Superhurtigt bredbånd fra TDC
Fra : Frans Meyer

Dato : 16-05-07 13:52

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 16-05-07 14:01

"Frans Meyer" <frans@_pc.dk> crashed Echelon writing
news:464afe83$0$90276$14726298@news.sunsite.dk:

> http://om.tdc.dk/publish.php?id=11944

Har du noget du vil kommentere i den sammenhæng eller bør det opslåes i
dk.opslag?

--
Bjarke Andersen

Fra : -= JF =- priv

Dato : 16-05-07 19:30

"Bjarke Andersen" <bjarke.andersen@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Har du noget du vil kommentere i den sammenhæng eller bør det opslåes i
> dk.opslag?

Flueknepper!

Fra : Dorph

Dato : 16-05-07 22:57

> Flueknepper!

Ja - tak for nyheden Frans - blir sq godt så kan det være
vi endelig får noget fart på upload. Kan se at VDSL under-
støtter enten 26/26Mbit eller 52/12Mbit under optimale
forhold.

Dorph

Fra : ShutEye

Dato : 16-05-07 23:51

lol :)

> Ja - tak for nyheden Frans - blir sq godt så kan det være
> vi endelig får noget fart på upload. Kan se at VDSL under-
> støtter enten 26/26Mbit eller 52/12Mbit under optimale
> forhold.

Men hvad er optimale forhold?
Skal man ikke nærmest bo _I_ centralen for at få max fart?

Fra : Dorph

Dato : 17-05-07 00:46

> Men hvad er optimale forhold?
> Skal man ikke nærmest bo _I_ centralen for at få max fart?

Jo 300m fra central - men pyt da med det - jeg bor vel ca.
1000m fra min central og hvis jeg så kan få 35/8Mbit er
det ok med mig :)

Dorph

Fra : Rudi Stegen

Dato : 17-05-07 00:53

Hej Dorph, du skrev i dk.edb.internet.udbydere.xdsl:

> Jo 300m fra central - men pyt da med det - jeg bor vel ca.
> 1000m fra min central og hvis jeg så kan få 35/8Mbit er
> det ok med mig :)

Er det ikke VDSL2 de vil implementere?

--
Hygge fra Århus - Rudi
http://stegen.dk/pclinks1.htm

Fra : Dorph

Dato : 17-05-07 08:22

> Er det ikke VDSL2 de vil implementere?

Jo sørme du har ret - det er jo VDSL2 som er knap så
følsom som VDSL mht afstand til central og kan kører
endnu hurtigere, nemlig 100/100Mbit indenfor 0-0.5km
fra central og 50/50Mbit 0.5-1km fra central.

Dorph

Fra : John E.

Dato : 18-05-07 07:06

"Dorph" <xxxxxxx@xx.xx> wrote:

> Jo sørme du har ret - det er jo VDSL2 som er knap så
> følsom som VDSL mht afstand til central og kan kører
> endnu hurtigere, nemlig 100/100Mbit indenfor 0-0.5km
> fra central og 50/50Mbit 0.5-1km fra central.

Så meget i upstream?
Er VDSL2 altid synkront?

Fra : Dorph

Dato : 18-05-07 08:29

"John E." <john@nospam.it> wrote in message

> Så meget i upstream?
> Er VDSL2 altid synkront?

Ja det skulle det være, dog kan man vælge en højere
download mod at ned gradere upload.
http://gigaom.com/2005/05/19/vdsl2-100-mbps-over-copper-next/

Dorph

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 21-05-07 15:43

"Dorph" <xxxxxxx@xx.xx> wrote in message

> Jo sørme du har ret - det er jo VDSL2 som er knap så
> følsom som VDSL mht afstand til central og kan kører
> endnu hurtigere, nemlig 100/100Mbit indenfor 0-0.5km
> fra central og 50/50Mbit 0.5-1km fra central.

Men til gengæld, skal der bruges 2 kobberpar. Derfor der er så god mulighed
for synkrom hastigheder. Installationsprisen og abonnementet bliver nok
noget dyr.

Fra : Hans

Dato : 23-05-07 17:33

> Men til gengæld, skal der bruges 2 kobberpar. Derfor der er så god
> mulighed for synkrom hastigheder. Installationsprisen og abonnementet
> bliver nok noget dyr.

I langt de fleste boliginstallationer, har man da 2 kobberpar...

Fra : Jesper Lund

Dato : 23-05-07 23:41

Hans wrote:

> I langt de fleste boliginstallationer, har man da 2 kobberpar...

Ikke nødvendigvis helt til centralen. I tilpas gamle installationer vil
der også kun være trukket et 3-leder kabel rundt i huset/lejligheden.

--
Jesper Lund

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 24-05-07 15:51

"Hans" <hom@FJERNMIG@pc.dk> wrote in message

> I langt de fleste boliginstallationer, har man da 2 kobberpar...

Næppe...

de er højt sansynligt kun det 1 kobberpar der er monteret til centralen...

Jeg har 3 kobberpar op til lejligheden.. men de 2 par, ender altså bare nede
i kælderen hvor de ene par er tilsluttet i en TDC muffe på væggen. altså
skal tdc finde ledige par i muffen og forbindelse ved alle samlinger til
centralen.

Fra : Lars Jensen

Dato : 26-05-07 07:21

Bjarke Hansen skrev:
> "Dorph" <xxxxxxx@xx.xx> wrote in message

> Men til gengæld, skal der bruges 2 kobberpar. Derfor der er så god mulighed
> for synkrom hastigheder.

Det hedder altså symmetrisk, ikke synkron....

Lars B

Fra : Rudi Stegen

Dato : 17-05-07 00:50

Hej ShutEye, du skrev i dk.edb.internet.udbydere.xdsl:

> Men hvad er optimale forhold?
> Skal man ikke nærmest bo _I_ centralen for at få max fart?

Du kan næsten altid få et rimelig godt og forståeligt vue
hos Wiki (den er efterhånden _meget_ omfattende). Her fx
<http://en.wikipedia.org/wiki/Very_High_Speed_Digital_Subscriber_Line_2>

Ekskurs: Fx har jeg 535 m til Århus C. Umiddelbart lyder det jo
fint (indenfor de ca. 500 m køres optimalt).

Humlen er selvfølgelig (hvilket ikke er eksplicit nævnt i Wiki),
at det i sig selv ikke siger alt. Ikke bare skal de 535 m kobber
være i god nok kvalitet, men alskens dåser, dimser og andet på
vejen skal også fungere godt.

--
Hygge fra Århus - Rudi
http://stegen.dk/pclinks1.htm

Fra : PerX ...

Dato : 12-06-07 19:22

In article <464afe83$0$90276$14726298@news.sunsite.dk>, frans@_pc.dk
says...
> http://om.tdc.dk/publish.php?id=11944

Baa, de skulle fikse deres eksisterende først.

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 12-06-07 22:21

PerX ... <hyp1999@_hotmail_nospam_.com> skrev :

>Baa, de skulle fikse deres eksisterende først.

Hvad er der galt med det?

--
Kerim
(Sura 3, vers 87)