Skærme
Fijala 3554
Valg af 21/22
Fra : S@ndman

Dato : 20-05-07 16:47

Hejsa,

Jeg skal vil at købe en fladskærm - det skal være 21" eller 22". Kan det
være rigtigt at de fleste 21 eller 22 ikke har en højere opløsning end
1680x1050?? Er der nogen der kan anbefale en skærm, budgettet ligger
omkring 3.000,-

Jimmy

Fra : Poul C

Dato : 28-05-07 11:16

Hej Jimmy

"S@ndman" skrev i en meddelelse

> Jeg skal vil at købe en fladskærm - det skal være 21" eller 22". Kan det
> være rigtigt at de fleste 21 eller 22 ikke har en højere opløsning end
> 1680x1050??

Det samme har undret mig, især da min gamle 19'' CRT-skærm uden problemer
kørte med 1600x1200

Du kan måske få lidt af en forklaring her:
http://www.merlin.dk/Default.aspx?ID=273

Her ser det nemlig ud til at anbefalingen til 21-22'' er WSXGA+ standarden.

>Er der nogen der kan anbefale en skærm, budgettet ligger omkring 3.000,-

Ikke helt: 4199 kr, men så må du også "finde dig i" en 24'' skærm
ACER Value Line AL2416WB.

Denne skulle kunne køre med 1920x1200, men jeg kender intet til den, ud over
at det virker som et godt tilbud!

Mvh Poul C