ADSL2 = Ingen VPN
Fra : Henrik Stidsen

Dato : 14-05-07 15:12

Jeg har fået opgraderet min ADSL fra CC til en 20mbit. Det har betydet
routerskift fra en Zyxel 650 til en Zyxel 660. Nu kan jeg ikke længere
oprette en VPN forbindelse til mit arbejde... Hvis jeg skifter tilbage
til den gamle router fungerer det fint igen.

Jeg har ikke ændret noget i den gamle for at få det til at virke og jeg
kan ikke finde nogen forskelle i opsætningen af de to routere. Nogen
forslag til hvordan jeg kan få det til at virke?

"Hot or Not" for fugle: http://fuglemarkedet.dk/galleriet/
*****PLEASE NOTIFY THE SENDER IF YOU DO NOT RECEIVE THIS MESSAGE*****

Fra : Lars Bonnesen

Dato : 14-05-07 19:15

Nu kommer det jo an på, hvilken type VPN, du benytter, men det kan sagtens
være, at den givne VPN form kan gå gennem den ene router, men ikke den
anden. Denne problematik har jeg set ofte.

Vh, Lars.

Fra : Lars Bonnesen

Dato : 14-05-07 19:18

Hvis det er denne:
http://www.zyxel.dk/web/product_family_detail.php?PC1indexflag=20040812093058&CategoryGroupNo=5B2D5F12-92AD-48B5-9180-B51A3ACED766
står der faktisk, at PPTP og IPsec (de mest alm. VPN) burde kunne gå igennem
den.

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 14-05-07 19:45

Lars Bonnesen laid this down on his screen :
> [...]
> står der faktisk, at PPTP og IPsec (de mest alm. VPN) burde kunne gå igennem

Det skulle være den ja - og det har som sagt også virket med
lillebroren som jeg havde tidligere.

Jeg ved ikke lige hvad type VPN det er, det er bare sat op som en
standard VPN connection i Windows (Vista).

Cybercity supporten siger der skal laves noget portforward, det syns
jeg lyder helt forkert...

"Hot or Not" for fugle: http://fuglemarkedet.dk/galleriet/
"The problem with beauty is that it's like being born rich and getting
poorer." - Joan Collins

Fra : Nicolai

Dato : 14-05-07 21:35

> [...]
> VPN connection i Windows (Vista).
>
> Cybercity supporten siger der skal laves noget portforward, det syns jeg

Har den en DMZ funktion så smid din maskine deri og test igen - virker det
har du jo svaret-

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 14-05-07 21:39

It happens that Nicolai formulated :
> Har den en DMZ funktion så smid din maskine deri og test igen - virker det
> har du jo svaret-

Jeg kan ikke finde en indstilling for DMZ

"Hot or Not" for fugle: http://fuglemarkedet.dk/galleriet/
"Careful, Chief. Dig up the past, all you get is dirty."
- Gideon, The Minority Report

Fra : Martin Schultz

Dato : 15-05-07 12:28

Henrik Stidsen <henrikstidsen@gmail.com> skrev 2007-05-14:
> Jeg har fået opgraderet min ADSL fra CC til en 20mbit. Det har betydet
> routerskift fra en Zyxel 650 til en Zyxel 660.
HVilken model rent specifikt?

Martin
--
Besøg http://poltek.blogspot.com hvor jeg skriver om politiske
og tekniske nyheder!

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 15-05-07 13:00

Martin Schultz wrote on 15-05-2007 :
> HVilken model rent specifikt?

Prestige 660R-61

"Hot or Not" for fugle: http://fuglemarkedet.dk/galleriet/
"To be or not to be. That's not really a question." - Jean-Luc Godard

Fra : Kasper S Nielsen

Dato : 24-05-07 09:25

Zyxel kalder vist DMZ for "Default Server" eller noget i den stil i
deres web interface.

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 25-05-07 08:19

Kasper S Nielsen <macsat.com@gmail.com> wrote in

> Zyxel kalder vist DMZ for "Default Server" eller noget i den stil i
> deres web interface.

Der er en linie i NAT tabellen der hedder noget med "all ports" - det
hjælper ikke at forwarde den til min maskine.

Jeg har haft CC til at kigge på routeren og de siger alting er sat op som
det skal og der burde være forbindelse igennem. Derudover kan de ikke
hjælpe.

Overvejer om jeg skal bede om en anden type router...

Fra : Henrik.Rutzou@gmail.~

Dato : 25-06-07 15:49

On 25 Maj, 09:19, Henrik Stidsen <henrikstid...@gmail.com> wrote:

> [...]
> hjælpe.
>
> Overvejer om jeg skal bede om en anden type router...

Løsningen ligger på .....

ftp://ftp.zyxel.fi/P-660R-61/firmware

Godt nok en lidt ældre firmware end den der kommer med routeren og
den
der refereres til på CC hjemmeside, men nu kører vores VPN fint
igen

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 25-06-07 16:34

Henrik.Rutzou@gmail.com wrote in

> Løsningen ligger på .....

Min løsning blev at skifte til en anden routertype :)

Overtag mit job: http://skybrud.dk/page203.aspx