu mister de bare endnu en kunde, havde de leveret de 8mbit havde jeg
nok ikke
gidet at skifte men det var dråben.

Mvh
Thomas

Fra : Rasmus M. Jensen

Dato : 03-06-07 12:40

> [...]
> "Rasmus M. Jensen" <rmje03flafflaf@kom.aau.dk> skrev i en meddelelse
>
> Som sagt kører jeg i øjeblikket 6mbit/768, kan du se den linje på

nej - og det her er ikke på nogen måde for at forsvare CC (det er ens for
alle udbydere) - men så er det OP TIL når du bestiller en given hastighed...
der står ingen steder at de garanterer dig en 8 mbit forbindelse... det er
jo ikke sådan at de med vilje siger... aah ham der han skal kun ha en 6 mbit
selvom han betaler for en 8 mbit...

> Ja det er jeg klar over, men når de kun kan levere 60% af varen....det
> burde være ulovligt. Der er vist også regler for hvor mange rejer der
> skal være i en rejesalat (der burde i hvert fald være det)

jamen de har jo netop gjort opmærksom på at man, hvis ikke man får 20 mbit,
så får den hurtigst mulige forbindelse...
det er jo ikke CC's skyld at det så i dit tilfælde var ved en 11-12 mbit
grænsen er... lige netop ved den forbindelse gør de da et stort nummer ud af
at forklare hvordan det forholder sig og alt det der med at man så kan få 8
mbit forbindelsen i stedet hvis linien ikke kan trække mere...

> [...]
> levere det
> uanset om det er adsl eller adsl2+
> Men nu mister de bare endnu en kunde, havde de leveret de 8mbit havde

se mit svar ovenfor...

Rasmus

Fra : Thomas Brøndum Niels~

Dato : 01-07-07 13:40

Gider ikke klippe klistre.

Men jeg sagde jo mit CC abonnement op fordi de ikke ville/kunne
levere 8mbit på adsl2+.

Og hvad får man så her 3 uger før man skifter udbyder, et brev fra
cybershitty om at senest 1.august ændrer de min linje til 10mbit/1mbit.

Det er fandme godt gået CC *suk*

/Thomas