MySQL søg efter hele ord
Fra : Harald

Dato : 21-05-07 11:01

Jeg skal søge efter hele ord i et felt.

Hvis feltet indeholder f.eks.: "Hans Petersen" så skal en søgning efter Hans
eller Petersen finde feltet men en søgning efter Peter skal ikke finde
feltet da det jo ikke er et helt ord i feltet?

Bruger MySQL 4.0

/HK

Fra : Carsten Pedersen

Dato : 21-05-07 11:28

Harald wrote:
> [...]
> eller Petersen finde feltet men en søgning efter Peter skal ikke finde
> feltet da det jo ikke er et helt ord i feltet?

Søg efter fulltext indexes og match...against i manualen.

Vær sikker på du læser den rigtige manual; der er sket et og andet
siden 4.0

/ Carsten

Fra : Harald

Dato : 21-05-07 12:21

"Carsten Pedersen" <carsten_remove_this_@bitbybit.dk> skrev i en meddelelse

> Søg efter fulltext indexes og match...against i manualen.
>
> Vær sikker på du læser den rigtige manual; der er sket et og andet
> siden 4.0

Jeg havde håbet på at det kan lade sig gøre uden at skulle oprette et
FULLTEXT index?

/HK

Fra : Harald

Dato : 21-05-07 18:06

"Harald" <nomail@noname.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> meddelelse news:4651743e$0$48447$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

> Jeg havde håbet på at det kan lade sig gøre uden at skulle oprette et

Og det kan det også hvis man bruger Boolean Full-Text Searches, så problem
løst. Takker.

/HK