Et bestemt nummer først
Fra : Harald

Dato : 17-05-07 17:28

Bruger MySQL 4.0

Jeg laver en søgning på nogle poster som bla. indeholder et nummer (ID -
integer), jeg vil gerne have resultatet sorteret i ID orden men et bestemt
ID skal komme først og dette ID er ikke nødvendigvis det største eller
mindste tal, kan det lade sig gøre?

/HK

Fra : Harald

Dato : 17-05-07 18:12

"Harald" <nomail@noname.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> integer), jeg vil gerne have resultatet sorteret i ID orden men et bestemt
> ID skal komme først og dette ID er ikke nødvendigvis det største eller

Har fundet ud af det man skriver bare:
ORDER BY ID="23" DESC, ID

/HK

Fra : Troels Arvin

Dato : 18-05-07 20:28

On Thu, 17 May 2007 19:12:26 +0200, Harald wrote:

> Har fundet ud af det man skriver bare: ORDER BY ID="23" DESC, ID

Normalt ville man benytte CASE i sådan en situation.

--
Regards,
Troels Arvin <troels@arvin.dk>